Ønsker mig nogle gange tilbage til dengang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.656 visninger
30 svar
96 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2015

Jn81

Fik bare lige en "sjov" tanke... 

Nogle gange kan jeg godt ønske mig lidt tilbage til dengang man var barn/ung.... I ved... Dengang inden mobil tlf, netværk, Netflix og alt det andet optog ens tid... Dengang

- hvor ugens tegnefilm var Disney Sjov om fredagen 

- hvor Bubber vækkede en lørdag morgen i sit badekar

- hvor der var Børnetime kl 18... (Bamses billedbog, Anna og Lotte, kaj og Andrea, hvorfor uglen i hulen, hønen og, hvaffor en hånd vil du ha, omsen og momsen osv)

- hvor man skrev små  sedler til sine forældre om hvor man var henne

- hvor ens kamera bestod af en apparat, hvor man selv sku spole filmen frem - og man afl filmen og ventede spændt en uge på den blev fremkaldt og hjem og sætte dem i album og mindes...

- hvor man kiggede ud af vinduet når man kørte i bil, bus, tog og snakkede og hvad man så, istedetfor at sidde med snotten i mobilen eller Ipad'en 

hvor der var noget i skolen der hed en kontaktbog - og mælke mærker... 

- hvor freda var den fedeste dag, for der fik man en 20'erne med til at købe mad i skolens kantine... 

- hvor der på forældremøder efter en hyttetur blev vist LYSBILLEDER!! 

- hvor.... Sikkert mange ting endnu Kom gerne med flere "hvor"...

dette er ABSOLUT ikke ment som et surt opstød eller pegen fingre af nogle... Det er bare lige en tur Down memory lane ... (skrevet fra min mobilm internet, nu når jeg ikke kan falde i søvn)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Dengang man ku købe 5-10 øres slik og få en kæmpe pose for 5-10kr.

Savner at sætte en plade på pladespillerene, find ens ynglings sange og optage dem over på bånd, som man ku høre i sin walkman.

Ingen der snakker i mobil/høre højt musik i toget/bussen. Vh stine

Anmeld Citér

17. juli 2015

TNBC

Jn81 skriver:

Fik bare lige en "sjov" tanke... 

Nogle gange kan jeg godt ønske mig lidt tilbage til dengang man var barn/ung.... I ved... Dengang inden mobil tlf, netværk, Netflix og alt det andet optog ens tid... Dengang

- hvor ugens tegnefilm var Disney Sjov om fredagen 

- hvor Bubber vækkede en lørdag morgen i sit badekar

- hvor der var Børnetime kl 18... (Bamses billedbog, Anna og Lotte, kaj og Andrea, hvorfor uglen i hulen, hønen og, hvaffor en hånd vil du ha, omsen og momsen osv)

- hvor man skrev små  sedler til sine forældre om hvor man var henne

- hvor ens kamera bestod af en apparat, hvor man selv sku spole filmen frem - og man afl filmen og ventede spændt en uge på den blev fremkaldt og hjem og sætte dem i album og mindes...

- hvor man kiggede ud af vinduet når man kørte i bil, bus, tog og snakkede og hvad man så, istedetfor at sidde med snotten i mobilen eller Ipad'en 

hvor der var noget i skolen der hed en kontaktbog - og mælke mærker... 

- hvor freda var den fedeste dag, for der fik man en 20'erne med til at købe mad i skolens kantine... 

- hvor der på forældremøder efter en hyttetur blev vist LYSBILLEDER!! 

- hvor.... Sikkert mange ting endnu Kom gerne med flere "hvor"...

dette er ABSOLUT ikke ment som et surt opstød eller pegen fingre af nogle... Det er bare lige en tur Down memory lane ... (skrevet fra min mobilm internet, nu når jeg ikke kan falde i søvn)

Hvor folk ikke brokkede sig over ALT.. At alt ikke blev tænkt som racistiskt, eller forkert.

Hvor det var hyggeligt at se julekalender.

Hvor børn legede op til teenagerårene, og mobilen bare var noget der kunne ringe og skrive på/fra.    

At spille Ludo med familien..

Hvor man var fan, men uden at der blev sendt dødstrusler og andet bras til de stakkels stjerner, fordi at de har fået en kæreste eller skal have et barn.. At man kunne opfører sig ordenligt.

