Egne børn eller drømmemanden ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2015

Tip!

Jeg ville ikke undvære børn.. Det er din drøm, og det skal du ikke gå på kompromis med. 

Min kæreste har 3 børn på 2,4 og 6 år, og jeg har min søn på knap 7 år. 

Jeg meldte ud fra starten at jeg ønskede et barn mere, og det var vi også enige i.. Lige til den dag han fik mega angst for at han ikke kunne være der for dem alle,og give dem alle lige meget. 

Vi havde en lang lang snak, og blev enige om at vi gerne vil hinanden, men det indebar et barn til fra min side, og det skal han selfølgelig være far til.. Han er den bedste far og bonusfar, så angsten er langt på hylden.. 

Det kan også være det der tricker din kæreste? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2015

sne190810

dorthemus skriver:

Men der er en væsentlig forskel i jeres historier. Du havde allerede en datter da du mødte C. Trådstarter har ikke nogen endnu. Og vælge børn fra og "kun" være bonusmor kan blive en høj pris at betale for kærligheden  

Mit umiddelbare fokus med mit svar, var nu også om hun havde snakket med sin kæreste om hendes følelser og tanker. 

For det kan gøre mange ting, end bare at tænke det inden i sig selv, uden at inddrage sin partner, for så at forlade ham pludselig, på et grundlag som han måske ikke var klar over fyldte så meget.

Anmeld Citér

8. august 2015

dorthemus

sne190810 skriver:

Mit umiddelbare fokus med mit svar, var nu også om hun havde snakket med sin kæreste om hendes følelser og tanker. 

For det kan gøre mange ting, end bare at tænke det inden i sig selv, uden at inddrage sin partner, for så at forlade ham pludselig, på et grundlag som han måske ikke var klar over fyldte så meget.

Ja men jeg læser det ikke som at de ikke har talt om det, idet han jo har meldt ud at han ikke ønsker flere

Anmeld Citér

8. august 2015

sne190810

dorthemus skriver:

Ja men jeg læser det ikke som at de ikke har talt om det, idet han jo har meldt ud at han ikke ønsker flere

Jeg læser det som om de har talt om børn ja, men ikke at de umiddelbart også har snakket om hendes følelser efterfølgende. 

Nogle gange går der jo noget tid, inden sådan en besked indfinder sig og man finder ud af hvad det egentlig betyder for en - især hvis man er forelsket til op over begge ører :-)

Anmeld Citér

8. august 2015

dorthemus

sne190810 skriver:

Jeg læser det som om de har talt om børn ja, men ikke at de umiddelbart også har snakket om hendes følelser efterfølgende. 

Nogle gange går der jo noget tid, inden sådan en besked indfinder sig og man finder ud af hvad det egentlig betyder for en - især hvis man er forelsket til op over begge ører :-)

Jeg har stået i en lignende situation og der valgte jeg fra. 

Anmeld Citér

8. august 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste ikke vil ha flere børn end dem han har fra tidligere. Jeg ved pt ikke om jeg gerne vil ha børn eller ej, men tænker om det er dumt at være sammen med ham hvis jeg nu gerne vil ha børn senere hen? Jeg elsker min kæreste - oversæt på jorden. Vil slet ikk ha andre end ham og tuder bare ved tanken men ihh er så bange for at gå glip af det med egne børn.. 

Gvad gør man? Vælger man drømmemanden eller er ønske om barn der måske kommer senere i livet ?

er 28hvis det har interesse, så er jo heller ikke helt ung endnu ��

Jeg ville vælge børn

Anmeld Citér

9. august 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste ikke vil ha flere børn end dem han har fra tidligere. Jeg ved pt ikke om jeg gerne vil ha børn eller ej, men tænker om det er dumt at være sammen med ham hvis jeg nu gerne vil ha børn senere hen? Jeg elsker min kæreste - oversæt på jorden. Vil slet ikk ha andre end ham og tuder bare ved tanken men ihh er så bange for at gå glip af det med egne børn.. 

Gvad gør man? Vælger man drømmemanden eller er ønske om barn der måske kommer senere i livet ?

er 28hvis det har interesse, så er jo heller ikke helt ung endnu ��

Ingen her kan fortælle sig hvad du skal gøre.

Men, da jeg mødte min mand i sin tid, vidste jeg bare (trods ung alder), at ham måtte jeg bare være sammen med. Nu var vi unge da vi mødte hinanden, men havde min mand senere i forholdet sagt, at han ikke ville have børn, så var jeg ikke gået. Min kærlighed til min mand var langt større end ikke eksisterende børn.

Nu har vi børn, og skal ikke have flere. Ej heller om vi blev skilt ville jeg få flere børn. Og mødte jeg en ny mand, måtte han for at være sammen med mig undvære fælles børn. Kunne han ikke det, er det nok ikke det rigtige forhold alligevel.

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym trådstarter

Ny status...

tog en meget alvorlig snak med ham igår.

han er gået med til at få et barn om ca. 5 år..

han vil gerne være "færdig" med at være ung først.. han blev far som meget ung med de andre så han føler han går glip af for meget ved at binde sig på den made igen. det er helt forståeligt for mig, da jeg selv har det på samme made.

jeg er ikke færdig med at oplve og udforske endnu. og jeg er endnu ikke sikker på at det er et barn jeg vil ha - men det skal være mit valg og ikke hans.

det gik han med til..

fik sat klare regler for forholdet osv.

så tror jeg blir ved ham og stole på at han gerne vil et barn med mig om nogle år, og at vi blir gamle sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.