Ønsker mig nogle gange tilbage til dengang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2015

fo82

Den gang hvor vi vitterligt legede i naturen...

og selv fandt på legen uden hjælp fra dimser og dutter - okay nogle lege var mere farlige end andre (så som at padle ud på en skovsø på plasttønder og så skulle man skubbe hinanden i)

den gang hvor man selv cyklede de par kilometer hjem til legekammeraterne og skulle huske at være hjemme inden det blev mørkt for man havde glemt cykellygter 

den gang det var cool at gå til spejder for man havde en masse nyttige skills og et fedt sammenhold (uh og snobrød med jordbærmarmelade)

den gang man bare sadlede ponierne, måske kun i grimen og drønede rundt på marken uden formål, men fordi man havde det skide sjovt med pony

og ja - kasettebånd med halve sange

uh og når man lørdag havde lejet en videomaskine !!!!! Og så VHS bånd - som skulle være spolet tilbage når man afleverede ellers fik man en "bøde" 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2015

Jn81

Og man samlede på de der plastik sutter i en halskæde, som så senere udviklede sig til alle mulige plastik ting, og man gik med 30 kg plastik om halsen... 

Og turtels tatoverings klister mærker i tyggegummierne... 

Anmeld Citér

17. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja nu er jeg jo kun 23. Men kan godt være lidt med

Dengang hvor man cyklede ture en lørdag morgen fordi man ikke havde andet at lave.

hvor man cyklede på stranden eller ud på marken og legede.

Plukkede blomster og pressede dem når man kom hjem.

dengang man kunne bruge en halv eftermiddag(eller var det en hel) på at finde et firkløver på det heldige sted

dengang man sjippede i pauserne i skolen, legede fangelege eller kaffen koger

Dengang man var ligeglad eller ikke gik op i med om andre fandt en underlig, fjollet eller lignende.

ja dengang livet var lidt mere simpelt

Anmeld Citér

17. juli 2015

L-Mortil3

Dengang man kunne bruge en formiddag på at se mælkebøtter sno sig i et glas vand...

dengang drenge om piger legede sammen, tagfat, hinkeruder, krontabut ... 

Dengang man hang i vindueskarmen hele december og drømte om sne! 

Dengang man i ungdomsklubben brugte timer på at lime grimme perler på en plastikring og overbringe denne smukke gave til sin mor.

dengang man mødte op på rideskolen kl 5 lørdag morgen for at hjælpe staldpigen med at muge ud og fodre, i håb om at måtte skridte en tur på en elevhest. 

Dengang sommerferie var en tur til stranden med mor/far .

årh jeg kunne blive ved! Jeg savner de gamle dage, og nyder jeg får lidt af det tilbage når vi camperer!

Anmeld Citér

17. juli 2015

AnoMe

Hvor julen var hyggelig og rar og man rigtig julede og hvor alle vidste hvad julen drejer sig om og julen var hvid

hvor ens legetøj ikke kunne noget fansy men man kunne alligevel få flere timer til at gå med at lege med det

Hvor man lyttede til sine kasettebånd og synes at der var god lyd

hvor man kunne lege udenfor uden legetøj men aldrig kedede sig og legede sig når ens mor råbte fra altanen at der var mad.. Man legede jo så godt..

Hvor man ikke ringede til vennerne og spurgte om de kunne lege men bare tog hjem til dem

Anmeld Citér

17. juli 2015

pastry26

Dengang hvor hele klassen spillede hop over bolden i frikvarteret

Dengang hvor man lyttede til sin walkman på vej til familie besøg på bagsædet

Dengang hvor man tit fik middagsgæster og ens mor lavede retter fra Karolines kogebog; a la skinkestang, cheesecake med kiwi osv. Total 90,er style!

Dengang man gik til håndbold og kunne købe slik for 25 øre.

Dengang hvor færgen til Sverige var et slaraffenland

Dengang hvor man brugte hele sommeren udenfor

Anmeld Citér

17. juli 2015

EnGodMor

Eeeeeeeeeeeeeiiiiiiiii ja, og så spillede man sådan noget op af væggen med en tennisbold, hed det "syv stjernen"

Anmeld Citér

17. juli 2015

esioul

Jn81 skriver:

Fik bare lige en "sjov" tanke... 

Nogle gange kan jeg godt ønske mig lidt tilbage til dengang man var barn/ung.... I ved... Dengang inden mobil tlf, netværk, Netflix og alt det andet optog ens tid... Dengang

- hvor ugens tegnefilm var Disney Sjov om fredagen 

- hvor Bubber vækkede en lørdag morgen i sit badekar

- hvor der var Børnetime kl 18... (Bamses billedbog, Anna og Lotte, kaj og Andrea, hvorfor uglen i hulen, hønen og, hvaffor en hånd vil du ha, omsen og momsen osv)

- hvor man skrev små  sedler til sine forældre om hvor man var henne

- hvor ens kamera bestod af en apparat, hvor man selv sku spole filmen frem - og man afl filmen og ventede spændt en uge på den blev fremkaldt og hjem og sætte dem i album og mindes...

- hvor man kiggede ud af vinduet når man kørte i bil, bus, tog og snakkede og hvad man så, istedetfor at sidde med snotten i mobilen eller Ipad'en 

hvor der var noget i skolen der hed en kontaktbog - og mælke mærker... 

- hvor freda var den fedeste dag, for der fik man en 20'erne med til at købe mad i skolens kantine... 

- hvor der på forældremøder efter en hyttetur blev vist LYSBILLEDER!! 

- hvor.... Sikkert mange ting endnu Kom gerne med flere "hvor"...

dette er ABSOLUT ikke ment som et surt opstød eller pegen fingre af nogle... Det er bare lige en tur Down memory lane ... (skrevet fra min mobilm internet, nu når jeg ikke kan falde i søvn)

Dengang hvor man mødtes med de andre børn ude på gaden og spillede "kantsten"

Dengang hvor man lavede parfume ud af blomsteblade og vand

Dengang hvor man som 6-7 årig kunne smutte til købmanden og købe smøger til sin far 

Anmeld Citér

17. juli 2015

CarinaSB

pastry26 skriver:

Dengang hvor hele klassen spillede hop over bolden i frikvarteret

Dengang hvor man lyttede til sin walkman på vej til familie besøg på bagsædet

Dengang hvor man tit fik middagsgæster og ens mor lavede retter fra Karolines kogebog; a la skinkestang, cheesecake med kiwi osv. Total 90,er style!

Dengang man gik til håndbold og kunne købe slik for 25 øre.

Dengang hvor færgen til Sverige var et slaraffenland

Dengang hvor man brugte hele sommeren udenfor

årh ja hop over bolden .. det legede jeg meget i de små klasser ( eller helt op til 6 klasse)

Anmeld Citér

17. juli 2015

MysteriousAngel

Hvor man kunne køre sin vej og så bare ikke være til at få fat i. Ingen der bare ringede eller skrev hele tiden og faktisk blev irriteret når man ikke gad være ved den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.