Folks kommentar omkring/til ens børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.580 visninger
26 svar
64 synes godt om
22. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har 2 helt fantastiske, dejlige og sjove piger. En på snart 7 år og en der lige er blevet 3 år. 

Hende på 3 får konstant opmærksomhed fra ALLE pga hendes helt vildt FANTSTISKE krøllet hår. Folk vi ik kender (alle over 20 år) kommentere på hvor sød og fin osv osv hun ser ud. Alt imens kan storesøster så stå ved siden af og smile og virklig også se nok så dejlig ud. De overser hende totalt, og det virker som om hun slet ikke er der.

syntes det er sært og ved ikke altid helt hvad jeg skal sige til det. Den store kan faktisk blive helt ked af det. Og pt overvejer hun at klippe alle lillesøsters krøller af. Ikke at hun kunne finde på det!!! 

Arrg det var vildt bare lige lidt galle jeg skulle af med! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2015

ErDetSnartNU

Hvad svarer du selv i sådanne situationer? kan du ikke flytte fokus lidt over på storesøster? Jeg tænker at hvis du siger noget i stil med "Ja vi er så heldige at have både en med krøller og en med glat hår - det er sjovt for mig at kunne lege med 2 forskellige typer og de ser jo begge skønne ud." eller lignende så fatter de fleste vel nok at opmærksomheden skal deles lidt. Desuden kommer storesøster måske til at opfatte det som et stort plus at hun ikke også har krøller fordi du er glad for at de er forskellige

Anmeld Citér

22. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har 2 helt fantastiske, dejlige og sjove piger. En på snart 7 år og en der lige er blevet 3 år. 

Hende på 3 får konstant opmærksomhed fra ALLE pga hendes helt vildt FANTSTISKE krøllet hår. Folk vi ik kender (alle over 20 år) kommentere på hvor sød og fin osv osv hun ser ud. Alt imens kan storesøster så stå ved siden af og smile og virklig også se nok så dejlig ud. De overser hende totalt, og det virker som om hun slet ikke er der.

syntes det er sært og ved ikke altid helt hvad jeg skal sige til det. Den store kan faktisk blive helt ked af det. Og pt overvejer hun at klippe alle lillesøsters krøller af. Ikke at hun kunne finde på det!!! 

Jeg synes i det hele taget slet ikke om de kommenterer på udseendet når ungerne står der - skønt de siger jeg har de smukkeste børn når de ser billeder for det har jeg jo 

Så tror jeg ville vende den og svare noget  alla; ja og så er jeg så heldig så hun også bare er et super dejligt menneske præcis som sin store søster. 

Min store pige får i øjeblikket utrolig mange kommentarer om sin højde og ikke mindst om hendes lange ben. Og det er altid ment som kompliment, men hun er faktisk rigtig ked af det og kan ikke forstå kommentarerne - så måske vi voksne burde bide os selv i tungen og ikke kommenteret så meget på børnene/de unges udseende men i højere grad rose det gode menneske 

Anmeld Citér

22. juli 2015

ErDetSnartNU

lineog4 skriver:

Jeg synes i det hele taget slet ikke om de kommenterer på udseendet når ungerne står der - skønt de siger jeg har de smukkeste børn når de ser billeder for det har jeg jo 

Så tror jeg ville vende den og svare noget  alla; ja og så er jeg så heldig så hun også bare er et super dejligt menneske præcis som sin store søster. 

Min store pige får i øjeblikket utrolig mange kommentarer om sin højde og ikke mindst om hendes lange ben. Og det er altid ment som kompliment, men hun er faktisk rigtig ked af det og kan ikke forstå kommentarerne - så måske vi voksne burde bide os selv i tungen og ikke kommenteret så meget på børnene/de unges udseende men i højere grad rose det gode menneske 

