Baby vender forkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Jeg skal ud i et vendingsforsøg på onsdag eller torsdag - alt efter hvor meget fostervand og hvor meget baby fylder - jeg er rigtig ked af at jeg skal igennem endnu et vendingsforsøg men jeg har snakket med 2 jordemødre som begge har fortalt mig at et vendingsforsøg anden gang er "nemmere" end første gang da livmoderen er meget mere blød denne gang - det har givet mig lidt mod på at tage i mod og så hjælper det helt klart at Baby ikke har sat numsen i bækkenet. Men jeg har dog også sat mig for at SKULLE det gøre ligeså ondt som første gang, så stopper jeg dem og acceptere at vi så skal se om det bliver en sædefødsel istedet. For jeg vil ligesom dig undgå det kejsersnit hvis jeg kan komme til det. Du må endelig lige lave en opdatering når du kaster dig ud i vendingsforsøget og hvordan det går - hvor langt er du henne nu? Jeg rammer selv 37+0 på tirsdag - fik skønnet babyen til at værd omkring 3100 g allerede nu så en baby på over 4 kg kunne jeg godt sætte næsen op efter - min den første holdet sig lige under 3970 g 

Forstår jeg godt, men vil krydse alt for at det går godt med vendingsforsøget og at der ikke gør så ondt som sidst . . 

Der vil jeg gøre, skal til Jordemoder på fredag, men er lidt i tvivl om man kan tillade sig at ringe til svanger ambulatoriet og spørger om en scanning, så jeg kan få ro på om han stadig vokser og hvordan han ligger - da min jordemoder ikke kan mærke ham ordentligt siger hun, da jeg er overvægtig, alle andre kan dog godt mærke hvordan han ligger . . De siger nemlig at han senest skal have vendt sig på fredag hvor jeg er 37+0 uger henne . . 

Så jeg er 36+4 i dag og da vi var til vægtscanning for nogle uger siden, vejede han 3,3 % under gennemsnittet - hvis jeg går helt til termin har de skønnet ham til at veje omkring de 3500g. der, men tror dog kun han vil ligge lidt over de 3000g.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Anonym trådstarter

Kun1somMIG skriver:

Jeg var lige ved at skrive om det samme. 

Jeg er kun 31 uger men under hele min graviditet har min søn enten været i tværleje eller med numsen nedad. Inkl i dag til scanning 

Det var samme scenarie ved min sidste graviditet men der blev der foretaget en vending i uge 36 og de sidste 4 uger var helvede efter vendingen. Ind og ud af hospitalet og det endte også med en akut igangsættelse. Jeg kan mærke at min sidste graviditet stadig sidder i mig. Jeg er virkelig bange for samme scenarie om igen og indtil videre er de to graviditeter meget identiske.

Jeg var til samtale med en læge efter scanningen i dag og hvis min søn stadig vender forkert ved næste scanning om 4 uger vil vi enten planlægge en fødsel med numsen først eller et vendingsforsøg med en igangsættelse samme dag... 

Jeg vil for alt i verden gerne undgå kejsersnit.

Jeg kan mærke at det virkelig går mig på 

Jeg synes at tiden går alt for langsomt lige nu

Ja vi to kunne være den samme person

jeg ligger desværre på sygehuset nu med mange smerter - de vil dog ikke sætte mig igang endnu da jeg kun er 36+5 i dag men skal til scanning i morgen og se om han vender forkert - men jeg håber selv på at kunne undgå et kejsersnit - for det kan jeg ikke med en 13 mdr gammel dreng hjemme på fuldtid (nej ikke af fri vilje men pga MEGA lang ventelist i vuggestuer i min kommune) og en lille baby

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym trådstarter

NBNixen skriver:

Forstår jeg godt, men vil krydse alt for at det går godt med vendingsforsøget og at der ikke gør så ondt som sidst . . 

Der vil jeg gøre, skal til Jordemoder på fredag, men er lidt i tvivl om man kan tillade sig at ringe til svanger ambulatoriet og spørger om en scanning, så jeg kan få ro på om han stadig vokser og hvordan han ligger - da min jordemoder ikke kan mærke ham ordentligt siger hun, da jeg er overvægtig, alle andre kan dog godt mærke hvordan han ligger . . De siger nemlig at han senest skal have vendt sig på fredag hvor jeg er 37+0 uger henne . . 

