Kæmpe dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Et område med gode busforbindelser til større by (10min i bus), gode skoler, fritidsaktiviteter og institutioner i cykelafstand samt handlemuligheder i cykelafstand. Godt foreningsliv hvor vi kender en del mennesker. Udover det, er der hyggelige omgivelser med bla en lille havn.

Det andet område ligger længere ude. Der er 2km til bussen og det tager 20min ind til den større by. Der er 5km til handlemuligheder og skole. Der er dog børnehave og dagplejere i cykel/gåafstand. Der er fint naboskab men ikke det vilde sammenhold og aktivitetsniveau. Masser af børnefamilier. Tæt på vores familier. 

Så det er ikke fordi der her andet sted er 100% skidt, men der er stadig meget stor forskel fra drømmeområdet. 

Jeg ville vælge drømmeområdet. Har selv stået i det og vi bor i dag i drømmeområdet men har været nødt til at gå på kompromis med husløsningen. Vi har på intet tidspunkt fortrudt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

Fremad

Anonym skriver:

At det er længere fra byen og længere fra handlemuligheder og skole. Området er ikke ligeså hyggeligt og livligt. 

Åhh på den måde..... mm...

mit must da vi købte hus var cykel afstand til nærmeste større by(her er ca 10 km, så det kan lade sig gøre), indkøb af en eller anden slags, og offentlig transport...

jeg VED at jeg ikke ville kunne trives andre steder, og jeg vil have at mine børn kan smutte over til venner og veninder fra skolen 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Jeg ville vælge drømmeområdet. Har selv stået i det og vi bor i dag i drømmeområdet men har været nødt til at gå på kompromis med husløsningen. Vi har på intet tidspunkt fortrudt. 

Hvilke kompromiser har i lavet ift huset? 

Vi ville skulle gå på kompromis med standen, kvm, antal værelser, evt drøm om åbent køkken til stue og måske også haven. Det synes jeg bare er rigtig meget.. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Hvilke kompromiser har i lavet ift huset? 

Vi ville skulle gå på kompromis med standen, kvm, antal værelser, evt drøm om åbent køkken til stue og måske også haven. Det synes jeg bare er rigtig meget.. 

Vi lejede os ind i et lille hus på 100 m2. Mindre end det vi kom fra i storbyen.

Så kom barn nr 3 og vi har boet i huset i lidt over 2 år. 

Her for nylig var vi så så heldige at kende nogen som ikke kunne få solgt deres hus som vi så har lejet os ind i og har nu 170 m2 men stadig ikke vores eget som vi gerne vil have. Men huspriserne er høje - det samme er byggepriserne Ifh til hvad vi gerne vil have. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Åhh på den måde..... mm...

mit must da vi købte hus var cykel afstand til nærmeste større by(her er ca 10 km, så det kan lade sig gøre), indkøb af en eller anden slags, og offentlig transport...

jeg VED at jeg ikke ville kunne trives andre steder, og jeg vil have at mine børn kan smutte over til venner og veninder fra skolen 

Jeg er som sagt vokset op i lign område og har jo også overlevet at cykle 5km ind til vennerne, måske vi bare er for farvede af nemheden herinde i byen hvor alt er lige rundt hjørnet. 

Det er så skide svært. Jeg har aldrig set mig selv bo på landet, men huset har bare det hele.. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er som sagt vokset op i lign område og har jo også overlevet at cykle 5km ind til vennerne, måske vi bare er for farvede af nemheden herinde i byen hvor alt er lige rundt hjørnet. 

Det er så skide svært. Jeg har aldrig set mig selv bo på landet, men huset har bare det hele.. 

Her er det slet ikke en mulighed at leje et helt hus. Det er der ikke rigtig nogen der gør. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

modesty

Sagen er at vi har fundet er perfekt hus. Med en perfekt have. 

Men.. Det ligger ikke i drømmeområdet. 

Problemet er at hvis vi skal købe noget i drømmeområdet, vil vi på ingen mulig måde få et hus i hverken samme størrelse eller stand. Ergo skal vi bygge til (med det samme, da vi allerede nu er en pladskrævende familie) og renovere rigtig meget, hvilket er dyrt og vi har ikke særlig høje indtægter. banken vil højst sandsynligt ikke låne os til tilbyg med det samme. 

Hvad pokker gør man? Beliggenhed eller hus? Hvad skal vi prioritere? Vi står begge med et ben i hver lejr og er dybt frustrerede over at der ikke er udsigt til at vi kan få det vi allerhelst vil have, nogensinde. 

Beliggenhed vil altid trumfe alt andet i min optik. Men jeg er også ærkekøbenhavner.

Men det hele står og falder vel på om det overhovedet er muligt for jer at få noget som familien kan klemme sig ind i, i drømmeområdet? Som du beskriver det, er det jo ikke en mulighed?

Hvor mange er I i familien, og hvad ville I kunne få i drømmeområdet?

Anmeld Citér

28. juli 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Et område med gode busforbindelser til større by (10min i bus), gode skoler, fritidsaktiviteter og institutioner i cykelafstand samt handlemuligheder i cykelafstand. Godt foreningsliv hvor vi kender en del mennesker. Udover det, er der hyggelige omgivelser med bla en lille havn.

Det andet område ligger længere ude. Der er 2km til bussen og det tager 20min ind til den større by. Der er 5km til handlemuligheder og skole. Der er dog børnehave og dagplejere i cykel/gåafstand. Der er fint naboskab men ikke det vilde sammenhold og aktivitetsniveau. Masser af børnefamilier. Tæt på vores familier. 

Så det er ikke fordi der her andet sted er 100% skidt, men der er stadig meget stor forskel fra drømmeområdet. 

Vi bor i er område med dårlige busforbindelser. 10-20 min til de nærmeste byer. Og fem min i bil til børnehave/skole. 

Vi har så to biler. Men jeg ville aldrig have byttet denne her by med nogen anden. Elsker at bo her. Man vænnet sig til tingene er længere væk og man handler bare når man er på vej hjem fra job

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Beliggenhed vil altid trumfe alt andet i min optik. Men jeg er også ærkekøbenhavner.

Men det hele står og falder vel på om det overhovedet er muligt for jer at få noget som familien kan klemme sig ind i, i drømmeområdet? Som du beskriver det, er det jo ikke en mulighed?

Hvor mange er I i familien, og hvad ville I kunne få i drømmeområdet?

Vi er 4 + min mands hobby der har brug for sit eget rum. Og her går det galt. I drømmeområdet kan vi måske finde et hus med 2 børneværelser, men ikke et ekstra. Og så vil det være et håndværkertilbud. Og det vil banken ikke låne os til. Vi kan godt købe noget hvor der skal laves noget på sigt, men ikke noget hvor der er dyre poster så snart vi får nøglen.. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Vi bor i er område med dårlige busforbindelser. 10-20 min til de nærmeste byer. Og fem min i bil til børnehave/skole. 

Vi har så to biler. Men jeg ville aldrig have byttet denne her by med nogen anden. Elsker at bo her. Man vænnet sig til tingene er længere væk og man handler bare når man er på vej hjem fra job

Boede i i byen før?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.