Jeg kunne ik ke være mere enig 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Hvad svarer du selv i sådanne situationer? kan du ikke flytte fokus lidt over på storesøster? Jeg tænker at hvis du siger noget i stil med "Ja vi er så heldige at have både en med krøller og en med glat hår - det er sjovt for mig at kunne lege med 2 forskellige typer og de ser jo begge skønne ud." eller lignende så fatter de fleste vel nok at opmærksomheden skal deles lidt. Desuden kommer storesøster måske til at opfatte det som et stort plus at hun ikke også har krøller fordi du er glad for at de er forskellige

Det er præcis et af mine standeret svar. Eller ja de er dejlige, men et marariet at rede ud, så er så heldig at ha en med helt glat og lækkert hår også osv.

normalt svare jeg også noget i retning af, at ja og heldigvis er hun næsten lige så sød og mild som sin storesøster! 

Men syntes det ka være svært hele tiden at sku have et svar parart! 

I går var vi alle på markede, og der var der de første 3-5 fremmede der kommenterede på det eller lige sku ligge en hånd på hendes hovede osv, og jeg gider endelig ikke at fremmede roder i mine ungers hår!! 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det er også det svar jeg tit bruger, hvis folk de stopper op osv, men feks i går var vi på markede og der var der de første 3-4 fremmede der kommenterede på det eller lige lage en hånd på hovedet af hende og sagde nååååååå noget fint hår mens de gik forbi. Og jeg hader at fremmede roder i mine børns hår!! 

Min store er nemlig bare så mild og dejlig og den bedste storesøster i hele verden, hvilket hun tit får at vide

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg kunne ik ke være mere enig 

Jeg er nemlig også enig, men det bliver bare lidt trættende når det er flere gange om dagen det sker! 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Carina:-)

Det oplever vi også med vores datter på 7 da hun også har store lyse slangekrøller

Men de andre børn er nu ligeglade med at der er fremmede der kommenterer hendes hår. 

De har ihvertfald aldrig sagt noget - og skulle det ske ville jeg bare sige at hvad fremmede mener er ligegyldigt Det er familien der tæller 

Fordi de ikke kommenterer den store er det jo ikke ensbetydene med at de synes hun ikke er køn ,den lille har bare noget der springer i øjnene .

Anmeld Citér

23. juli 2015

Christine

Anonym skriver:

Folk tænker sig bare ikke om 

synes dog selv jeg har oplevet folk falde i svime over min baby og så også rose storebror bagefter, så nogle fornuftige mennesker findes der jo.

Men kan du ikke fortælle storesøster at sådan har folk det med små børn, at de også sagde sådan om hende da hun var på den alder? Det tror jeg godt hun kan forstå hvis hun er 7 år.

Men det er super irriterende - her har folk været slemme til at fortælle os hvor GODT det er at vi fik en pige denne gang osv selv om storebrødrene er lige ved siden af  Som om de ikke er lige så skønne! Jamen altså...

Anmeld Citér

23. juli 2015

Carina:-)

Christine skriver:

Folk tænker sig bare ikke om 

synes dog selv jeg har oplevet folk falde i svime over min baby og så også rose storebror bagefter, så nogle fornuftige mennesker findes der jo.

Men kan du ikke fortælle storesøster at sådan har folk det med små børn, at de også sagde sådan om hende da hun var på den alder? Det tror jeg godt hun kan forstå hvis hun er 7 år.

Men det er super irriterende - her har folk været slemme til at fortælle os hvor GODT det er at vi fik en pige denne gang osv selv om storebrødrene er lige ved siden af  Som om de ikke er lige så skønne! Jamen altså...

Det var dog også usmageligt...

Og en hel anden liga at fremhæve hvor godt det´er at man har fået en pige  end at påpege man synes noget hår er smukt.

Et familiemedlem venter en pige her til januar og da de annoncerede det på facebook gik folk helt i selvsving. GUDSKELOV en prinsesse var der en der skrev - Og en anden skrev  Gud hvor godt XX det har du jo også ventet på siden du fik XX ( den dreng hun har i forvejen)

Det er ufatteligt så meget virak der er over at få en pige- og det kommer jeg aldrig til at forstå lige så lidt som jeg forstår at man i andre lande flipper ud hvis man får en dreng....

Lige OT sorry :) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.