Misundelse er en grim ting....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
23 svar
46 synes godt om
30. juli 2015

Anonym trådstarter

Så kom dagen hvor man jo finder ud af om man er kommet ind på den uddannelse man har søgt.... Det gjorde jeg så IKKE  

Har dog skrevet og udbedt mig en nærmere begrundelse, det skriver de nemlig i afslaget at man kan.... afhængig af den begrundelse vælger jeg nok også at klage over afslaget, men hver ting til sin tid...

Der hvor jeg kan mærke misundelse nage er når man så i avisen.dk kan læse at en 58-årig er kommet ind, og ja, kan sagtens se hvorfor for han har jo allerede en master i offentlig forvaltning og en hel masse anden fine ting inkl. som værende forfatter til forskellige undervisningsbøger.... han vil være 61-62år når han engang er færdig... mon han så overhovedet når at bruge uddannelsen?? 

Anyways, så kan jeg ikke lade være med at tænke at han har taget "MIN" plads... han kommer fra Vallensbæk og har derfor også mulighed for at søge på Hillerød, Roskilde og frederiksberg.... kan læse at han også har søgt Roskilde, men ved ikke med de andre to... faktum er bare at det ikke er der han er kommet ind, han er kommet ind på den eneste jeg har i rimelig nærhed nemlig Nykøbing F....  Det er bare SÅ træls at læse... 

Eneste sted med ledige pladser er Rønne og det kan jeg ganske enkelt ikke med børn, hus og mand.... og nej jeg er ikke selv helt ung er 33år så alligevel en del yngre end den herre der er kommet ind....

Syntes det er enormt frustrerende at sidde og læse sådan en artikel for der skrives netop også at han helst ville have taget den som dagstudie i roskilde, men at det nu bliver som fjernstudie i et vist omfang... syntes den del lyder lidt mystisk... for det lyder ikke som om han så har valgt det som decideret e-learning, men har han det så er det ikke "min" plads han har taget.... Har han ikke så syntes jeg det lyder som dårlig stil over for hans med studerende...

Anyways, var bare nød til at få lidt luft for mine frustrationer, for føler mit liv står i stampe og alt jeg prøver for at komme videre bare ikke vil lykkedes...

ØVØVØVØV...................

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

SandraXOXO

Lyder ikke fedt at du ikke er kommet ind. Synes dog ikke du kan bebrejde en i 50'erne at ta en uddannelse, hvad skal man ellers give sig til hvis man er 50 - lægge sig til at dø fordi man er gammel?  

Anmeld Citér

30. juli 2015

Fremad

Han har ikke taget din plads, han har taget den plads der var til den der havde mest erfaring eller snit af dig og ham...

Rigtig ærgerligt du ikke er kommet ind, jeg skal selv den samme vej uddannelse mæssigt...Men synes det er faktisk der kommer ældre med livserfaringer ind og gavner både uddannelse og faget bagefter... Det vil du os vide hvis du har haft kontakt til systemet hvor mange desværre er uddannet uden den store erfaring eller alder ;-)

Men du kan da ikke være sur på alle der er blevet bedre end dig... For det er dem kom ind groft sagt....

Anmeld Citér

30. juli 2015

Abracadabra

Hvor er det ærgerligt for dig! Men det er ikke hans skyld... Det er bare spillets regler. Og han vil jo åbenbart arbejde til han senere, så han kan måske arbejde 15 år som socialrådgiver... Eller længere! 

Anmeld Citér

30. juli 2015

candy08

Jeg forstår dig godt, jeg søgte ind sidste år og fik afslag på min uddannelse, samtigdig blev en anden dreng fra min klasse optaget han have over 50% i fravær og havde aldrig en dag haft skolerelavante ting med eller lektier, så ja der føltw jeg mig sku snyd der havde jeg siddet og slidt i min røv i laser for at komme ind mens den bare kom sovende til ham, jeg ved godt at han jo har haft andre kvalifikation osv, men det ændre ikke at jeg sku følte det var pisse uretfærdigt... Det er en rim ting at føle at man skulle have haft den frem for andre, meeen det er en følelse vi alle for engang i mellem.. Kryder fingre for du kommer ind næste år hvis du søger igen er selv lige kommet ind i dag efter et par ansøgninger til en uddannelse gennem tiden. 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Lyder ikke fedt at du ikke er kommet ind. Synes dog ikke du kan bebrejde en i 50'erne at ta en uddannelse, hvad skal man ellers give sig til hvis man er 50 - lægge sig til at dø fordi man er gammel?  

Jeg bebrejder ham sådan set ikke pga. hans alder.... Men derimod pga. hans udtalelse når man læser artiklen får jeg lidt indtrykket at han ikke har tænkt sig at være møde op fuld tid grundet distancen og det syntes jeg ikke er fair overfor hans medstuderende... det er jo ikke deres skyld at han har fået plads på den en skole langt fra ham selv... det var et valg han tog da han søgte ind på den.... uddannelsen er jo også bygget om om at en stor del er gruppearbejde....

Derfor misunder jeg ham den plads.....

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Han har ikke taget din plads, han har taget den plads der var til den der havde mest erfaring eller snit af dig og ham...

Rigtig ærgerligt du ikke er kommet ind, jeg skal selv den samme vej uddannelse mæssigt...Men synes det er faktisk der kommer ældre med livserfaringer ind og gavner både uddannelse og faget bagefter... Det vil du os vide hvis du har haft kontakt til systemet hvor mange desværre er uddannet uden den store erfaring eller alder ;-)

Men du kan da ikke være sur på alle der er blevet bedre end dig... For det er dem kom ind groft sagt....

