Hjælp altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2009

Diana...

Eva skriver:

Du er vigtigere end alt andet og går du ned, så er alt jo ligesom væltet.
Han m´å tage ham om natten så...det er altså vigtigt. Jeg har en skrækhistorie hvis du vil høre den....man knækker altså, søde Diana...
Knus Eva..

Uhh søde Eva det ved jeg knækket her for ikke så lang tid siden men for helved det svært lige nu om 2 måneder ville jeg ingen problemer have med at bede Claus om at tage Lucas en hel dag men nu vi bag ud i forvejen med det skide hus. Claus hjælper mig nogen gange om natten men jeg vågner hver gang Lucas vågner alligevel og så ligger jeg og lytter til claus er færdig med at kæmpe med ham.

Kæmpe kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

MetteT

Ved du hvad søde... På torsdag, kommer jeg og henter lucas, når Kathrine er kommet i dagpleje og så tar jeg ham hele dagen indtil vi ska ud at spise og så sover du bare alt det du kan, slapper af og gør ellers lige hva du har lyst til...

Knus Mette

Anmeld

15. september 2009

petersmor

MetteT skriver:

Ved du hvad søde... På torsdag, kommer jeg og henter lucas, når Kathrine er kommet i dagpleje og så tar jeg ham hele dagen indtil vi ska ud at spise og så sover du bare alt det du kan, slapper af og gør ellers lige hva du har lyst til...

Knus Mette

Anmeld

15. september 2009

Diana...

Mormilla skriver:

Føler med dig!!! Har selv været igennem det

Tror at det vil være en go ide at starte med at ta ham op samme tid hver morgen. Hvis han vågner før det kan i jo ikke gøre så meget ved.

Min søn Patrick skal ha været vågen i en time før han vil spise morgen mad. Virker han sulten om morgen?
Hvis Patrick ikke får sin morgen mad så er han umulig resten af dagen.

Måske han ikke er træt når du ligger ham ud? Sove vaner ændre sig, jo ældre de bliver.

Hos os står Patrick op kl.6.
Spiser kl.7. (øllebrød)
Så får han lige en time hvis han vil. ( han er ved at vokse fra morgen luren)
Der efter går vi en tur eller leger i haven i ca. en time.
Der efter leger vi.
Så ved 11 tiden får han middagsmad ( rugbrød med div pålæg. Spiser mellem 1 - 1 1/2)
Så kommer han på potten.
Så ved 12 tiden bliver han lagt ud. Hvor han sover mellem 2-3 timer.
Der efter får han bla. frugt.
Og så leger vi igen. Både ude og inde.
Så kl.17:30 får vi aftensmad. Han får det samme som os.
Så i bad
og kl.18:45 kommer han i seng hvor far læser for ham i ca.15 min.
Hvis alt er okay så sover han hele natten.

Nu er han jo så 16mån. Men han spiser og sover på samme tid hver dag. Da vi begyndt at gøre sådan. Sov og spiste han meget beder. Og så er han os meget glad når alt køre som det plejer

Men du er nød til at få manden til at tage ham hver anden dag. Fordi du kan jo ikke blive ved på denne måde!!!
Min mand og jeg skiftes til at tage ham hver anden dag. Når han er syg så har han med at vågne mange gange. Så er det dejligt at vi skiftes...
Håber det kan hjælpe dig lidt..

Det kunne godt være jeg skulle prøve det om morgen han har ikke en direkte fast tid at komme op på men han for ikke lov at sove længere end til kl halv 8 for så går den endnu mere galt. 

Uhh jeg synes det er så svært at se om han virker sulten for nogen dage gør han andre dage ikk men du har nok ret med de faste tider jeg tror jeg må prøve det og se om det ikke kan hjælpe. 

Manden vi gerne tage over hver nat hvis det var men jeg vågner alligevel og har meget svært ved at falde i søvn igen  derfor er det endnu svære at han ikke vil sove om natten mere 

Tak for dine råd det vil jeg HELT sikkert prøve.

Kram

Anmeld

15. september 2009

Diana...

