Hjælp altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.597 visninger
29 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Diana...

Hej piger

Jeg har sgu brug for jeres hjælp. Kom med en masse gode råd og fortæl hvordan det er hos jer jeg råber seriøst på HJÆLP inden jeg går kold.

Min ellers altid nemme dreng er blevet så umulig  og det er sgu hård. 

vi står op om morgen mellem 6 og halv 8 nogen gange vågner han kl 5 men så står claus op med om og de fleste gange falder han i søvn igen efter en lille time. Nå men når vi står op får han selvfølgelig skiftet sin nat ble han ryger i kravle gården mens jeg lige laver mad til ham så spiser vi så en gang havregrød jeg laver 1 dl havregrød og han spiser ikke engang halvdelen. 

Nå men når vi så har spist leger vi lidt og ca 1 1/2 -2 efter bliver han puttet til middags lur hvor han så sover en lille time (her plejer han at sove mellem 2-3 timer). så kommer han op vi leger igen til kl bliver 11.30-12 hvor vi så spiser frokost her spiser han et halvt stykke bondebrød og noget frugt og en ostehaps. og så leger vi igen går ture osv kl 14-14.30 bliver han så lagt igen hvo han enten sover 10-20 min eller slet ikke sover (her plejer han at sove 1-2 timer) nåå men kl 17 begynder vi at lave aftens mad så vi spiser mellem 17.30-18 Her får han grønsags mos med kød i og det gider han ikke spise MAX 5 bider ryger ned. så kommer han i bad og bliver puttet kl 19 hvor han ikke vil have en flaske. Vi skal vugge ham i søvn og det kan godt tage næsten 1 time 
I løbet af natten spiser han så 200 ml og vågner mellem 5 og 10 gange.

Dette fungere ikke optimalt det er så tydeligt at han er træt han gnider øjne hele tiden og er pivet han har ikke spist om natten i ca 2 måneder og lige pludselig er han begynd og ville spise igen men det jo klart når han ikke gider spise om dagen inden hans 2 middags lure spiser han os en flaske af 200 ml. 

Vi plejer bare at kunne lægge ham ned i sengen sige godnat og gå så falder han i søvn jeg pleje ikke at være nød til at skulle ud og trille med barnevognen for at han MÅSKE gider sove! 

Hvad f.... skal jeg gøre for at komme ind i en rutine igen og hvordan f.... får jeg ham til at sove og spise noget mere igen.

Det er sgu hård at jeg ikke får min natte søvn for det gør jeg virkelig ikke jeg sover MAX 2 timer om natten og de 2 timer er ikke samhængende, det hård at jeg ikke kan få lavet noget om dagen og få sovet lidt til middag efter som jeg ikke kan få lov at sove om natte jeg render rund og ligner en der ikke har sovet i flere år jeg kan ikke engang over skue og lave aftens mad JEG ER TRÆT OG UDKØRT jeg skælder manden ud uden grund jeg er virkelig ved at gå ude af mit gode skind. Dette har stået på i 3 ugen nu ca og det skal ændres igen det startet efter hans vaccine der var der jo 3 dage med høj feber og der kom vi ud af en rutine og nu kan vi ikke komme ind igen og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Håber i kan hjælpe mig med nogen gode råd og fortælle hvordan det fungere hos jer.

Knus Diana  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Honningblomst

Åh, stakkels dig Diana....det skal nok vende igen, men lige nu skal du gøre noget.
Få Claus til at tage ham hveranden dag, så du bare får sovet ud hveranden dag, det er så vigtigt og så synes jeg du skal få din mor eller en anden til at tage ham en hel dag så du bare kan nusse rundt, være dig selv, rydde lidt op, tage langt bad osv.
Hvad der ellers skal til for at få det til at vende, det er svært...jeg ville helt klart sætte ind med det natmad, giv ham vand i stedet for mælk om natten, han kan sagtens undvære natmad.
Håber snart det vender, man bliver sindsyg af det der...nyd der kun er ham og sov når han gør...
Knus Eva

Anmeld

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ja ingen erfaring at dele ud af her men en KÆMPE krammer skal du ihvertfald have!!!!

Stort knus fra Rosa som kender alt til den psykosetilstand man ender i hvis man ikke sover nok!!!  

Anmeld

15. september 2009

Diana...

Eva skriver:

Åh, stakkels dig Diana....det skal nok vende igen, men lige nu skal du gøre noget.
Få Claus til at tage ham hveranden dag, så du bare får sovet ud hveranden dag, det er så vigtigt og så synes jeg du skal få din mor eller en anden til at tage ham en hel dag så du bare kan nusse rundt, være dig selv, rydde lidt op, tage langt bad osv.
Hvad der ellers skal til for at få det til at vende, det er svært...jeg ville helt klart sætte ind med det natmad, giv ham vand i stedet for mælk om natten, han kan sagtens undvære natmad.
Håber snart det vender, man bliver sindsyg af det der...nyd der kun er ham og sov når han gør...
Knus Eva

Problemet er bare lidt at vi har et hus der SKAL være færdigt om 1 1/2 måned og det kræver at Claus han arbejder hver aften og weekenderne. Min mor bord på sjælland så det ikke så nemt og få hende til at hjælpe mig  

Jeg har os prøvet med vand og det fungeret os fint i starten men ikke mere så falder han til ro og vågner igen 10 min efter nogen gange er vi nød til at tage ham op og vugge ham i søvn midt om natten og det kan godt tage LAAANG tid.

Uhh jeg er bare så meget på bar bund jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og jeg forstå det bare ikke for der har ikke været problemer før hvorfor lige pludselig PUHA ALTSÅ. 

