Kan man sige nej til underlivsundersøgelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.735 visninger
25 svar
25 synes godt om
20. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg er gravid med vores 4. Barn. I dag ringede jeg til lægen og bad om en tid til at lave vandrejournal - jeg burde være 9+5. 

Da jeg var gravid med nr.3 (h*n er 10 mdr. Nu) og var til første læge besøg, fik Jeg en underlivsundersøgelse, hvor lægen ikke mente der var liv, da hun ikke syntes livmoderen var stor noger liv i forhold til hvor mange uger jeg var henne. Jeg ventede 5 DAGE før de havde en tid til en scanning på sygehuset og viste heldigvis en aktiv lille baby og alt var i orden ❤️ 

Dog vil jeg helst undgå at få en underlivsundersøgelse denne gang, da de 5 dage var rigtig hårde ved specielt mig. ���� da jeg talte med sekretæren i dag, fik jeg at vide at man skulle have det gjort, ellers kunne de jo ikke tjekke hvor langt jeg var henne - men det ved jeg jo selv, det er trods alt 4. Gang.... 

Spørgsmål - SKAL man have en undersøgelse eller kan jeg vælge fra? Mener bestemt jeg kan takke nej, men sekretæren var "stærk i sin sag" 

På forhånd, tak!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg er gravid med vores 4. Barn. I dag ringede jeg til lægen og bad om en tid til at lave vandrejournal - jeg burde være 9+5. 

Da jeg var gravid med nr.3 (h*n er 10 mdr. Nu) og var til første læge besøg, fik Jeg en underlivsundersøgelse, hvor lægen ikke mente der var liv, da hun ikke syntes livmoderen var stor noger liv i forhold til hvor mange uger jeg var henne. Jeg ventede 5 DAGE før de havde en tid til en scanning på sygehuset og viste heldigvis en aktiv lille baby og alt var i orden ❤️ 

Dog vil jeg helst undgå at få en underlivsundersøgelse denne gang, da de 5 dage var rigtig hårde ved specielt mig. ���� da jeg talte med sekretæren i dag, fik jeg at vide at man skulle have det gjort, ellers kunne de jo ikke tjekke hvor langt jeg var henne - men det ved jeg jo selv, det er trods alt 4. Gang.... 

Spørgsmål - SKAL man have en undersøgelse eller kan jeg vælge fra? Mener bestemt jeg kan takke nej, men sekretæren var "stærk i sin sag" 

På forhånd, tak!! 

Hahaha, lægen fra Sten alderen. selvfølgelig skal du ikke have en undersøgelse. Nu må de lige styre sig! En blodprøve er nok, når du har styr på min mens.

Anmeld Citér

20. juli 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej alle. 

På forhånd, tak!! 

Selvfølgelig kan du sige nej. 

Jeg har ikke fået lavet gu ved nogen af mine graviditer.  Der er ingen grund til at lægen roder rundt deroppe når du har styr på cyklus. 

Tillykke med spirren 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Annemette07

Anonym skriver:

Hej alle. 

På forhånd, tak!! 

Det vil jeg tro. da jeg ventede min søn i 2013 fik jeg ingen underlivsundersøgelse. Ikke engang et tilbud :-)

Anmeld Citér

20. juli 2015

Masig

Jeg har aldrig fået nogen underlivsundersøgelser ved mime graviditeter. Og heller ikke ved 8 ugers tjek efter fødslen..  

Anmeld Citér

20. juli 2015

SofiaMik

Du kan gøre præcis, hvad du vil. Jeg bliver så stor en bitch når jeg er gravid, at jeg endog har nægtet at lade dem veje mig. Fordi jeg er normalvægtig, men meget påvirket at vægtstigningen. Derudover har jeg aldrig taget jern men bedt om at de fulgte min blodprocent. Jeg synes faktisk også ofte at det er spild af tid at gå til lægen i graviditeten og ville langt hellere møde jordemoderen hver gang - hun ved hvad hun taler om! 

Lægen kan jo ikke tvinge dig men vil sikkert skrive det i din journal og det kan du jo så være ligeglad med

Anmeld Citér

20. juli 2015

Carina:-)

Sidste gang jeg fik en underlivsundersøgelse ved graviditet var i 02- I 05 var man gået helt fra det igen så synes bestemt ikke du behøver gøre det bare fordi din læge står stille i tiden :) 

Anmeld Citér

20. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Må give ret i at lægen må være fra stenalderen

De fleste læger vil slet ikke røre ved en. 

Jeg fik slet ikke en gu under hele graviditeten. Det var først ved igangsættelsen jeg blev undersøgt.

så ja, du kan sagtens sige nej tak. Ellers må du henvise til andre læger.

Anmeld Citér

20. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Kan ikke forså du over hovedet skal have lavet en ?, 

De kan jo ikke se noget ?? 

Altså i denne graviditet har jeg fået lavet invendig scanning da de har en ny scanner til det for at se hvor langt jeg var hende 

Men har hverken i min første graviditet som var sidste år eller i år skulle have lavet gyn undersøgelse så ja du kan godt sige nej 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Tusinde tak for svar allesammen! Nu er jeg bare så lettet �� 

sekretæren blev ved med at insistere på, at "selvfølgelig skal du det" osv og da jeg sagde hvad min grund var (at sidste gang sagde hun der nok ikke var liv, men at der så var osv) sagde sekretæren "det var da ærgerligt...." Men har besluttet at sige nej tak og så er det bare ærgerligt, hvis hun skal bitche... 

Tusinde tak for jeres hjælp ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.