Kan man sige nej til underlivsundersøgelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2015

L-Mortil3

Jeg er helt mundlam, af at læse alle jer der ikke blev tjekket! Jeg har børn fra 09 og 11, og SKULLE som TS også undersøges vaginalt ved første lægebesøg! Havde jeg da bare vidst man pænt kunne sige nej tak! 

Det vil jeg huske, hvis vi nogensinde skal have flere! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2015

Spiloppi

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg er gravid med vores 4. Barn. I dag ringede jeg til lægen og bad om en tid til at lave vandrejournal - jeg burde være 9+5. 

Da jeg var gravid med nr.3 (h*n er 10 mdr. Nu) og var til første læge besøg, fik Jeg en underlivsundersøgelse, hvor lægen ikke mente der var liv, da hun ikke syntes livmoderen var stor noger liv i forhold til hvor mange uger jeg var henne. Jeg ventede 5 DAGE før de havde en tid til en scanning på sygehuset og viste heldigvis en aktiv lille baby og alt var i orden ❤️ 

Dog vil jeg helst undgå at få en underlivsundersøgelse denne gang, da de 5 dage var rigtig hårde ved specielt mig. ���� da jeg talte med sekretæren i dag, fik jeg at vide at man skulle have det gjort, ellers kunne de jo ikke tjekke hvor langt jeg var henne - men det ved jeg jo selv, det er trods alt 4. Gang.... 

Spørgsmål - SKAL man have en undersøgelse eller kan jeg vælge fra? Mener bestemt jeg kan takke nej, men sekretæren var "stærk i sin sag" 

På forhånd, tak!! 

Ej hvor sjovt så forskelligt det er fra læge til læge. Ved mit første lægebesøg fik jeg af vide at de aldrig mere laver gyn undersøgelser, så det gjorde de kun hvis man virkelig krævede det! Sært at din så siger nærmest det modsatte men umiddelbart kan man jo sige nej til alle de tilbud det offentlige giver gravide, så self er det din beslutning! Tillykke med mavsen, virkelig sejt med nummer fire 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

LBK skriver:

jeg fik også lavet det den aller første gang. Jeg var "kun" 19, men i fast forhold, og fuldt ud planlagt, så havde jo helt styr på dagene. Jeg var bare ikke klogere men det er jeg blevet i mellemtiden

Jeg ventede også som 18 årig første barn - dog ikke planlagt, men det var nr.2,3 og nu 4 så! Og alle gange mente lægen jeg skulle have undersøgt underlivet �� - med samme mand hver gang; vil jeg lige understrege! Så nej, forstår intet af det. Skal til læge på tirsdag, så må vi se hvad lægen siger, når jeg siger nej tak 

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

L-Mortil2 skriver:

Jeg er helt mundlam, af at læse alle jer der ikke blev tjekket! Jeg har børn fra 09 og 11, og SKULLE som TS også undersøges vaginalt ved første lægebesøg! Havde jeg da bare vidst man pænt kunne sige nej tak! 

Det vil jeg huske, hvis vi nogensinde skal have flere! 

Jeg har børn fra 10,11,14 og her termin start 16 og har ikke fået at vide jeg havde et valg eller blev pænt spurgt, om jeg havde lyst til at blive tjekket.. Men NU, efter at have spurgt herinde, skal jeg nok sige nej - og skal gladeligt fortælle hende HVORFOR...

Anmeld Citér

30. juli 2015

Anonym trådstarter

Spiloppi skriver:

Ej hvor sjovt så forskelligt det er fra læge til læge. Ved mit første lægebesøg fik jeg af vide at de aldrig mere laver gyn undersøgelser, så det gjorde de kun hvis man virkelig krævede det! Sært at din så siger nærmest det modsatte men umiddelbart kan man jo sige nej til alle de tilbud det offentlige giver gravide, så self er det din beslutning! Tillykke med mavsen, virkelig sejt med nummer fire 

Tusinde mange tak Vi er så glade, så håber alt er som det skal være - har dog mine bekymringerne. tror dog det hænger sammen med antallet af børn, vi har Bekymringerne bliver åbenbart større og større

Anmeld Citér

31. juli 2015

mor2011_

jeg har børn fra 08, 11 og er aldrig blevet undersøgt der. det er jo heller ikke nødvendigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.