Eksperthjælp: Behøver jeg besøg af en sundhedsplejerske.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2015

A-1995

Abracadabra skriver:

Igen: uden at kende din situation, er der jo nogle forældrepar i Danmark, som skal have tæt hjælp, observation og støtte fra sundhedsplejerske som betingelse for, at de er ikke skal på mor-barn-observationshjem fx. 

Hvis kommunen er i tvivl om, om forældrene kan magte opgaven, er sundhedsplejerske ikke noget, der frit kan fravælges. 

Jeg kender jer ikke, men kender til familier med meget unge forældre, hvor forældrene ikke er opgaven voksen. Typisk kan forældrene ikke selv se det, og desværre er netværket også nogle gange for dårligt, forstået på den måde at det inkompetente forældrepar blot "tales efter munden" og måske endda får at vide, at de klarer det strålende. 

Jeg ved intet om jer, men man skal altså ikke tænke, at sundhedsplejerske altid er på frivillig basis. 

Synes du er temmelig uhøflig overfor ts.

du kender intet til hendes situation eller hvorfor de har en familierådgiver tilknyttet. Lyder som om du allerede har besluttet dig for at ts er en sårbar mor som skal på mor barn hjem hvis hun takker nej til Sp! 

Der kan være tusind årsager til de har familierådgiver tilknyttet og det er ikke vores job at vurdere hvorvidt ts har brig for ekstra støtte eller ej, hendes spørgsmål handler om om man generelt SKAL have en Sp eller man evt kan bede om en anden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2015

Abracadabra

A-1995 skriver:

du kender intet til hendes situation eller hvorfor de har en familierådgiver tilknyttet. Lyder som om du allerede har besluttet dig for at ts er en sårbar mor som skal på mor barn hjem hvis hun takker nej til Sp! 

Der kan være tusind årsager til de har familierådgiver tilknyttet og det er ikke vores job at vurdere hvorvidt ts har brig for ekstra støtte eller ej, hendes spørgsmål handler om om man generelt SKAL have en Sp eller man evt kan bede om en anden.

Jeg synes, at du er temmelig uhøflig overfor MIG. 

Jeg skriver igen og igen og igen, at jeg ikke kender til den konkrete situation, men udtaler mig generelt. Og helt generelt må man sige, at ikke alle kan fravælge sundhedsplejerske. 

Anmeld Citér

4. august 2015

Panther

Profilbillede for Panther
A-1995 skriver:

Prøv lige at læse Abracadabras svar igen. Hun omtaler et helt generelt scenario, som ikke er personspecifikt ift TS. Hun kommer blot med en bonusoplysning om, at det ikke altid er helt frivilligt med SP eller ej - og i og med at TS har en familierådgiver, der kommer på besøg (berettiget eller ej), er der immervæk større risiko for, at kommunen mener, at sundhedsplejersken er et nødvendigt redskab i TS' situation, og at det derfor ikke er frivilligt.

Anmeld Citér

4. august 2015

Mortilenpige

PUHK skriver:

Prøv lige at læse Abracadabras svar igen. Hun omtaler et helt generelt scenario, som ikke er personspecifikt ift TS. Hun kommer blot med en bonusoplysning om, at det ikke altid er helt frivilligt med SP eller ej - og i og med at TS har en familierådgiver, der kommer på besøg (berettiget eller ej), er der immervæk større risiko for, at kommunen mener, at sundhedsplejersken er et nødvendigt redskab i TS' situation, og at det derfor ikke er frivilligt.

Dom skrevet tidligere hun kommer for ingenting. 

Anmeld Citér

4. august 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Mortilenpige skriver:

Det har jeg læst, du har skrevet.

Min kommentar var ikke møntet på dig - jeg citerede en anden bruger.

Anmeld Citér

4. august 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej Igen !

Fint du har fået ringet og du får en ny sundhedsplejerske.

Jeg kender dig ikke, alligevel læser jeg, du oplever, der bliver trukket noget over hovedet på dig. Det er ikke rart. og det giver utryghed.

Mon din første sundhedsplejerske  har udtrykt en bekymring omkring dit barn, som du tolker som en kritik af din måde at være mor på. ?

Vil sige, det er altid bedre at arbejde med i stedet for mod. Alle kan kun være interesseret i at I , dit barn og jer har det bedst muligt.

Sender et stort knus og pøj pøj med besøget

Anmeld Citér

5. august 2015

Mortilenpige

lisbeth jess skriver:

hej Igen !

Fint du har fået ringet og du får en ny sundhedsplejerske.

Jeg kender dig ikke, alligevel læser jeg, du oplever, der bliver trukket noget over hovedet på dig. Det er ikke rart. og det giver utryghed.

Mon din første sundhedsplejerske  har udtrykt en bekymring omkring dit barn, som du tolker som en kritik af din måde at være mor på. ?

Vil sige, det er altid bedre at arbejde med i stedet for mod. Alle kan kun være interesseret i at I , dit barn og jer har det bedst muligt.

Sender et stort knus og pøj pøj med besøget

Arbejder heller ikke imod hende, prøver bare på at vise hende jeg godt kan, men det som om hun har stemplet mig som uegnet. Selvom min datter er længere fremme end hun burde. Så det irritere mig nok mere eller mindre. 

Mange tak for knus! 

Anmeld Citér

5. august 2015

lineog4

Når jeg læser tråden er der hele tiden et spørgsmålet presser på: hvad er det ved sundhedsplejersken du stejler over? 

Jeg havde selv en sundhedsplejerske med den første hvor jeg ikke havde den faglige respekt for hende, jeg har også oplevet en sundhedsplejerske der ville diskutere min opfattelse af min afdøde datter osv. Så ved godt sundhedsplejerske ikke pr automatik er fornuftige og gode til alle. 

Men kan bare huske du havde en anden tråd om grød, hvor du gav udtryk for en tillid til din sundhedsplejerske, er den tillid forsvundet? Og hvad har gjort det? Er det en specifik situation eller...?

Men udover det synes jeg det er vigtigt man har et okay forhold til sin sundhedsplejerske og ellers må man spørge til muligheden for ar skifte.

Håber mødet i morgen går godt til trods for sundhedsplejersken formodentlig er med

Anmeld Citér

5. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker, at det er vigtigt med en sundhedsplejerske i baghånden. Der kan opstå så mange ting, hvor du har brug for hjælp. 

Så tit kommer sundhedsplejersken jo heller ikke, med mindre der er en grund eller man ønsker det selv. 

Det er dog stadigvæk vigtigt, at man er tryg ved hende.  

jeg håber, du finder ud af det. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Carina:-)

Mortilenpige skriver:

Kommunen putter jo ikke en familierådgiver på en familie uden grund. Der er jo en årsag til at kommunen vil have fokus på jer og din datter . 

Det kan sagtens være du synes det er uberettiget og unødvendigt ,men vil råde dig til at samarbejde og se det som en hjælp frem for noget der vil dig dårligt .

Mhs til sp så har du jo mulighed for at tage en konstruktiv snak med din familierådgiver uden at sp er til stede så du kan få sat ord på hvad du synes der halter i jeres samarbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.