Anmeld

15. september 2009

Diana...

Rosa skriver:

Ja ingen erfaring at dele ud af her men en KÆMPE krammer skal du ihvertfald have!!!!

Stort knus fra Rosa som kender alt til den psykosetilstand man ender i hvis man ikke sover nok!!!  

IHH tak søde 

Anmeld

15. september 2009

Sweet1978

Selvom han er træt og det nok er derfor du forsøger at lægge ham 3 gange i løbet af dagen ville jeg nok skære ned til 2 måske endda en søvn. Han er stor nok til det. Det er bedre han bliver ordentligt træt og får en sammenhængede god lang søvn som alle de små og i hvertfald at der går nok timer fra den sidste til natten, så overgiver han sig sikkert også nemmere. Og som Eva siger sæt ind på flasken hvis han kun får vand er det ikke interresant og så holder han måske op med at vågne. Og spiser bedre om dagen fordi han ikke får om natten. Håber det løser lidt. Knus

Anmeld

15. september 2009

Honningblomst

Diana... skriver:

Problemet er bare lidt at vi har et hus der SKAL være færdigt om 1 1/2 måned og det kræver at Claus han arbejder hver aften og weekenderne. Min mor bord på sjælland så det ikke så nemt og få hende til at hjælpe mig  

Jeg har os prøvet med vand og det fungeret os fint i starten men ikke mere så falder han til ro og vågner igen 10 min efter nogen gange er vi nød til at tage ham op og vugge ham i søvn midt om natten og det kan godt tage LAAANG tid.

Uhh jeg er bare så meget på bar bund jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og jeg forstå det bare ikke for der har ikke været problemer før hvorfor lige pludselig PUHA ALTSÅ. 

Du er vigtigere end alt andet og går du ned, så er alt jo ligesom væltet.
Han m´å tage ham om natten så...det er altså vigtigt. Jeg har en skrækhistorie hvis du vil høre den....man knækker altså, søde Diana...
Knus Eva..

Anmeld

15. september 2009

Mormilla

Føler med dig!!! Har selv været igennem det

Tror at det vil være en go ide at starte med at ta ham op samme tid hver morgen. Hvis han vågner før det kan i jo ikke gøre så meget ved.

Min søn Patrick skal ha været vågen i en time før han vil spise morgen mad. Virker han sulten om morgen?
Hvis Patrick ikke får sin morgen mad så er han umulig resten af dagen.

Måske han ikke er træt når du ligger ham ud? Sove vaner ændre sig, jo ældre de bliver.

Hos os står Patrick op kl.6.
Spiser kl.7. (øllebrød)
Så får han lige en time hvis han vil. ( han er ved at vokse fra morgen luren)
Der efter går vi en tur eller leger i haven i ca. en time.
Der efter leger vi.
Så ved 11 tiden får han middagsmad ( rugbrød med div pålæg. Spiser mellem 1 - 1 1/2)
Så kommer han på potten.
Så ved 12 tiden bliver han lagt ud. Hvor han sover mellem 2-3 timer.
Der efter får han bla. frugt.
Og så leger vi igen. Både ude og inde.
Så kl.17:30 får vi aftensmad. Han får det samme som os.
Så i bad
og kl.18:45 kommer han i seng hvor far læser for ham i ca.15 min.
Hvis alt er okay så sover han hele natten.

Nu er han jo så 16mån. Men han spiser og sover på samme tid hver dag. Da vi begyndt at gøre sådan. Sov og spiste han meget beder. Og så er han os meget glad når alt køre som det plejer

Men du er nød til at få manden til at tage ham hver anden dag. Fordi du kan jo ikke blive ved på denne måde!!!
Min mand og jeg skiftes til at tage ham hver anden dag. Når han er syg så har han med at vågne mange gange. Så er det dejligt at vi skiftes...
Håber det kan hjælpe dig lidt..

Anmeld

15. september 2009

Becks

Vil bare give dig en krammer soede

Anmeld

15. september 2009

Diana...

Sweet1978 skriver:

Selvom han er træt og det nok er derfor du forsøger at lægge ham 3 gange i løbet af dagen ville jeg nok skære ned til 2 måske endda en søvn. Han er stor nok til det. Det er bedre han bliver ordentligt træt og får en sammenhængede god lang søvn som alle de små og i hvertfald at der går nok timer fra den sidste til natten, så overgiver han sig sikkert også nemmere. Og som Eva siger sæt ind på flasken hvis han kun får vand er det ikke interresant og så holder han måske op med at vågne. Og spiser bedre om dagen fordi han ikke får om natten. Håber det løser lidt. Knus

Han bliver kun puttet 2 gange om dagen formiddag og middag og så selvfølgelig nat. Nej han er ikke stor nok til at undvære den ene søvn jo mere og bedre de sove om dagen i den alder jo bedre sover de os om natten og det kan jeg jo tydeligt se nu er sandt at han er gået fra at sove 4-5 timer til ca 1 time og han sover af H..... til. jeg lægger ham når han er træt ikke når han er ved at være træt eller ved at være over træt for så skal der kæmpes endnu mere. problemet er at jeg ikke kan få ham til at sove om dagen altså = med ingen natte søvn. Han vil ikke spise sin mad mere som han plejer altså = mad om natten. Vi har i ca 2 måned hvis han har vågen om natten så har han fået sutten og sovet vider hvis ikke så lige en tår vand men sådan er det ikke mere nu er han sulten om natten klart nok efter som han ikke gider spise al sin mad om dagen. og han gider ikke sove om dagen hvad der så gør at han er overtræt hele tiden og ikke sover så godt om natten. 

Kram til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.