Misundelse er en grim ting....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2015

Lisbeth1985

Han har da ikke taget din plads,hvis han er bedre kvalificeret end dig! Så du må op på hesten igen :-) Held og lykke med det!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

lineog4

Misundelses er måske en grim ting, men misundelse er også en menneskelig ting og handler jo i bund og grund kun om der var en ting man ønskede sig så højt, at det er svært at glæde sig på andres vegne over de fik det. Og ja lige midt i nedturen kan der virke helt forkert at de der så fin det ikke værdsætter det.

Jeg husker Hvordan jeg kun havde et ønske en jul: en brun barbihest. Vidste godt min mor og far ikke havde råd, men derfor kunne man jo godt drømme. Og rigtig nok jeg fik ikke den hest, og det vsr okay. Lige til.min kusine pakkede den op og var ligeglad med den.

Du har lige læst en artikel om en der kom ind på din drømme uddannelse og han virkede ikke gæsd nok - det er okay at rase og være grøn af misundelse. Bare du i morgen kan vende det hele om og finde ud af: hvad så? For der er altid veje, måske omveje, men der er altid. Måske bliver det her år året hvor du får arbejdet frivilligt med fx udsatte unge og får det med på cv, eller måske er det i år du får et arbejde som gør det nemmere at få drømme uddannelsen, eller måske er det i pe du opdager der også er andre drømme uddannelser.

Pøj pøj

Anmeld Citér

30. juli 2015

loop

Misundelses er måske en grim ting, men misundelse er også en menneskelig ting og handler jo i bund og grund kun om der var en ting man ønskede sig så højt, at det er svært at glæde sig på andres vegne over de fik det. Og ja lige midt i nedturen kan der virke helt forkert at de der så fin det ikke værdsætter det.

Jeg husker Hvordan jeg kun havde et ønske en jul: en brun barbihest. Vidste godt min mor og far ikke havde råd, men derfor kunne man jo godt drømme. Og rigtig nok jeg fik ikke den hest, og det vsr okay. Lige til.min kusine pakkede den op og var ligeglad med den.

Du har lige læst en artikel om en der kom ind på din drømme uddannelse og han virkede ikke gæsd nok - det er okay at rase og være grøn af misundelse. Bare du i morgen kan vende det hele om og finde ud af: hvad så? For der er altid veje, måske omveje, men der er altid. Måske bliver det her år året hvor du får arbejdet frivilligt med fx udsatte unge og får det med på cv, eller måske er det i år du får et arbejde som gør det nemmere at få drømme uddannelsen, eller måske er det i pe du opdager der også er andre drømme uddannelser.

Pøj pøj

Ej hvor blev jeg trist på dine vejne over det med barbiehesten. Jeg kan lige se det for mig/mærke, hvordan du som barn må have følt.

Ts: er der ikke en måde du kan "opkvalificere" dig, så du nemmere vil blive optaget næste gang man kan søge ind?

Jeg har prøvet at leve få virkelig få penge, og så læse om en der vandt millioner i Lotto. Lottevinderen vidste ikke hvad han skulle bruge pengene på, for han manglede ikke noget. -Jeg havde ikke engang råd til at spille lotto, dårligt råd til mad. Så jeg forstår godt dine følelser.

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Han har andre kvalifikationer ja, og jo, de er bedre end dine, ellers ville det være dig der var kommet ind og ikke ham. 

Misundelse er en grim ting, og det klæder ingen mennesker at være bitre og prøve at rationalisere hvorfor man har fortjent en plads en anden fik. Endda mere end den person som fik den. 

Jeg forstår godt din frustration, jeg kan høre på dig at du sidder fast i dit liv hvor du er nu, og at du har brug for den her uddannelse til at komme videre. Men en der havde bedre kvalifikationer end dig fik pladsen, og du må så søge igen næste år. 

Det jeg reagerede på var at den person det indlæg du citere er skrevet til, skrev "Men du kan da ikke være sur på alle der er blevet bedre end dig... For det er dem kom ind groft sagt...." For måden det er formuleret siger at de bare er bedre end mig, punktum. Jeg er ikke enig i at fordi man har haft lederstillinger, har en master i offentlig forvaltning osv. at man så er bedre end andre mennesker. Man har blot andre forudsætninger og kvalifikationer. Jeg har godt nok mødt mange som har haft en høj uddannelse bag sig, men som var de mest usympatiske personer også inden for samme faggruppe som den jeg søger!! hvor en stor del af dem jeg har mødt der har taget en lidt anden vej, har en anden tilgang til jobbet som gør dem mere sympatiske og bedre til deres job.