Så jeg er 36+4 i dag og da vi var til vægtscanning for nogle uger siden, vejede han 3,3 % under gennemsnittet - hvis jeg går helt til termin har de skønnet ham til at veje omkring de 3500g. der, men tror dog kun han vil ligge lidt over de 3000g.

Jeg ville hvis jeg var dig ringe, synes godt nok det lyder lige kriminelt nok når du er 37+0 på fredag - håber at de vil scanne baby - det var min jordemoder som ringede og fik en tid hurtigst muligt til mig

men min livmoder er åbenbart MEGA stor så bettefis har ALT for meget plads og er spændt på om de overhovedet kan vende ham og han bliver på plads - ellers vil jeg nok også gerne "kræve" en akut igangsættelse efterfølgende vendingsforsøg - men eet kommer jo an på lægen - for her vil de holde på baby SÅ længe så muligt også selvom man har MEGA smerter - det eneste de så vil tilbyde er et kejsersnit og det vil jeg satme ikke have  

Anmeld Citér

11. august 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Jeg ville hvis jeg var dig ringe, synes godt nok det lyder lige kriminelt nok når du er 37+0 på fredag - håber at de vil scanne baby - det var min jordemoder som ringede og fik en tid hurtigst muligt til mig

men min livmoder er åbenbart MEGA stor så bettefis har ALT for meget plads og er spændt på om de overhovedet kan vende ham og han bliver på plads - ellers vil jeg nok også gerne "kræve" en akut igangsættelse efterfølgende vendingsforsøg - men eet kommer jo an på lægen - for her vil de holde på baby SÅ længe så muligt også selvom man har MEGA smerter - det eneste de så vil tilbyde er et kejsersnit og det vil jeg satme ikke have  

Jeg vil ringe i morgen tidlig til dem og håbe på de har en tid til en scanning . . 

Er rigtig ked af at hører det på dine vejne og håber virkelig på det bedste både for dig og baby og synes helt bestemt godt at du kan kræve det, de skal jo hjælpe og være der for dig og den lille, så i kommer igennem det så smertefrit som muligt . . 

Anmeld Citér

11. august 2015

Kun1somMIG

Anonym skriver:

Ja vi to kunne være den samme person

jeg ligger desværre på sygehuset nu med mange smerter - de vil dog ikke sætte mig igang endnu da jeg kun er 36+5 i dag men skal til scanning i morgen og se om han vender forkert - men jeg håber selv på at kunne undgå et kejsersnit - for det kan jeg ikke med en 13 mdr gammel dreng hjemme på fuldtid (nej ikke af fri vilje men pga MEGA lang ventelist i vuggestuer i min kommune) og en lille baby

Din stakkel 

jeg håber du snart får det bedre. Her sagde lægen at skulle jeg sættes i gang straks efter vending bliver det i uge 36 

Det var jeg ikke helt tryg ved så jeg foreslog uge 38 og kompromiset blev uge 37  

Jeg er slet ikke tryg ved det her og tiden kan kun gå for langsomt frem til næste scanning 

Du må meget gerne opdatere for kan slet ikke lade vær med at tænke på dig nu 

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym trådstarter

NBNixen skriver:

Jeg vil ringe i morgen tidlig til dem og håbe på de har en tid til en scanning . . 

Er rigtig ked af at hører det på dine vejne og håber virkelig på det bedste både for dig og baby og synes helt bestemt godt at du kan kræve det, de skal jo hjælpe og være der for dig og den lille, så i kommer igennem det så smertefrit som muligt . . 

