Signaler og boligindretning. Hvem bor her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
24 svar
8 synes godt om
1. august 2015

Anonym trådstarter

Inspireret af trådene om signaler og om boligindretning kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I tænker om os, der bor som vist på disse fotos. Det er selvfølgelig kun få udsnit af huset, men køkken/alrum og stue er husets hjerte og det, flest får at se. 

Jeg ved, vi roder, og at køkkenet er gammelt og grimt, så det behøver I ikke kommentere. I behøver heller ikke oplyse, hvis I synes, vi bor grimt. Fortæl i stedet, hvilke signaler, vi sender, vi tænker nemlig ikke selv over det. Hvilken type mennesker bor her? 

NB: Et af "billederne" i ramme er Martin Luther Kings "I have a dream"-tale. Det er et signal, jeg er bevidst om. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2015

lineog4

Anonym skriver:

Inspireret af trådene om signaler og om boligindretning kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I tænker om os, der bor som vist på disse fotos. Det er selvfølgelig kun få udsnit af huset, men køkken/alrum og stue er husets hjerte og det, flest får at se. 

Jeg ved, vi roder, og at køkkenet er gammelt og grimt, så det behøver I ikke kommentere. I behøver heller ikke oplyse, hvis I synes, vi bor grimt. Fortæl i stedet, hvilke signaler, vi sender, vi tænker nemlig ikke selv over det. Hvilken type mennesker bor her? 

NB: Et af "billederne" i ramme er Martin Luther Kings "I have a dream"-tale. Det er et signal, jeg er bevidst om. 

Aner det ikke men der er nogle af tingene jeg gerne ville have 

Anmeld Citér

1. august 2015

Vaya

Jeg tænker, at I går op i nærhed og familie. At tingene hellere skal have charme eller en historie end det rigtige mærke. Hvis i finder et billede med en historie eller som virkelig siger jer noget, så er det vigtigere end at det lige passer ind i "temaet/stilen" derhjemme og at stilen på den måde bliver charmerende og personlig. Håber det giver mening!

jeg ville føle mig godt tilpas hjemme ved jer.

Anmeld Citér

1. august 2015

Spirrevip

Jeg tænker også meget nærhed og hygge. At I gerne vil have noget med historie bag, frem for stilrene linjer. 

Utroligt pænt hjem forresten! Jeg ville ikke have noget imod at bo sådan. 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Aner det ikke men der er nogle af tingene jeg gerne ville have 

Jeg kunne sjovt nok godt forestille mig, at du også er en  ikke-minimalistisk dimsesamler 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

Vaya skriver:

Jeg tænker, at I går op i nærhed og familie. At tingene hellere skal have charme eller en historie end det rigtige mærke. Hvis i finder et billede med en historie eller som virkelig siger jer noget, så er det vigtigere end at det lige passer ind i "temaet/stilen" derhjemme og at stilen på den måde bliver charmerende og personlig. Håber det giver mening!

jeg ville føle mig godt tilpas hjemme ved jer.

Næsten alt interiør er arvet eller gaver, så der er masser af historier og affektionsværdi. "Stilen" har jeg aldrig fundet 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

Spirrevip skriver:

Jeg tænker også meget nærhed og hygge. At I gerne vil have noget med historie bag, frem for stilrene linjer. 

Utroligt pænt hjem forresten! Jeg ville ikke have noget imod at bo sådan. 

Sjovt, at der alligevel er signaler i et lidt tilfældigt sammenkog af arvestykker fra vidt forskellige hjem. Hm, mht. at bo sådan, så ville jeg ønske, jeg var lidt mere minimalist pga. det rod, der hurtigt opstår i et hjem med relativt mange dimser og sager  

Anmeld Citér

1. august 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg kunne sjovt nok godt forestille mig, at du også er en  ikke-minimalistisk dimsesamler 

Jeg kalder det maksimalisme  disse samler, alt samler og så pludselig ryger det hele ud og jeg tror i et splitsekund jeg kan lave et sort/hvidt minimalistisk hjem lige til dagen efter hvor det bare er for kedeligt og der findes en lille lilla Buddha eller hvad det nu kan være... 

Men rod, dimser, farver, ingen stil ud over der ingen stil er... Rodet på den hyggelige måde plejer at være komplimenten af de få der tær sige noget 

og det meste loppemarkeds fund som det smerter mig at skulle af med, men det sker og mere og mere ikea trænger sig på for det er bare nemmere når jeg ikke længere har tiden til at støve loppemarkeder rundt plus male og ordne det. Men dybt misundelig på dit musselmalede og din globus fx

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg kalder det maksimalisme  disse samler, alt samler og så pludselig ryger det hele ud og jeg tror i et splitsekund jeg kan lave et sort/hvidt minimalistisk hjem lige til dagen efter hvor det bare er for kedeligt og der findes en lille lilla Buddha eller hvad det nu kan være... 

Men rod, dimser, farver, ingen stil ud over der ingen stil er... Rodet på den hyggelige måde plejer at være komplimenten af de få der tær sige noget 

og det meste loppemarkeds fund som det smerter mig at skulle af med, men det sker og mere og mere ikea trænger sig på for det er bare nemmere når jeg ikke længere har tiden til at støve loppemarkeder rundt plus male og ordne det. Men dybt misundelig på dit musselmalede og din globus fx

Musselmalet og globus er arvestykker fra Farmor 

Måske er maksimalisme en meningsdanner-ting? (Hint, hint 

Anmeld Citér

1. august 2015

lineog4

Anonym skriver:

Musselmalet og globus er arvestykker fra Farmor 

Måske er maksimalisme en meningsdanner-ting? (Hint, hint 

Ej men der er jo lige plads til mig i øreklapstolen når jeg kommer forbi for at være klog sammen med dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.