Jeg skriver ingen steder at jeg er sur på ham eller andre  Jeg skriver at jeg er misundelig... det er i min optik ikke det samme.... Syntes ikke det er fair at skrive dem der er bedre end mig for kan ikke se hvordan man kan afgøre det eller hvordan han er bedre end mig har andre kvalifikationer ja, men ikke nødvendigvis er bedre end.... 

Ja, erfaring kan jeg ihvertfald godt se at jeg ikke kan hamle op med... men nu er meget af min erfaring så heller ikke dokumenteret ligesom hans er...
Kigger vi generelt og ser på karakterer så er jeg nok heller ikke den bedste i klassen, men det siger ikke en pind om hvordan jeg vil klare uddannelsen eller et job efter endt uddannelse.... 

Jeg har både mødt gamle med mange års erfaring som var elendige til at rådgive og sætte sig ind i folks situation osv. som de yngre... jeg har også mødt en del som slet ikke var uddannede socialrådgivere, men blot havde en almen kontoruddannelse i offentlig administration... nyuddannede af både yngre og ældre udgave... og vil sige alder ikke har en dyt at sige i den sammenhæng for en yngre kan sagtens have mere erfaring med forskellige aspekter af livet end en gammel.... og så handler det i høj grad også om interesse....både for borgerne, men også ens job i almindelighed  Har flere gange siddet og informeret dem om mine rettigheder osv. og vidst flere ting end dem... det syntes jeg bare er tankevækkende...  og de gange jeg har haft behov for at spørge om ting har de ikke kendt svarene og jeg er endt med at finde ud af det selv af andre veje... Alder er blot et tal og siger ikke en pind om hvorvidt man er god til sit job....

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvor er det ærgerligt for dig! Men det er ikke hans skyld... Det er bare spillets regler. Og han vil jo åbenbart arbejde til han senere, så han kan måske arbejde 15 år som socialrådgiver... Eller længere! 

Jeg ved godt det ikke er hans skyld.... 

men derfor kan jeg godt være misundelig alligevel...

Nu blev han brugt som eksempel fordi der lige var en artikel om ham, som blev smidt i min mail... opsøgte den ikke selv...

Han har ikke taget stilling til pension osv., men regner med at arbejde til kroppen siger fra... 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

candy08 skriver:

Jeg forstår dig godt, jeg søgte ind sidste år og fik afslag på min uddannelse, samtigdig blev en anden dreng fra min klasse optaget han have over 50% i fravær og havde aldrig en dag haft skolerelavante ting med eller lektier, så ja der føltw jeg mig sku snyd der havde jeg siddet og slidt i min røv i laser for at komme ind mens den bare kom sovende til ham, jeg ved godt at han jo har haft andre kvalifikation osv, men det ændre ikke at jeg sku følte det var pisse uretfærdigt... Det er en rim ting at føle at man skulle have haft den frem for andre, meeen det er en følelse vi alle for engang i mellem.. Kryder fingre for du kommer ind næste år hvis du søger igen er selv lige kommet ind i dag efter et par ansøgninger til en uddannelse gennem tiden. 

Lige præcis....

og så er det også bare super træls at læse om i medierne, med alle dem der kom ind på deres drømme studie.... for jeg kom jo ikke selv ind...

Tak for forståelsen 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg skriver ingen steder at jeg er sur på ham eller andre  Jeg skriver at jeg er misundelig... det er i min optik ikke det samme.... Syntes ikke det er fair at skrive dem der er bedre end mig for kan ikke se hvordan man kan afgøre det eller hvordan han er bedre end mig har andre kvalifikationer ja, men ikke nødvendigvis er bedre end.... 

Ja, erfaring kan jeg ihvertfald godt se at jeg ikke kan hamle op med... men nu er meget af min erfaring så heller ikke dokumenteret ligesom hans er...
Kigger vi generelt og ser på karakterer så er jeg nok heller ikke den bedste i klassen, men det siger ikke en pind om hvordan jeg vil klare uddannelsen eller et job efter endt uddannelse.... 

Jeg har både mødt gamle med mange års erfaring som var elendige til at rådgive og sætte sig ind i folks situation osv. som de yngre... jeg har også mødt en del som slet ikke var uddannede socialrådgivere, men blot havde en almen kontoruddannelse i offentlig administration... nyuddannede af både yngre og ældre udgave... og vil sige alder ikke har en dyt at sige i den sammenhæng for en yngre kan sagtens have mere erfaring med forskellige aspekter af livet end en gammel.... og så handler det i høj grad også om interesse....både for borgerne, men også ens job i almindelighed  Har flere gange siddet og informeret dem om mine rettigheder osv. og vidst flere ting end dem... det syntes jeg bare er tankevækkende...  og de gange jeg har haft behov for at spørge om ting har de ikke kendt svarene og jeg er endt med at finde ud af det selv af andre veje... Alder er blot et tal og siger ikke en pind om hvorvidt man er god til sit job....

Han har andre kvalifikationer ja, og jo, de er bedre end dine, ellers ville det være dig der var kommet ind og ikke ham. 

Misundelse er en grim ting, og det klæder ingen mennesker at være bitre og prøve at rationalisere hvorfor man har fortjent en plads en anden fik. Endda mere end den person som fik den. 

Jeg forstår godt din frustration, jeg kan høre på dig at du sidder fast i dit liv hvor du er nu, og at du har brug for den her uddannelse til at komme videre. Men en der havde bedre kvalifikationer end dig fik pladsen, og du må så søge igen næste år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.