Folks kommentar omkring/til ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2015

Christine

Carina:-) skriver:

Det var dog også usmageligt...

Og en hel anden liga at fremhæve hvor godt det´er at man har fået en pige  end at påpege man synes noget hår er smukt.

Et familiemedlem venter en pige her til januar og da de annoncerede det på facebook gik folk helt i selvsving. GUDSKELOV en prinsesse var der en der skrev - Og en anden skrev  Gud hvor godt XX det har du jo også ventet på siden du fik XX ( den dreng hun har i forvejen)

Det er ufatteligt så meget virak der er over at få en pige- og det kommer jeg aldrig til at forstå lige så lidt som jeg forstår at man i andre lande flipper ud hvis man får en dreng....

Lige OT sorry :) 

Helt enig!! Én ting er hvad folk tænker - det må de jo selv om, hvis de er så ignorante. Men en anden ting er at de bare lukker l*rt ud af munden (beklager sprogbrugen). Hvorfor i alverden tror de jeg gider at høre på det? Eller at det på nogen måde er berettiget?

Jeg kommer desværre altid til at tænke på hvad jeg BURDE have svaret bagefter. Men der er det jo ligesom for sent.

Til min ældste søns barnedåb sagde nogle gæster ordret: "vi vil kun have piger, hvis vi får en dreng så må vi dumpe ham i skoven". Og det sidste var selvfølgelig en joke, men det var da overhovedet ikke sjovt. Og jeg tænkte lidt - hallo, i er til MIN SØNS barnedåb. Tag jer dog sammen!

Det triste er at det ikke er én der har sagt en slags, men derimod flere end hvad jeg kan tælle på én hånd i hvert fald. Og du har ret, der er jo ofte mega ramaskrig over at det er så GODT at få en dreng i andre lande. Så meget hykleri... 

Undskyld, også OT. Skulle lige ud med det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2015

Abracadabra

Du kan ikke ændre, at fremmede komplimenterer din yngste datter. Ej heller kan du blive fornærmet over det. 

Men du kan netop fortælle din ældste datter, at hun også er fin og smuk og dygtig. Så kan du jo faktisk begrænse opmærksomheden lidt ved at sætte din yngste datters hår i en hestehale fx. Og måske flette den ældstes meget flot? Så udligner du lidt... Der er en super flettebog på markedet lige nu. 

Jeg har selv en meget smuk ældste datter og en utroligt charmerende yngste datter. Så når nogen kommenterer, hvor sød og sjov den yngste er, kan jeg glæde mig over, at den ældste er billedskøn... Og omvendt. 

De er dog begge for små til at vide det selv. Jeg er spændt på at se udviklingen, når de bliver større. 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det oplever vi også med vores datter på 7 da hun også har store lyse slangekrøller

Men de andre børn er nu ligeglade med at der er fremmede der kommenterer hendes hår. 

De har ihvertfald aldrig sagt noget - og skulle det ske ville jeg bare sige at hvad fremmede mener er ligegyldigt Det er familien der tæller 

Fordi de ikke kommenterer den store er det jo ikke ensbetydene med at de synes hun ikke er køn ,den lille har bare noget der springer i øjnene .

Normalt er jeg også ret ligeglad med folks kommentar, men nu er den store begyndt at bemærke det også.

Feks bare den anden dag, hvor vi var på markede, var der jo mega mange der kommenterede på håret også bare gik vidre, hvilket jeg godt ka forstå den store syntes er sært! 

Her er den nye ynglings sang snart krøller eller ej, vi elsker vores børn 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Folk tænker sig bare ikke om 

synes dog selv jeg har oplevet folk falde i svime over min baby og så også rose storebror bagefter, så nogle fornuftige mennesker findes der jo.

Men kan du ikke fortælle storesøster at sådan har folk det med små børn, at de også sagde sådan om hende da hun var på den alder? Det tror jeg godt hun kan forstå hvis hun er 7 år.

Men det er super irriterende - her har folk været slemme til at fortælle os hvor GODT det er at vi fik en pige denne gang osv selv om storebrødrene er lige ved siden af  Som om de ikke er lige så skønne! Jamen altså...

Her fik vi så den med at nu hvor vi jo havde en pige i forvejen, ville det da være fedest med en dreng, som nr 2. Da vi så fortalte at vi sku ha en pige, så fik den med, at så måtte vi jo bare prøve igen sener!!

Eller at rigtig mænd da fik drenge, ikke piger...

men jo vi siger også til hende at det bare er sådan noget folk siger til små børn.

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du kan ikke ændre, at fremmede komplimenterer din yngste datter. Ej heller kan du blive fornærmet over det. 

Men du kan netop fortælle din ældste datter, at hun også er fin og smuk og dygtig. Så kan du jo faktisk begrænse opmærksomheden lidt ved at sætte din yngste datters hår i en hestehale fx. Og måske flette den ældstes meget flot? Så udligner du lidt... Der er en super flettebog på markedet lige nu. 

