Min kærestes datter !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.039 visninger
27 svar
82 synes godt om
4. august 2015

Anonym trådstarter

Kære alle i skønne bruger (: 

Jeg er sammen med en mand der er 21 år ældre end mig selv & han har 2 voksne børn, hvor drengen er 17 år & har ingen problemer med ham, men så har han også 1 pige på 20 år som jeg slet ikke kan snakke med, da hun slet ikke kan klare synet af mig & min kæreste har prøvet & snakke med hende om det, men han kan ikke få nogen forklaring på tingene..

Har så sagt til ham at jeg ikke kan flytte sammen med ham før hans datter har lært & sige hej & farvel når hun kommer & besøger os, som vi kalder det..

Er det forkert & sige sådan ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg er sammen med en mand der er 21 år ældre end mig selv & han har 2 voksne børn, hvor drengen er 17 år & har ingen problemer med ham, men så har han også 1 pige på 20 år som jeg slet ikke kan snakke med, da hun slet ikke kan klare synet af mig & min kæreste har prøvet & snakke med hende om det, men han kan ikke få nogen forklaring på tingene..

Har så sagt til ham at jeg ikke kan flytte sammen med ham før hans datter har lært & sige hej & farvel når hun kommer & besøger os, som vi kalder det..

Vil ikke mene det er forkert, i det man gerne vil respekteres i sit eget hjem. 

Anmeld Citér

4. august 2015

SandraXOXO

Er det længe siden pigens mor og faren gik fra hinanden? Det kan jo være svært at takle, selv om man er voksen, måske synes hun han er kommet for hurtigt videre. Eller måske har han haft så mange kærester at hun ikke orker lære dig at kende? Og måske især hvis man så oplever ens mor eller far finder en virkelig ung kæreste, det må være så mærkeligt. Er du på alder med pigen? Måske er hun bange for at hans faderlige kærlighed vil gå til dig istedet for hende. 

Anmeld Citér

4. august 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

Da jeg var et par og 20 år, havde min far en kæreste, der var et par år ældre end mig og et par år yngre end min søster. Det havde jeg det ret svært med - at min far var sådan én, og jeg fik også sagt nogle ting til ham, ikke til hende, som jeg i dag aldrig ville sige. Hvis det havde holdt mellem dem, ville vejen frem have været tid, overbærenhed og en accept af at jeg havde det sådan. Men din kærestes datter skal selvfølgelig respektere dig og jer. 

Anmeld Citér

4. august 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg tror ikke at det nytter at stille høflighedskrav som at sige hej og farvel, når det tydeligvis handler om at pigen har svært ved at hendes far har så ung en kæreste. Så må han jo tage tyren ved hornene, snakke med sin datter, finde ud af hvordan hun har det, respektere hendes side af sagen. Lytte til hende og kommunikere ordentligt med hende.

Anmeld Citér

4. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg tror at hun har det svært ved at hans far har en ny kæreste, og en der er over 20år yngre end ham selv, hvilket vil sige at du kan være omkring hendes egen alder.. Det ville jeg også have det lidt svært ved.
Der er forskel på hvordan piger og drenge reagere på sådan noget.

I stedet for at tænk over om hun skal sige hej og farvel(og du bor der ikke endnu), så prøv at tænk på den 20årig datter, der åbenbart har det svært ved at hendes far har fundet en yngre kæreste.. Så faren er nød til at snakke med hende, en rigtig snak, hvor at han siger at han forstår hendes følelser, at det er ok at være sur/ked af det.. Men at de får en rigtig god snak.. Bare de to.

Tænker at hun måske enten håbede at hendes forældre fandt sammen igen, eller at han har haft en del og hun bare har det svært ved nye.. Eller så er det på grund af alderen. Men hun skal have lov til at være sur og tænke over tingene. Men hun skal selvfølgelig opfører sig ordentligt. Men igen, hun er nok sur..

Hvor længe har i været sammen?

Så få far til at have en snak med hende, måske endda med moren(hvis hun selvfølgelig er afklaret med at de ikke er sammen og ikke kommer til at være det igen) eller i hvert at hun ikke selv er sur på sin ex.