Sedler i timerne

Weekendermorgner med de BEDSTE tegnefilm.. Snurre snups søndags klub.

Anmeld Citér

17. juli 2015

namaha

Dengang hvor man havde telefoner der var lavet af to papkrus og en snor

der var godt tider 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Anonym

Uha det her bliver en fantastisk tråd

Hvor man var barn og skulle besøge en ven/veninde og fik en tid, hvor man skulle være hjemme (nogle fik skrevet tiden på hånden, og skulle vise tiden til vennen/venindens forældre så man huskede det) da der heldigvis ikke var mobil telefoner i omløb på det tidspunkt, og ungdommen ikke var så avanceret som den åbenbart skal være nu om dage

Da der var kasettebånd 

Dengang da man var mere fri, med hvordan man gik klædt, hvordan håret så ud osv

Dengang mor far og børn, var mere sammen som en familie

Dengang man havde fine sorte laksko på, når man fx skulle samles juleaften og i kirke

Dengang man hos bageren stod bag en glas rude i butikken og skulle blande slik, for 25øre af den, 25øre af den osv, og så fik man en rød/hvid pose med blandet slik i, nærmest med top på, for 5 kr

Dengang man lærte om de forskellige ting, uden at være afhængig af computeren, telefon, ipad, tablet osv

Dengang man general bare fik meget mere for pengene

Anmeld Citér

17. juli 2015

Ønsker en lille spire..

Dengang man kunne tage i svømmehal inkl. Bus tur/retur + en lille pose slik for 50 kr. 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Masig

Haha fantastisk tråd. Man bliver jo helt nostalgisk 

jeg er helt klart med på kasettebånd man selv skylle optage  (og spole tilbage hvis man ville høre en sang to gange).

Dengang man gik hele december og glædede sig til juleaften istedet for at stresse over gaveræs...

dengang man legede med sine kammerater istedet for at sende sms'er....

dengang man fik 2 kr til at gå på tanken og købe slik for - og man rent faktisk fik noget for de 2 kr!!!

Dengang man ikke gik op i om tøjet hed noget bestemt, var rødt, blåt eller gult. Bare det var funktionelt og behageligt når man skulle udenfor at lege 

dengang børn kunne gå på stranden og bade nøgne uden nogen lurede på dem eller blev forarget...

.. og mange mange flere... det var tider dengang i 80'erne/90'erne (for mit vedkommende) 

Anmeld Citér

17. juli 2015

lineog4

Den gang man havde båndoptager med to afspillere så man kunne optage fra bånd til bånd.

Den gang man havde en walkman og det nye var at der var to udgange til hovedtelefoner så man kunne høre sammen (min var rød købt i England og spillede konstant U2)

Den gang man havde 25 ører i snørrebåndene så man kunne ringe hjem

Ej og hvem kan huske 0059?

Den gang alle havde set melodigrandprix og man håbede det blev ens endenummer så man måtte stemme.

Blande slik i frelsen: for 10 ører nummer 5, 50 ører nummer 27....

Anmeld Citér

17. juli 2015

Studerendemor

Dengang man kunne sende en tegning ind til Børnetime, som kunne blive vist lige inden, det begyndte (og den så først blev vist, da man var blevet for gammel til at det var sejt at se Børnetime, så det var pinligt at fortælle og juble over at have set sin tegning i fjernsynet)

Anmeld Citér

17. juli 2015

Jn81

Nøøøøj det var meget jeg havde "glemt", men ja... Walkmanden... Og optage på kassettebånd... Og når de spillede ens yndlings sang i radioen og man spænede over gulvet på værelset for at trykke "optag"... Så skid være med at man ikke fik det første halve minut med, fordi man faldt over skoletasken... 

Og ja.... Blande slik!!! (Tror dog af dem der stod bag kassen diverse steder er glad for bland-selv-slik nu 

og ja... Melodi grand prix.... Havde lavet stemme sedler med min mor hvor vi gav hver sang point... Og man dagen efter skråååålede med på "jeg sir hallo hallooooo, jeg ved godt du er hjemme"

dengang det faktisk var værd at se fodbold landsholdet spille �� men er dog stadig stor fan af "der er et yndigt land" sunget af tusinder af publikummer... Wauw det er smukt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.