Som jeg starter med at sige, så er jeg allerede i gang med at undersøge hvorfor jeg ikke kom ind... ikke engang på standby plads, men afslaget er underligt formuleret når man søger både sommer og vinter optag samt krydser af ved standby... så det skal undersøges nærmere, men det kan først gøres i næste uge, hvilket ikke hjælper på frustrationerne... 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

Lisbeth1985 skriver:

Han har da ikke taget din plads,hvis han er bedre kvalificeret end dig! Så du må op på hesten igen :-) Held og lykke med det!!

Det ved jeg godt... rent rationel tænkt

syntes bare det virker mystisk at artiklen ikke nævner de to andre uddannelsessteder som han også kunne have søgt ind ved som var tættere på hans bopæl.... virker lidt som om han bare ikke har søgt ind der... som om han kun har søgt hos UCSJ og ikke metropol...
og hvis nu hans kvalifikationer er så gode hvorfor kom han så ikke ind et af de andre steder??

Jeg er skam allerede oppe på hesten igen så at sige, eftersom jeg er igang med at undersøge årsag og hvad jeg så kan gøre.... men med den personlighed jeg har, har jeg bare en tendens til hurtigt at overtænke og valgte derfor at lufte mine frustrationer her for at prøve at holde tankerne lidt nede 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Pøj pøj

Tusinde tak for din forståelse

Jeg kan sagtens vende den om, og er allerede igang med at undersøge årsag og hvad jeg så kan gøre for at komme videre... artiklen som poppede op i min indbakke var bare lige det der var dråben for at få glasset med frustrationer til at flyde over.... derfor valgte jeg at oprette et indlæg herinde for at få luft og ikke overtænke det....

Anmeld Citér

30. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er frafald af studerende hvert år så skynd dug at ringe og høre om du kan komme på en standby liste

Anmeld Citér

31. juli 2015

Sprit25

Ej jeg synes sgu folk er lidt hårde! 

Jeg kan virkelig godt forstå i et øjebliks frustration at du lige synes det hele var nede og en andens skyld! men som du så rationelt kommer frem til, så er det ikke hans skyld, han havde måske bare nogle andre kvalifikationer end dig! 

Ring til dem med stand-by hvis folk nu falder fra og ellers op på hesten igen! Jeg kom aldrig ind på journalist højskolen men fandt noget ligeså godt

Anmeld Citér

31. juli 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Der er frafald af studerende hvert år så skynd dug at ringe og høre om du kan komme på en standby liste

Det er først muligt at få fat på dem på mandag Har prøvet 

Men ja det er en del af planen lige nu, sammen med at få en begrundelse for afslag osv.

Tak

Anmeld Citér

31. juli 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Ej hvor blev jeg trist på dine vejne over det med barbiehesten. Jeg kan lige se det for mig/mærke, hvordan du som barn må have følt.

Ts: er der ikke en måde du kan "opkvalificere" dig, så du nemmere vil blive optaget næste gang man kan søge ind?

Jeg har prøvet at leve få virkelig få penge, og så læse om en der vandt millioner i Lotto. Lottevinderen vidste ikke hvad han skulle bruge pengene på, for han manglede ikke noget. -Jeg havde ikke engang råd til at spille lotto, dårligt råd til mad. Så jeg forstår godt dine følelser.

Ved ikke helt hvordan jeg skal opkvalificere mig  men er igang med at undersøge årsagen til at jeg ikke kom ind i første hug Men de er der først fra mandag dem på skolen, som derfor også er dem jeg skal henvende mig til...  Men hjulene er igang, og jeg vil kæmpe for at komme ind.... er bare lidt træt af at mit liv er en lang kamp for at opnå mine mål pt.  Specielt når jeg føler mig omringet af folk som bare får det de peger på så at sige... dermed ikke sagt at de ikke gør noget for det også.... de har bare ikke de samme forhindringer... bl.a. har jeg en i min nære omkreds som søgte pædagogstudiet til vinteroptag 2016, og hun er kommet ind... betinget af at hun består de eksamener hun er i gang med selvfølgelig, men stadig... jeg kan så også se at der stadig er ledige pladser på netop det studie, så der har ikke været lige så stor kamp om pladserne syntes det er super dejligt for hende og er glad på hendes vegne.... er bare øv, på egne vegne da jeg ikke kom ind på mit studie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.