Ønsker mig nogle gange tilbage til dengang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Mest,  savner jeg de dage hvor man bare spiste og spiste og aldrig tog et gram på ! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2015

1977

Profilbillede for 1977

Dengang da alle vidste hvad båndsalat var  og man selv måtte cykle 4 km i skole på landevejen. 

At det altid var nogen at lege med på vejen. At hoppe i elastik  At alle sangene i melodi gandprix var på dansk - og hvor spændende det var at høre de andre sange på et sprog man ikke kendte 

Men mest af alt - at man ikke havde ansvar 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Muffinmus

Savner:

Følelsen af frihed og evig sommer i sommerferien..

At fange bier med mit tomme kasettebånds hylster og fodre dem.med blomster så de kunne lave honning til ..

Stå på rulleskøjter, hænge på plankeværket, klatre i træer og plukke mirabeller...

Hører Thomas Helmig på walkman på vej i skolen med kælken i hånden

Optage min smukke stemme når jeg strålede " vi maler byen rød "

Gå i skoven med min mor og cykle på skovtur.

Tvillinge is

Gå på jagt efter mønter i telefonbokse

Anmeld Citér

17. juli 2015

Jn81

Hvor er det SKØNT at se alle jeres minder...  Dejligt at man ikke er den eneste der synes det hele går liiiidt for stærkt engang imellem... 

Og gode minder I kommer med som eg helt havde glemt... Netop hop-over-bold, syvstjernen, halli hallo og ikke mindst "jeg melder krig mod"... Dengang man gene måtte tegne med kridt på asfalten uden at blive beskyldt for at man sled på fliserne, og hinkeruder og mine SÅ flotte rulleskøjter med blomster og lyserøde snørrebånd (og endnu tidligere... De aflagte man spændte på sine egne sko) 

hvor ens farmor og farfar fortalte historier om gamle dage (og farfar også fandt på den VILDESTE løgnehistorie om dengang han var barn og man troede fuldt og fast på den)

hvor ferie hos farmor og farfar var lig med farfars råkost og vi gik i Bilka og købte 25cl topform og man fik EN sodavand når vi så fjernsyn om aftenen...

Når man vidste at en del af walkman sættet bestod af en blyant til når det gik i båndsalat

ak ja disse miiiinder....  

Anmeld Citér

17. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Når der ik lige var råd i budgettet til nye skøjter,

Fandt min mor gamle brugte laksko i genbrug, udsokker på også ned på den lokale sø. Wow vi kunne glide Afsted :-)

Dengang at sodavand is i en kiosk kostede 5 kr 

Blande slik ved bagern som nævnt før. 

At man fik lov til at være barn uden forældre i røven konstant. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kom lige i tanke om en mere!!

dengang inden mobil telefonen, hvor man bare ku gå fra hus til hus og ringe på og spørge om der var nogen der ville mødes i parken og spille rundbold. Tage lige din bror/ søster med... Og pludselig var man 20 unger/teenager der rendt rundt og legede til det blev mørkt, selvom man ik lige gik i samme klasse osv. Det var fedt!!! Vh stine

Anmeld Citér

19. juli 2015

Mor til F

Disney Show fredag aften ( ser det stadig en gang imellem,  selvom jeg er 25 og min datter kun er 1 år &nbsp

Mini Muh chokolade ( nøj, det spiste jeg meget af)

Bland selv slik i klubben hver fredag 

Bytte klistermærker

At sjippe hele frikvarteret - for at se,  hvem der kunne hoppe flest gange

De der plastik armbånd i alverdens farver,  med glimmer,  man kunne købe i Ærlige Bent i Rødovre Centrum

Tvillinge is (min søster og jeg skulle altid dele og skiftes til,  at få den grønne eller orange is)

Mælkesnitter, Danone Yogurt og Ostehaps i madpakken,  når min farmor passede os 

Kan sikkert komme på meget mere

Anmeld Citér

19. juli 2015

Jn81

Samle og bytte brevpapir og glans billeder...

og de gamle regional toge med den lange gang og 6 stks kupe... Det var sgu hygge når man sku på hyttetur... 

Anmeld Citér

20. juli 2015

JJP

Årh der er så mange ting. 

Fredags slik og spille aftener med mor,  far og bror. 

Weekend tur hos mormor og morfar:-) 

Stå på rulleskøjter, hænge med hovedet ned af (  bare fordi) ,  samle dyr i gamle syltetøj glas,  lave parfume ud af blomster og varmt vand,  tegne med kridt på vejen, hinke, lave perleplader og smykker,   gamle børne tv shows. - container Conrad,   os det bare os, fragglerne, luftens helte, troldebjerget.  Løbe gennem marken med udstrakte arme,  sætte en klat neglelak på en wienbjerg snegl og følge dens liv. Fiske med hjemmelavet fiskestang. Klatre i træer, sende pennevenne breve til andre lands osv, ringe på for at spørge om folk kumme lege,  vente på juleaften, bage kagen Herman,   lave min egen karse og se den vokse i en gammel mælke karton, hører vinyl plader i mine forældres kælder,  den stod mest på Abba og aristokrat. Se gamle tegnefilm, ikke Disney men de der billige vhs bånd fra brugsen  osv. Tegne,  være ude ved hesten,  tage på skovtur 20 meter fra mor og far. Udklædning,  at få lov til at være barn,  bytte glasbilleder,  samle på alt mellem himmel og jord: frimærker, viskelæder,   klistermærker,  glasbilleder,  brevpapir,  dyrrbilleder,  påklædnings dukker osv. Den gang at man kunne være barn og lege ved brug af sin fantasi,  hvor man kunne forstille sig en vild og fantastisk Verden ud af en farvet serviet,  de gamle plastik mælke kartoner og 2 bamser,  hvor man ikke havde tv i hverdagene og hvor internet skulle startes op og tiden foran skærmen var spændende og fortryllende og ikke hverdags kost. 

Ej en skøn tråd. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

MorDk

lineog4 skriver:

Den gang man havde båndoptager med to afspillere så man kunne optage fra bånd til bånd.

Den gang man havde en walkman og det nye var at der var to udgange til hovedtelefoner så man kunne høre sammen (min var rød købt i England og spillede konstant U2)

Den gang man havde 25 ører i snørrebåndene så man kunne ringe hjem

Ej og hvem kan huske 0059?

Den gang alle havde set melodigrandprix og man håbede det blev ens endenummer så man måtte stemme.

Blande slik i frelsen: for 10 ører nummer 5, 50 ører nummer 27....

Haha mig og en veninde og hendes storebror tog ned i telefonboksen da vi var i sommerhus og brugte vores sidste lommepenge på at ringe til 0059 HAHAHA

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.