Vores Nye naboer :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Omg nogle typer  giv igen af samme skuffe, "Nu ikke for at være snerpet men kunne i ikke dæmpe jer så vi kan sove?" "Nu ikke for at brokke mig men kunne i ikke fjerne jeres cigaretskod der er trillet ind i vores have?" "Nu håber jeg ikke i bliver fornærmede men kunne i ikke lade være med at larme vi andre kan ikke hører hvad vi selv tænker" "nu ikke for at virke sart men kunne i stille jeres grill så den ikke ryger i vores retning, jeg er igang med at tøre tøj og nu lugter det helt brændt" "Må jeg spørge om noget uden du bliver sur? Ku du ikke ta at stoppe med at banke i væggen, det er vildt irriterende"  Så kan det være de fatter det. 

Jeg har et talent for at være "provokerende" på en rigtig sød og totalt kælling agtig måde.. Jeg har bare ikke ville "gi igen" pga at jeg jo ikke har ville skabe dårlig eller akavet stemning, især for vores børn som vi jo ønsker skal kunne færdes i gården uden og blive nedstirret ( det er de begyndt på med os og vores gæster, de stier på os helt nede fra den anden ende af og indtil vi går ind af havelågen) sådan rigtig "territorium" agtig ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Anonym trådstarter

Spirrevip skriver:

Er det privat, eller? Kontakt evt. den person eller firmaet I lejer af, og hør om de har nogle gode råd. Det har vi gjort før. 

Almen bolig forening domea 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Anonym trådstarter

ung-mor-2014 skriver:

Det minder mig om noget, fik afvide da jeg skulle til at sove ved en veninde, 'nå jo vores fugleedderkop forsvandt i huset for over et halvt år siden, men bare rolig den er nok død!' Gud jeg var døden nær den nat xD

til ts:

jeg havde ikke fundet mig i det, tror jeg ville have sagt noget, ellers skulle min kæreste nok have sagt noget

men sikke nogle naboer :/

Jamen der vil jeg også gøre nu næste gang, har bare ikke ville skabe drama eller negativ stemning, har ikke helt vidst om det var os der måske var gal på den 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Anonym trådstarter

Moaren skriver:

Det holder bare slet ikke. Selvfølgelig skal i ikke gå og tysse på børn og gæster. I skal have lov at have et ganske normalt familieliv og hvis der bliver for meget brok, så må i skyde igen. Nabokrig er selvfølgelig ikke fedt, men det er jeres nuværende situation heller ikke. Hvor gamle er de naboer og hvorfor hænger der et helt selskab ud hos dem så ofte?

Og de er fra teen årene og så pensionister. Det er specielt en ældre dame, sådan en rigtig sladdertante (min mormor kommer i de "kredse" pga ældrecenteret her som holder arrangementer osv hvor hun møder dem) der var bla hende der sagde det med det fra den bamse 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Eller den lidt grove  "Heeeej der sidder i nok bare og hygger hva?  Jeg ville lige hører om i ikke lige vil holde øjne og øre åbne, Felix, vores tarantel er stukket af igen det skøre kræ. Han plejer at søge mod skygge, feks under borde og bænke. I må gerne lige sige hvis i ser ham. Nå jeg skal videre, jeg har en kage i ovnen, forsat god dag. 

Haha 

Anmeld Citér

12. juli 2015

MHB

Jeg ville bestemt ikke komme med spydige kommentarer eller "give igen af samme skuffe" da jeg bestemt ikke tror det vil gøre naboskabet nemmere! Jeg synes i skal tage en stille og rolig snak med dem, om i er kommet galt ind på hinanden eller i har gjort noget derhar generet dem, da du føler der har været en mærkelig stemning de sidste par uger! 

Det kan jo godt ske at du har set/følt/oplevet en som ikke er afsendt med de tanker du opfatter dem med! Jeg tænker i har brug for at begynde på en frisk med naboerne! Tag en kaffekande, sodavand eller øl under armen og inviter til dialog frem for at begynde noget der kan udvikle sig virkelig ubehageligt! I skal jo gerne kunne blive ved med at bo der og få naboskabet op og kører  

Anmeld Citér

12. juli 2015

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Jeg ville bestemt ikke komme med spydige kommentarer eller "give igen af samme skuffe" da jeg bestemt ikke tror det vil gøre naboskabet nemmere! Jeg synes i skal tage en stille og rolig snak med dem, om i er kommet galt ind på hinanden eller i har gjort noget derhar generet dem, da du føler der har været en mærkelig stemning de sidste par uger! 

Det kan jo godt ske at du har set/følt/oplevet en som ikke er afsendt med de tanker du opfatter dem med! Jeg tænker i har brug for at begynde på en frisk med naboerne! Tag en kaffekande, sodavand eller øl under armen og inviter til dialog frem for at begynde noget der kan udvikle sig virkelig ubehageligt! I skal jo gerne kunne blive ved med at bo der og få naboskabet op og kører  

Det er jo også netop derfor vi har været i tvivl, om vi mon har overdrevet eller lign. Men jeg siger noget næste gang , så må vi tá den derfra. Jeg tror nu også bare det bliver stille og sobert, men må indrømme det er meget irriterende og gå med en knude i maven og føle sig overvåget og lagt på is, og føle sig akavet i sit eget hjem. Og når der så kommer en provokerende bemærkning, eller de sætter sig op og teenage grine af vores syge datter der græder hjertensskærende, så bliver man lidt indebrændt .... Men vi må starte en dialog ���� og så se hvordan den bliver modtaget . Som sagt vil vi jo heller ikke være skyld i at vores datter ikke kan føle sig tilpas ude i gården på gyngerne og lign, det er jo trods alt meningen vi skal bo her en del år ud i fremtiden 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Spirrevip

SandraXOXO skriver:

Eller den lidt grove  "Heeeej der sidder i nok bare og hygger hva?  Jeg ville lige hører om i ikke lige vil holde øjne og øre åbne, Felix, vores tarantel er stukket af igen det skøre kræ. Han plejer at søge mod skygge, feks under borde og bænke. I må gerne lige sige hvis i ser ham. Nå jeg skal videre, jeg har en kage i ovnen, forsat god dag. 

Tak for den gode aften griner 

Anmeld Citér

12. juli 2015

SandraXOXO

Anonym skriver:

Jeg har et talent for at være "provokerende" på en rigtig sød og totalt kælling agtig måde.. Jeg har bare ikke ville "gi igen" pga at jeg jo ikke har ville skabe dårlig eller akavet stemning, især for vores børn som vi jo ønsker skal kunne færdes i gården uden og blive nedstirret ( det er de begyndt på med os og vores gæster, de stier på os helt nede fra den anden ende af og indtil vi går ind af havelågen) sådan rigtig "territorium" agtig ..

Ja vi bor faktisk også et sted hvor der er rigtig meget sammenhold, fælles aktiviteter, og folk der fryser ny indflyttere ude, mon det bare er typisk i domea rækkehuse? Vi er dog aldrig selv blevet frosset ude. Men er der ikke massere børn der hvor i bor? Det jo svært at fryse jer ud hvis i har vundet deres børns hjerter. Del sodavandsis ud og vær ekstra venlig, nede på jorden og deltag i lidt aktiviteter med de andre. Folk har ofte sværere ved at være stride over for folk de føler de kender og som de ved faktisk er ret flinke. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

SandraXOXO

Spirrevip skriver:

Tak for den gode aften griner 

Det var så lidt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.