MetteT skriver:

Knus Mette

Mette jeg   lige nu!!! Du er godt nok det bedste menneske jeg længe har mødt!!! Det er så sødt af dig jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige  Det må du bare så meget gerne men kan du godt have/overskue dem begge på en gang? for ellers kan jeg jo bare tage Lucas igen når Lækker tøsen skal hjem.

Knus Diana som slet ikke kan takke nok 

Anmeld

15. september 2009

MetteT

Diana... skriver:

Mette jeg   lige nu!!! Du er godt nok det bedste menneske jeg længe har mødt!!! Det er så sødt af dig jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige  Det må du bare så meget gerne men kan du godt have/overskue dem begge på en gang? for ellers kan jeg jo bare tage Lucas igen når Lækker tøsen skal hjem.

Knus Diana som slet ikke kan takke nok 

Du behøver slet ikk sige noget.. Jeg gør det med glæde og håber bare du kan få sovet lidt...
Ja det kan jeg godt.. Det er kun halvanden times tid, jeg ska ha dem selv, så kommer steffen hjem.. Så kan han hjælpe lidt..

Knus Mette

Anmeld

15. september 2009

Rasmine

Tigerspring?

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

Diana... skriver:

Han bliver kun puttet 2 gange om dagen formiddag og middag og så selvfølgelig nat. Nej han er ikke stor nok til at undvære den ene søvn jo mere og bedre de sove om dagen i den alder jo bedre sover de os om natten og det kan jeg jo tydeligt se nu er sandt at han er gået fra at sove 4-5 timer til ca 1 time og han sover af H..... til. jeg lægger ham når han er træt ikke når han er ved at være træt eller ved at være over træt for så skal der kæmpes endnu mere. problemet er at jeg ikke kan få ham til at sove om dagen altså = med ingen natte søvn. Han vil ikke spise sin mad mere som han plejer altså = mad om natten. Vi har i ca 2 måned hvis han har vågen om natten så har han fået sutten og sovet vider hvis ikke så lige en tår vand men sådan er det ikke mere nu er han sulten om natten klart nok efter som han ikke gider spise al sin mad om dagen. og han gider ikke sove om dagen hvad der så gør at han er overtræt hele tiden og ikke sover så godt om natten. 

Kram til dig.

Ja det har jeg også erfaring med god søvn om dagen = god søvn om natten. Har samme problem herhjemme med min Phillip på 4,5 mrd men er simpelthen blank ved ikke hvad jeg skal gøre. Så jeg prøver med kamillete, svøb, nærvær, ekstra grød ja kan ikke komme på hvad jeg ikke har prøvet, men det kan kun blive bedre så det prøver jeg at trøste mig med, men er sgu godt nok også ved at være træt.
Så kan bare sige at jeg godt forstår dig
Hva sker dig hvis du lader ham ligge lidt om natten? Drømmer han måske? Det er nemlig mine tanker og tror jeg vil prøve at trække ham lidt i nat og se om det virker!?

Anmeld

15. september 2009

malou

Hej søde D

Årh din stakkel...  og hvor kan jeg huske da jeg gik fra at have den nemmeste lille baby til at have en lille djævel der bare ikke vil sove. Victor og jeg har lige været den samme mølle igennem fornylig... han kørte virkelig sin mor her rundt i manegen og jeg var ved at SKRIGE fordi jeg blev så desperat. Det var lige på det tidspunkt hvor Dennis blev forfremmet og derfor også havde hårdt brug for sin søvn så han måtte gå i gæsteværelset for at få lidt søvn.

