Jeg har været der og det gik helt skævt - den dumme computer kom til at styre ALT. Har også en fætter der beretter om sin afhlbgighed af computeren og han gerne ville have haft en voksen der sagde stop.
Min er kun præteen endnu - 12 år men utrolig pubertetsagtig. Når vi er hjemme gælder at jeg vækker hende senest 10 ellers kan hun slet ikke sove om aftenen og bliver i sindsyg dårlig humør pkus forventer vi voksne kan underholde til kl lort om aftenen.
Hun må fise ud med venner som hun lyster dog hjemme senest 21. Hun skal ringe inden 16 for at sige om hun spiser hjemme kl 18 hvor hun så skal være hjemme.
Når vi som nu er i italien ja så følger vi alle sammen samme rytme.
De samme regler, dog senere hjem tidspunkt også når hun er 14 og alt den tid de bor hjemme (nok ikke vække dem), havde selv samme regler og har altid syntes de var fair og handler om almindelig plig.
Mine drenge som jo slet ikke er teenagere har meget lidt spilletid - faktisk kun en gang om ugen og lidt i weekenden. Det kræver jeg/vi tilbyder andet til dem alla spille spil, læse, være med til at lave mad, tegne hvad ved jeg. Men det vil jeg hellere end de bliver opsluget af spillene. Og fx de 3 uger vi er i Italien må der kun spilles på de lange køreture og så kun på Nintendo.
Jeps er utrolig streng, men ungerne kan faktisk lide det
og jeg håber det giver bonus fx tager ham på 7 nu en bog hver evig eneste dag og læser hvor jeg tvivler på han ville gøre det samme hvis han istedet kunne tage en ipad.
Anmeld
Citér