Kæmpe dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2015

SofiaMik

Kan din mand ikke leje sig ind et sted med sin hobby? Kan det virkelig være rigtig at hans hobby, skal bestemme så meget? Måske vokser han fra det en dag, det gjorde min ��....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Vi er 4 + min mands hobby der har brug for sit eget rum. Og her går det galt. I drømmeområdet kan vi måske finde et hus med 2 børneværelser, men ikke et ekstra. Og så vil det være et håndværkertilbud. Og det vil banken ikke låne os til. Vi kan godt købe noget hvor der skal laves noget på sigt, men ikke noget hvor der er dyre poster så snart vi får nøglen.. 

M.h.t. hobby så tænker jeg at et isoleret anneks i haven kan være en mulighed? Det kan man gøre relativt billigt.

Men som nævnt før - er det overhovedet en mulighed? Du lyder ikke som om banken vil være med på de præmisser der er.

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

M.h.t. hobby så tænker jeg at et isoleret anneks i haven kan være en mulighed? Det kan man gøre relativt billigt.

Men som nævnt før - er det overhovedet en mulighed? Du lyder ikke som om banken vil være med på de præmisser der er.

Det vil måske være muligt hvis vi finder noget om et år. Men så skal vi låne maks af hvad vi må, og så er der 0kr at bygge for. Plus det vil være dyrere end det vi har set nu. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Kan din mand ikke leje sig ind et sted med sin hobby? Kan det virkelig være rigtig at hans hobby, skal bestemme så meget? Måske vokser han fra det en dag, det gjorde min ��....

Nej det gør han ikke, og nej den skal ikke være placeret et andet sted  

det er sådan set en fælles hobby, jeg har bare ikke haft overskud til det de sidste par år. så det er ikke kun for hans skyld men hans del fylder klart mest. 

Jeg synes jo også et hus skal opfylde vores behov i hverdagen, og hobbyen er en del af hans hverdag, hver dag. Så selfølgelig skal der være plads til det. Det er en meget stor del af ham  

Anmeld Citér

28. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Det vil måske være muligt hvis vi finder noget om et år. Men så skal vi låne maks af hvad vi må, og så er der 0kr at bygge for. Plus det vil være dyrere end det vi har set nu. 

Okay, jeg bliver ved med at spørge, lidt irriterende måske, men altså 

Du siger at der vil være 0 kr. til at bygge for - men at I bliver nødt til at købe et håndværkertilbud som er for lille. Er det realistisk???

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Okay, jeg bliver ved med at spørge, lidt irriterende måske, men altså 

Du siger at der vil være 0 kr. til at bygge for - men at I bliver nødt til at købe et håndværkertilbud som er for lille. Er det realistisk???

Altså det vil jo være realistisk at købe det, teoretisk set. Men vi vil jo så skulle leve i et hul indtil der er friværdi nok til at låne til ombyg/tilbyg. Og det tænker jeg hverken er holdbart eller noget vi har lyst til. Vi har i det hele taget ikke lyst til at købe noget hvor der skal laves helt vildt meget, og det udelukker drømmeområdet. Men det er måske bare pissesvært at acceptere.. Hmm

Anmeld Citér

28. juli 2015

SofiaMik

Undskyld men det lyder altså på mig som om i både vil blæse og have mel i munden. I må prioritere børnene først, tænker jeg. Eller vinde en million i Lotto ��

Anmeld Citér

28. juli 2015

God-mor

Anonym skriver:

Sagen er at vi har fundet er perfekt hus. Med en perfekt have. 

Men.. Det ligger ikke i drømmeområdet. 

Problemet er at hvis vi skal købe noget i drømmeområdet, vil vi på ingen mulig måde få et hus i hverken samme størrelse eller stand. Ergo skal vi bygge til (med det samme, da vi allerede nu er en pladskrævende familie) og renovere rigtig meget, hvilket er dyrt og vi har ikke særlig høje indtægter. banken vil højst sandsynligt ikke låne os til tilbyg med det samme. 

Hvad pokker gør man? Beliggenhed eller hus? Hvad skal vi prioritere? Vi står begge med et ben i hver lejr og er dybt frustrerede over at der ikke er udsigt til at vi kan få det vi allerhelst vil have, nogensinde. 

Jeg selv vægter beliggenheden højst, så det ville jeg selv gå efter, men det er svært at sige hvad i skal vælge, da det kun er jer selv der kan mærke nede i maven hvad der er det rigtige. Forstår godt dilemmaet, og vi står i lidt det samme, dog skal vi ikke flytte lige nu med først om 3-5 år, men vi har haft den samme snak mange mange gange. Vi har så fundet ud af at for os der betyder det mest at trives under område man bor i.

Anmeld Citér

28. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Altså det vil jo være realistisk at købe det, teoretisk set. Men vi vil jo så skulle leve i et hul indtil der er friværdi nok til at låne til ombyg/tilbyg. Og det tænker jeg hverken er holdbart eller noget vi har lyst til. Vi har i det hele taget ikke lyst til at købe noget hvor der skal laves helt vildt meget, og det udelukker drømmeområdet. Men det er måske bare pissesvært at acceptere.. Hmm

Det lyder ikke som en mulighed med drømmeområdet, nej. 

Er det en mulighed måske at vente 3 år med at flytte, og så spare op i mellemtiden?

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Undskyld men det lyder altså på mig som om i både vil blæse og have mel i munden. I må prioritere børnene først, tænker jeg. Eller vinde en million i Lotto ��

Æææh, børnene først? Har jeg skrevet at de vil lide under nogen af udfaldene? For det er altså ikke tilfældet   Det er udelukkende et spørgsmål om hvor meget byggerod mig og min mand orker, og hvor hårdt vi vil sidde økonomisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.