Hvordan fungerer jeres 7/7 ordning (-:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.217 visninger
24 svar
34 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg søger lidt erfaring og ville høre hvordan det går hos jer der har 7-7 ordning (-: gerne med 40 km elller noget i den stil mellem jer (-:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Jeg søger lidt erfaring og ville høre hvordan det går hos jer der har 7-7 ordning (-: gerne med 40 km elller noget i den stil mellem jer (-:

Ved ikke om det er noget du finder relevant. Men min mand var 7/7 barn. Godt nok boede forældrene i samme by, men var han ved sin far måtte han ikke tage ud til sin mor. Han var frygtelig ked af denne ordning. Og havde svært ved at omstille sig fra den ene til den anden. Og han synes det var meget bedre hos sin mor end far men dette kunne han af gode grunde ikke sige til faren. Han vil i dag aldrig udsætte sit eget barn for 7/7 ordning med mindre det selv valgte det 

Anmeld Citér

9. august 2015

Kamilla-m

Vi kor godt nok i samme by, men vi har 7/7 - og vi har skifte dag om fredagen så børnene har weekenden til at omstille sig i.

Det fungere perfekt.. 

Min erfaringer siger dog at det kræver at forældrene kan sammenarbejde for at kunne få sådan en ordning til at fungere (dermed ikke sagt i ikke sammenarbejder)

Anmeld Citér

9. august 2015

flowerpot3

Anonym skriver:

Går jeres børn i skole? Synes at, at flytte 40 km hver anden uge, er umiddelbart for meget når skole, sociale relationer og fritidsinteresser skal passes/opretholdes.

Anmeld Citér

9. august 2015

Benjamins'mor

Jeg har godt nok ikke 7/7 ordning, men tænker det må være rigtigt svært for et barn når der er 40 km i mellem. I sær fordi alle barnets venner osv er det ene sted.

Anmeld Citér

10. august 2015

mpr

Anonym skriver:

Vi arbejder imod en 7/7 ordning men har på nuværende tidspunkt en 9/5 - 5 hos os.. Og jeg ville personligt aldrig have en 7/7 ordning hvis man boede mere end 10 km fra hinanden - dette gør at i større byer kan man bo lidt uden for by grænsen uden det gør skade.. Men 40 km ville jeg mene var alt for voldsomt for et barn uanset alder... Det er meget kørsel om dagen, for barnet kan jo ikke gå i vuggestue/dagpleje/børnehave/skole to steder så der hvor barnet er når der er længst kræver jo en del kørsel hver dag, og det tror jeg mange børn ville være trætte af... 

Anmeld Citér

10. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg er ikke selv fan af 7/7 ordning, men faren vil ik på nogen måde gå med til andre ordninger, jeg har virkelig forsøgt, da jeg gerne ville have at hun var hos ham hver anden weekend (-:

jeg vil gerne flytte til min hjemby hvor min familie også bor, men han vil ikke flytte derhen, kun til København :-(

Anmeld Citér

10. august 2015

Sprit25

Jeg har INGEN erfaring men jeg tænker 40 km også 7-7 er for meget. Hvad med skole, venner, fritidsinteresser osv osv osv. Hvad med statsforvaltningen kan de ikke hjælper er

Anmeld Citér

10. august 2015

Bebsen

Jeg har ikke 7/7, er ikke tilhænger af det, jeg syns mit barn skal have en base, om det så er hos far eller jeg. Hvis han en dag selv vil bo 7/7 er det selvf op til ham! 

Men - Jeg syns du skal overveje hvad der er vigtigst for dit barn, selvfølglig også ift dets alder! Hvad med en mellemvej? Af hvor han ønsker og bo, og du gør. 

Min søns far og jeg havde 40 km imellem os da min søn blev født og de første 3 år. Nu bor vi ca 10-15 km fra hinanden, hvilket har betydet at de nemmere kan se hinanden og far kan aflevere og hente i børnehave uden de helt store besværligheder - min dreng gik desuden i børnehave med sin lillesøster, på fars side, hvilket også gjorde noget godt for deres forhold.... 

Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men for os har det klart været nemmest at der ikke er alt for langt imellem os, også til næste år når han skal i skole, vi kører pt 4-10, og har tidligere også haft en enkelt overnatning i modsatte uge af weekendsamvær, hvilket også kun var muligt pga afstanden 

Anmeld Citér

10. august 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg er ikke selv fan af 7/7 ordning, men faren vil ik på nogen måde gå med til andre ordninger, jeg har virkelig forsøgt, da jeg gerne ville have at hun var hos ham hver anden weekend (-:

jeg vil gerne flytte til min hjemby hvor min familie også bor, men han vil ikke flytte derhen, kun til København :-(

Hvis jeg var dig, ville jeg seriøst overveje at blive boende tæt på far. Du gør livet mere besværligt og utrygt for dit barn ved at flytte langt væk fra far - selvom jeg godt kan forstå at familien trækker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.