Jeg har selv en meget smuk ældste datter og en utroligt charmerende yngste datter. Så når nogen kommenterer, hvor sød og sjov den yngste er, kan jeg glæde mig over, at den ældste er billedskøn... Og omvendt. 

De er dog begge for små til at vide det selv. Jeg er spændt på at se udviklingen, når de bliver større. 

Jeg bliver slet ikke fornærmet, men ret stolt, fordi mine unger er så dejlige. Dog undrer jeg mig bare tit over at folk føler et behov for at kommentere. 

Min mindste hader at ha håret sat op, så det har hun sjældent. Den store får jævnligt flettet fine fletninger af moster og jeg laver bøljer i det , når det er tid, men hun ka også bare bedst li at ha hænge hår. 

Tænker også at hun jo ik ska føle at hun behøver gøre extra ud af sig selv, for at være lige så "god" som sin lillesøster! 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Her fik vi så den med at nu hvor vi jo havde en pige i forvejen, ville det da være fedest med en dreng, som nr 2. Da vi så fortalte at vi sku ha en pige, så fik den med, at så måtte vi jo bare prøve igen sener!!

Eller at rigtig mænd da fik drenge, ikke piger...

men jo vi siger også til hende at det bare er sådan noget folk siger til små børn.

Ja men konger laver prinsesser

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja men konger laver prinsesser

He He den var god!!! 

Anmeld Citér

23. juli 2015

sandramor

Jeg oplever ofte det samme med mine to piger.... den mindste er 3 og den store er 10 og altid er det den lille alle folk kommer med komplimenter til  trods at den store da er mindst lige så køn og lige så charmerende som den lille  og har ofte ku se hvordan den store står og blir lidt ked af det når hun helt blir overset  så jeg siger altid at ja det er hun præcis som sin skønne storesøster 

Men ja jeg sys sku egentlig også det er pænt irriterende .... ville ønske de ville komplimentere dem begge eller den store for den lille er endnu sådan lidt ligeglad 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg bliver slet ikke fornærmet, men ret stolt, fordi mine unger er så dejlige. Dog undrer jeg mig bare tit over at folk føler et behov for at kommentere. 

Min mindste hader at ha håret sat op, så det har hun sjældent. Den store får jævnligt flettet fine fletninger af moster og jeg laver bøljer i det , når det er tid, men hun ka også bare bedst li at ha hænge hår. 

Tænker også at hun jo ik ska føle at hun behøver gøre extra ud af sig selv, for at være lige så "god" som sin lillesøster! 

I dit første indlæg skriver du, at du vil af med lidt galde - hvis du ikke er fornærmet, hvad er du så? 

Folk kommenterer dit smukke barn for at gøre dig glad, jeg synes på ingen måde, at det er upassende at komplimentere andre eller deres børn. 

Du er nok nødt til at forklare, hvad det sure opstød (som galde jo bogstaveligt er) egentlig går ud på? At du ikke får komplimenter fra fremmede omkring din ældste datter? Det må folk jo selv om, det er ikke forkert kun at sige "sikke noget flot hår" til den ene. 

Hvis din ældste er trist over søsterens flotte hår, må I jo enten ændre indstilling eller fremtoning. 

Jeg forstår nok bare ikke din galde... Måske vil du uddybe?

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

I dit første indlæg skriver du, at du vil af med lidt galde - hvis du ikke er fornærmet, hvad er du så? 

Folk kommenterer dit smukke barn for at gøre dig glad, jeg synes på ingen måde, at det er upassende at komplimentere andre eller deres børn. 

Du er nok nødt til at forklare, hvad det sure opstød (som galde jo bogstaveligt er) egentlig går ud på? At du ikke får komplimenter fra fremmede omkring din ældste datter? Det må folk jo selv om, det er ikke forkert kun at sige "sikke noget flot hår" til den ene. 

Hvis din ældste er trist over søsterens flotte hår, må I jo enten ændre indstilling eller fremtoning. 

Jeg forstår nok bare ikke din galde... Måske vil du uddybe?

Tænker at jeg lige igen vil understrege at jeg på ingen måde bliver fornærmet! Men igen at jeg bliver forundret over at vildt fremmede mennesker føler et behov for at kommentere på mit / mine børns udsende.

Det der ka irritere mig, er at folk klapper mit mindste barn på hovedet, kommentere ih hvor er du sød eller Nurh du er fin med dine flotte krøller osv. Samtidig står min store pige og ka sket ikke forstå hvorfor lillesøster er ih og åh så meget søder og mere kær end hende.

har self forklaret min store pige at hun er lige så sød og dejlig og at det er de andre der er lidt skøre. 

Self er det dejligt at få rosende ord omkring ens børn, men syntes faktisk ikke at det skal være fra fremmede, der kun lige bedømmer på udsende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.