vi er flyttet i er fedt lejet "rækkehus". Husene ligger i en gård hvor der er en gynge og lejehus og græsplæne og træer osv. Rigtig lækkert. Dem der bor i "vores ende" af gården har så et meget tæt sammenhold. De er sammen hver dag. Ude på en bænk de har splejset om, som de har stilt op af vores hegn. Her sidder de og ryger, drikker og griller osv. I starten hvor vi jo også skulle på plads, glæder vi os meget over det og blev også inviteret med ud er par gange, men altid hvor vi bla. Havde syge børn med skoldkopper og så hvor vi var på vej ud af døren . Så vi måtte takke nej . Nu er det så som om vi er blevet sat på is! De kigger knap op og hilser, hvor de hilste meget før osv. Når, men denne legendariske bænk er "deres"! Og som sagt, der sidder altid en eller flere derude! Det er så også fint nok, men fx For 2 uger siden. 4 dage i TRÆK! Sad de 8-12 mennesker derude fra morgen til nat! Hen af natten havde de det SÅ sjovt at de grinte og "skreg af grin" så højt at bores datter vågnede flere gange
det var så varmt at vi blev NØDT til og have vinduerne åbne, og det fortsatte til kl 3 om natten (hvis ikke længere, men der faldt vi endelig i søvn...) nu er de så begyndt og "stikke" til os... Fx havde vi besøg af min bror. Vores datter har skoldkopper og han kommer så og næsten med det samme går han og min mand i Brugsen for vi skulle have noget til maden. Vores datter tror så at de går for og blive væk, og bliver rigtig ked af det.. Hvad gør de så dem på bænken? De begynder og grine af hende!
Voksne og ældre mennesker .. Når. Men så skal vi grille .. Så sidder de derude højlydt "når der er vidst nogen der brænder noget på" ... hvad er det for noget fis?
De sidder stort set hverdag ude på den bænk til kl 11 stykker om aftnen, og tit 10+ mennesker med stangtennis de sætter op og vandkamp eller bare en masse højlydte vittigheder og grine skrig osv..
Når.. Så idag skal min mand ned i Brugsen, han kommer ud af havelågen og så sidder de der selvfølgelig .. Så siger hun til min mand " må jeg spørge om noget uden du bliver sur" .. Min mand siger så ja selvfølgelig, "kan i ikke godt flytte det der ryger under jeres hegn fremover" .. Det viser sig at vores hund har splittet en af dens bamser, og noget af indmaden er så blæst ud til deres bænk! De har så fjernet det, så vi ved hverken hvor meget eller hvorledes. Og vi VIDSTE det ikke, det var ikke lige noget vi havde tænkt over....
Der er mange "små" ting , men dette var ligw lidt af det fornylig.
Vores datter havde fået høj feber (over 40) og begyndte og blive apatisk og ryster, så jeg skal vække min mand hurtigt der sover ovenpå, jeg kalder på ham et par gange da han er svær og vække (står også med en baby) , kl er omkring 9 om morgenen, og havd så? Gudhjælpemig om naboen så ikke banker helt vanvittigt på væggen til mig!!
Jeg føler slet ikke jeg kan være i mit eget hjem, og slet ikke i min egen have
jeg går og tysser på min mand selv under diskutioner, jeg tysser på vores ældste datter OGSÅ ude i haven hvis hun leger "højt" osv, fordi jeg bare føler jeg skal tage så meget hensyn, og hvergang den glipper så banker naboen på væggen, eller de kommer med bemærkninger ude fra bænken, eller de lader være med og hilse
hvad kan vi gøre? Eller er det vitterligt os der tager det for tungt og at de har ret, at vi ikke tager nok hensyn?
Undskylder hvis det er langt og rodet