Misundelses er måske en grim ting, men misundelse er også en menneskelig ting og handler jo i bund og grund kun om der var en ting man ønskede sig så højt, at det er svært at glæde sig på andres vegne over de fik det. Og ja lige midt i nedturen kan der virke helt forkert at de der så fin det ikke værdsætter det.
Jeg husker Hvordan jeg kun havde et ønske en jul: en brun barbihest. Vidste godt min mor og far ikke havde råd, men derfor kunne man jo godt drømme. Og rigtig nok jeg fik ikke den hest, og det vsr okay. Lige til.min kusine pakkede den op og var ligeglad med den.
Du har lige læst en artikel om en der kom ind på din drømme uddannelse og han virkede ikke gæsd nok - det er okay at rase og være grøn af misundelse. Bare du i morgen kan vende det hele om og finde ud af: hvad så? For der er altid veje, måske omveje, men der er altid. Måske bliver det her år året hvor du får arbejdet frivilligt med fx udsatte unge og får det med på cv, eller måske er det i år du får et arbejde som gør det nemmere at få drømme uddannelsen, eller måske er det i pe du opdager der også er andre drømme uddannelser.
Pøj pøj
Anmeld
Citér