Anmeld Citér

4. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hans datter får det vel, som hun vil have det, hvis du nægter at flytte sammen med ham pga. hendes opførsel. Er det ikke en stor magt at give hende og et dumt signal at sende hende? Og hvad skal din kæreste gøre ved din udmelding? Han kan jo ikke tvinge et voksent barn til at sige høflighedsfraser til dig. 

Når det er sagt, så kan jeg godt sætte mig ind i, at hun har svært ved at acceptere, at hendes fars kæreste er så meget yngre end han. Jeg går ud fra, han ikke er fx 61 og du 40, men at du er relativt tæt på hendes alder. Ikke, at hun har ret til at bestemme over sin fars liv og valg, men det er naturligt, at hun har svært ved at forlige sig med situationen. 

Hvor længe har I kendt hinanden? Hvis det er ret nyt, må I nok forvente, at der går en rum tid, før hun bløder op. Men I forhaler jo bare processen ved at lade hendes adfærd afgøre noget. Det bliver nok ikke en let proces at få hendes accept, og måske bliver hun aldrig helt glad for din eksistens, men hvis I vil hinanden, må I vise hende, at sådan er det nu engang - og så beder jeg til, at din kæreste er lydhør over for hende og kan rumme det, hvis hun får sagt nogle dumme ting. Det er vigtigt, hun mærker, at han stadig elsker hende ubetinget - og at han samtidig viser, at han nu engang selv bestemmer over sit liv. 

Anmeld Citér

4. august 2015

FN

Jeg vil blot lige tilføje en lille erfaring - min onkel har evig og altid haft unge kærester, og da jeg selv nåede samme alder blev det altså ret akavet. Det blev især for meget når en pige på min egen alder skulle "lege" min moster, der blev der altså slået i bordet fra min side, en ting var at min onkel var til unge piger, men hans kærester skulle altså dæleme ikke komme og tro de var mere voksne og kloge end mig bare fordi de havde fundet sig en ældre kæreste   Med det sagt, vil jeg egentligt bare sige til dig, at jeg tænker datteren har svært ved at acceptere hendes far har unge kærester, og tænker det er enormt grænseoverskridende for hende hvis en jævnaldrende pige forlanger hun er høflig og pænt siger farvel/Hej.  Derfor burde du måske overlade problemet til far og datter og lade dem ordne det og gi det noget tid og vis hende at du forstår det hele kan være noget underligt noget for hende.. det blev lidt rodet, men håber du forstod budskabet 

Anmeld Citér

4. august 2015

Mulle0802

Hvor gammel er du? Kan der være du er så tæt på hendes alder at hun har svært ved at have respekt for dig og måske ikke forstår hendes far? 

Hvor er deres mor henne? Hvor lang tid er det siden de har gået fra hinanden? 

Anmeld Citér

5. august 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen

Jeg er 25 & bliver 26 her i November..

Hendes forældre blev skilt for 4 år siden & de snakker slet ikke sammen..

Det skal siges at min kæreste har prøvet & tage en masse snakke med hende igennem det år vi har vært sammen & glemte osse at skrive at de første 2 mdr kunne vi fint snakke sammen uden problemer & har altid vært indstillet på at jeg aldrig bliver deres mor & skal bestemt heller ikke opføre mig som mor over for nogen af dem..

Men efter 2 mdr skete der et eller andet som gjorde at hun sket ikke vil snakke med mig eller sige hej & Farvel..

Men det jeg mener med det er at når hun kommer hjem til hendes far & går ind hun kan hverken sige Hej eller Farvel til mig & hendes nye kæreste er osse hoppet med på den..

Det er ikke rat & være den eneste person i rummet som bare er luft for dem..

Jeg er opdraget på den måde at lige meget hvor meget man kan lide en person eller ej så det mindste man kan er da & sige hej & Farvel..

Hun siger at det ikke er mig hun ikke kan lide & det har intet med alder at gøre, men et eller andet må der være siden det bliver ved på denne måde..

Vi vil hinanden 100%

Men har bare brugt for meget tid på mennesker som hende i mit liv desværre..

Tror jeg siger det for at passe på mig selv, men det bliver det sku nok aldrig bedre af..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.