Jeg kunne bare ikke "slå" ham ned... gik fra at sove 2* 2-3 timer til kun at ville sove max 20 min ad gangen. Han fik rander under øjnene og kørte sig selv op i en form for speed tilstand hvor han bare nærmest sad og stenede. Han begyndte også at vågne om natten og jeg var jo "dum og uvidende" at give ham en flaske mælk... hmmm den er så skiftet ud med lidt vand nu!!! Men jeg tror simpelthen det hele var fordi han pludselig kunne en hel masse nye ting... (læs Tigerspring) at det gamle vante pludseliig bare var VÆK iløbet af et par dage. Alle de vante rutiner som vi havde skulle nu ændres til en ny rutine...- Jeg blev NØDT til at være en smule hård ved Victor... han græd fuldstændig hysterisk når han skulle i seng.. og så måtte jeg gå 2-3 min ad gangen og så bare lade ham græde... (pivvvv jeg havde det selv mega skidt) men nu 1 md senere... kan jeg ligge ham... synge for ham.. sige godnat og kysse ham.... max 5 min efter sover han uden brok. og nu hele natten uden flaske....- jeg tror søde Diana det her er en periode vi alle skal igennem.. hvor rytmen bliver ændret og det er super hårdt at skulle omstille sig. Men prøv at google tigerspring og se om du kan finde nogle kloge ord der..

knus og kram malou

Anmeld

15. september 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Hej piger

Jeg har sgu brug for jeres hjælp. Kom med en masse gode råd og fortæl hvordan det er hos jer jeg råber seriøst på HJÆLP inden jeg går kold.

Min ellers altid nemme dreng er blevet så umulig  og det er sgu hård. 

vi står op om morgen mellem 6 og halv 8 nogen gange vågner han kl 5 men så står claus op med om og de fleste gange falder han i søvn igen efter en lille time. Nå men når vi står op får han selvfølgelig skiftet sin nat ble han ryger i kravle gården mens jeg lige laver mad til ham så spiser vi så en gang havregrød jeg laver 1 dl havregrød og han spiser ikke engang halvdelen. 

Nå men når vi så har spist leger vi lidt og ca 1 1/2 -2 efter bliver han puttet til middags lur hvor han så sover en lille time (her plejer han at sove mellem 2-3 timer). så kommer han op vi leger igen til kl bliver 11.30-12 hvor vi så spiser frokost her spiser han et halvt stykke bondebrød og noget frugt og en ostehaps. og så leger vi igen går ture osv kl 14-14.30 bliver han så lagt igen hvo han enten sover 10-20 min eller slet ikke sover (her plejer han at sove 1-2 timer) nåå men kl 17 begynder vi at lave aftens mad så vi spiser mellem 17.30-18 Her får han grønsags mos med kød i og det gider han ikke spise MAX 5 bider ryger ned. så kommer han i bad og bliver puttet kl 19 hvor han ikke vil have en flaske. Vi skal vugge ham i søvn og det kan godt tage næsten 1 time 
I løbet af natten spiser han så 200 ml og vågner mellem 5 og 10 gange.

Dette fungere ikke optimalt det er så tydeligt at han er træt han gnider øjne hele tiden og er pivet han har ikke spist om natten i ca 2 måneder og lige pludselig er han begynd og ville spise igen men det jo klart når han ikke gider spise om dagen inden hans 2 middags lure spiser han os en flaske af 200 ml. 

Vi plejer bare at kunne lægge ham ned i sengen sige godnat og gå så falder han i søvn jeg pleje ikke at være nød til at skulle ud og trille med barnevognen for at han MÅSKE gider sove! 

Hvad f.... skal jeg gøre for at komme ind i en rutine igen og hvordan f.... får jeg ham til at sove og spise noget mere igen.

Det er sgu hård at jeg ikke får min natte søvn for det gør jeg virkelig ikke jeg sover MAX 2 timer om natten og de 2 timer er ikke samhængende, det hård at jeg ikke kan få lavet noget om dagen og få sovet lidt til middag efter som jeg ikke kan få lov at sove om natte jeg render rund og ligner en der ikke har sovet i flere år jeg kan ikke engang over skue og lave aftens mad JEG ER TRÆT OG UDKØRT jeg skælder manden ud uden grund jeg er virkelig ved at gå ude af mit gode skind. Dette har stået på i 3 ugen nu ca og det skal ændres igen det startet efter hans vaccine der var der jo 3 dage med høj feber og der kom vi ud af en rutine og nu kan vi ikke komme ind igen og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Håber i kan hjælpe mig med nogen gode råd og fortælle hvordan det fungere hos jer.

Knus Diana  

Er i samme båd... Jeg kan ikke få Julie til at spise eller sove... Startede idag.... har haft så mange tude ture, det er helt vildt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.