Kæmpe dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2015

Abracadabra

Jeg ville helst være fortsat med at bo på Frederiksberg, men husene er for dyre. Vi var nødt til at gå på kompromis med beliggenhed og bor nu lige akkurat på den forkerte side af kommunegrænsen. Men jeg ville hellere have hus end postnummer. 

I jeres tilfælde lyder drømmebeliggenheden også urealistisk medmindre I dropper hobbyen, men det vil I ikke? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det lyder ikke som en mulighed med drømmeområdet, nej. 

Er det en mulighed måske at vente 3 år med at flytte, og så spare op i mellemtiden?

Nej desværre ikke. Selvom vi sparer op, vil det ikke ændre på hvad vi kan låne for. Det vil højst sandsynlig kun gøre det lidt nemmere at få et ja i banken  

jeg er chokeret over hvor lidt man kan låne på 2 helt alm indkomster.

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg ville helst være fortsat med at bo på Frederiksberg, men husene er for dyre. Vi var nødt til at gå på kompromis med beliggenhed og bor nu lige akkurat på den forkerte side af kommunegrænsen. Men jeg ville hellere have hus end postnummer. 

I jeres tilfælde lyder drømmebeliggenheden også urealistisk medmindre I dropper hobbyen, men det vil I ikke? 

Nej det er ikke en mulighed at droppe den manden er musiker, og det er en stor del af ham. Men trommer, klaver og div guitarer fylder altså lidt. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men har det område i bor i nu så ligheder med Frederiksberg? det er lidt det der er min store hurdle, at det er virkelig 2 meget forskellige samfund, selvom det kun er 5min kørsel fra hinanden. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Sprit25

Jeg ville altid vælge beliggenhed. ALTID! jeg søger job lige nu og søger i hele landet, men det skal være i afstand til den by vi har bestemt at bosætte os i, i den landsdel. 

Men i min optik lyder det som om I faktisk ikke har et valg. I jeres drømmeområde kan I på ingen mulig måde købe et hus uden en masse økonomiske konsekvenser. Det kan I med drømmehuset men så må I gå på kompris med området. Det lyder som om ydre rammer er meget vigtige med plads osv så jeg tror sgu jeg ville tage huset

Anmeld Citér

29. juli 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Boede i i byen før?

Ja det gjorde vi. Alt var i gå afstand. Husene var dyre så bi valgte at kigge andre steder. Og det har vi ikke fortrudt.

det har krævet man planlægger lidt i forhold til indkøb. Og at man har to biler. Men det har fungeret helt fint 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Ja det gjorde vi. Alt var i gå afstand. Husene var dyre så bi valgte at kigge andre steder. Og det har vi ikke fortrudt.

det har krævet man planlægger lidt i forhold til indkøb. Og at man har to biler. Men det har fungeret helt fint 

Det lyder godt at i er blevet glade for det det er bare så svært at træffe så stor en beslutning, det er jo svært at vide hvad man kan leve med før man har prøvet det.

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg ville altid vælge beliggenhed. ALTID! jeg søger job lige nu og søger i hele landet, men det skal være i afstand til den by vi har bestemt at bosætte os i, i den landsdel. 

Men i min optik lyder det som om I faktisk ikke har et valg. I jeres drømmeområde kan I på ingen mulig måde købe et hus uden en masse økonomiske konsekvenser. Det kan I med drømmehuset men så må I gå på kompris med området. Det lyder som om ydre rammer er meget vigtige med plads osv så jeg tror sgu jeg ville tage huset

Vi skal ud og kigge igen i eftermiddag, så må vi se hvad mavefornemmelsen siger nu hvor vi har grublet over det i 2 dage  

Anmeld Citér

29. juli 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Det lyder godt at i er blevet glade for det det er bare så svært at træffe så stor en beslutning, det er jo svært at vide hvad man kan leve med før man har prøvet det.

Ja det kan jeg sagtens følge dig i. Oh fordi det fungerede for os betyder jo ikke det gør for jer

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Ja det kan jeg sagtens følge dig i. Oh fordi det fungerede for os betyder jo ikke det gør for jer

Nej præcis  

vi skal derud igen senere i eftermiddag. Så må vi lige føle lidt ekstra efter  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.