Giv lige en Update når du har snakket med dem i morgen - jeg skal også nok lige give en melding om hvordan det går her og hvad lægernes plan er.

nåede aldrig at pakke sygehus taske - men nåede til gengæld at syg sengerand til babys tremmeseng færdig - selv i uge 37 Priotere jeg helt forkert haha 

Anmeld Citér

11. august 2015

Anonym trådstarter

Kun1somMIG skriver:

Din stakkel 

jeg håber du snart får det bedre. Her sagde lægen at skulle jeg sættes i gang straks efter vending bliver det i uge 36 

Det var jeg ikke helt tryg ved så jeg foreslog uge 38 og kompromiset blev uge 37  

Jeg er slet ikke tryg ved det her og tiden kan kun gå for langsomt frem til næste scanning 

Du må meget gerne opdatere for kan slet ikke lade vær med at tænke på dig nu 

Vi burde bytte læge - min læge ville have gået med på dine 38 uger - men jeg ved godt at det er alt for at baby har det godt - jo jo men det skal jo heller ikke være et smerte helvede for moren de sidste 14 dage af graviditeten bare for at baby har det godt - på torsdag er han jo 37+0 og regnes for at være kommet til tiden

men jeg lover at give en melding i morgen

Anmeld Citér

11. august 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Giv lige en Update når du har snakket med dem i morgen - jeg skal også nok lige give en melding om hvordan det går her og hvad lægernes plan er.

nåede aldrig at pakke sygehus taske - men nåede til gengæld at syg sengerand til babys tremmeseng færdig - selv i uge 37 Priotere jeg helt forkert haha 

Det vil jeg gøre og det er jeg rigtig glad for at du lige giver en update også . . 

Du har ikke nogen der kan komme med en taske til dig ? Og det skal jo også klares lige meget hvilken uge man er i he he

Anmeld Citér

12. august 2015

Anonym trådstarter

Update - han har vendt sig igår og ligger stadig med hovedet ned i dag - uanset hvordan jeg siger det til dem så må jeg ikke sættes i gang fordi jeg har det skidt !! - ikke engang i næste uge fordi der opstår jo bare komplikationer med barnet hvis ikke man går til uge 40 og her tænker jeg hvilken gang bullshit for hvis det passer hvad så med alle dem der har født 37+ til 39+6 (hvor jeg selv er en af dem) hvor der intet var - jeg er bare ked og skuffet (NEJ det er ikke kun fordi jeg vil føde nu - det er simpelthen fordi jeg ikke vil byde min dreng og mand 3 uger i helvede med en som ikke kan en skid fordi jeg har konstant ondt - og det hele er bare noget lort (undtagen han vender rigtigt - med forbehold for han kunne nå at vende sig) 

Anmeld Citér

12. august 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Update - han har vendt sig igår og ligger stadig med hovedet ned i dag - uanset hvordan jeg siger det til dem så må jeg ikke sættes i gang fordi jeg har det skidt !! - ikke engang i næste uge fordi der opstår jo bare komplikationer med barnet hvis ikke man går til uge 40 og her tænker jeg hvilken gang bullshit for hvis det passer hvad så med alle dem der har født 37+ til 39+6 (hvor jeg selv er en af dem) hvor der intet var - jeg er bare ked og skuffet (NEJ det er ikke kun fordi jeg vil føde nu - det er simpelthen fordi jeg ikke vil byde min dreng og mand 3 uger i helvede med en som ikke kan en skid fordi jeg har konstant ondt - og det hele er bare noget lort (undtagen han vender rigtigt - med forbehold for han kunne nå at vende sig) 

Er rigtig glad for at hører han har vendt sig, krydser for at han bliver liggende med hovedet nede . . 

Men er ked af at hører de ikke vil lytte til dig om iigangsættelse, hvis du har ondt og han nu endelig har vendt sig, er det da vel det bedste for jer begge, så han netop ikke når at vende sig den anden vej igen og der er da flere og flere der føder ved 37+ og ikke går helt til termin og det tager børnene da ikke skade af . . 

Jeg har også en Update her fra, jeg skulle til at ringe til svanger ambulatoriet, men da jeg sad med mobilen i hånden ringede de pludselig til mig, da min jordemoder har meldt sig syg hele ugen, så jeg har fået en ny tid til hende på mandag - jeg nævnte det med en scanning, men det ville de ikke tage stilling til, så jeg ved først noget efter jordemoder mandag  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.