Hvordan fungerer jeres 7/7 ordning (-:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2015

sne190810

Hck skriver:

Jeg forstår hvad du mener, og du har ganske ret. Meget af det skal man nok ha prøvet for at sætte sig ind i det

Jeg har skam selv været alene med min datter i hendes første år, og boet et pænt stykke fra mine forældre/barndomsbyen/gamle venner. 

Så kender godt til rumlen ;-) og hver gang jeg ser far og datter sammen, bliver jeg bekræftet i at det har været det vigtigste forhold at bevare med kort afstand.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck
sne190810 skriver:

Jeg har skam selv været alene med min datter i hendes første år, og boet et pænt stykke fra mine forældre/barndomsbyen/gamle venner. 

Så kender godt til rumlen ;-) og hver gang jeg ser far og datter sammen, bliver jeg bekræftet i at det har været det vigtigste forhold at bevare med kort afstand.

Jeg har heldigvis aldrig prøvet det, men derfor kan jeg godt forstå hvad hun skriver med et netværk

Anmeld Citér

11. august 2015

alenemor42

Jeg ville aldrig betænke mig 2 gange ved at flytte tættere på vores netværk.

40 km er jo ingenting heller ikke formet barn.  Det er en 1/2 time i bil.... come altså

Anmeld Citér

11. august 2015

sandramor

sne190810 skriver:

Nej, jeg tror du formulerede dig ganske klar i dit første indlæg, og jeg mener nu stadig det samme efter at have læst dette. 

Jeg ville syntes det ville være egoistisk af moderen, at vælge at flytte sit barn væk fra faderen og barnets hverdag, for at Mors behov kan blive tilfredstillet ift at have venner og familie tæt på. Come on, så langt er 40 km heller ikke for en voksen - men det er dælme langt for et barn. 

Mor skulle have tænkt over det noget før, evt dengang hun valgte at flytte med barnets far, IMO. 

Ja det er der heldigvis delte meninger om

Vi blir vist ikke enige... børn er forskellige og ofte har mange forældre en tendens til at gøre børn til nogle små skabninger som skal pakkes ind i vat og ikke tåler noget som helst.... et barn får altså nødvendigvis ikke et tættere forhold til far fordi han bor tæt på end som hvis han bor langt væk... når alt kommer til alt drejer det sig vel om hvordan faderen tilbringer sin tid med barnet og hvordan han formår at give barnet kærlighed og omsorg og tryghed? Ikke om han bor lige om hjørnet eller 40 km væk ?

Jeg ved bare at mit barn absolut ikke har taget skade af at der er 80 km mellem mor og far og far har sit netværk i nærheden og jeg har mit så hun får set en masse til hele hendes familie.....  derimod boede min store datters far 10 km fra os og så hende ikke i 6 år 

Anmeld Citér

13. august 2015

kesuh

Jeg søger lidt erfaring og ville høre hvordan det går hos jer der har 7-7 ordning (-: gerne med 40 km elller noget i den stil mellem jer (-:

7/7 ordning og 40 km i mellem sig.

Glem det, det vil ikke gavne jeres barn på nogen måde.

Jeg har 7/7 og har 4-5km mellem moren og jeg.

Jeg har 200km til min egen familie og mit netværk er i jylland. Jeg er dog begyndt at bygge netværk op her på fyn også.  Jeg har klaret mig i 3 år som single på fyn indtil videre, så det kan godt lade sig gøre at bo langt væk fra sin familie og "netværk". Min knægt er 4 år.

Husk på du skaber selv dit eget netværk Det nytter ikke at bure sig selv inde et sted og ikke komme ud og finde flere til sit netværk

40km nej, bare nej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.