Jeg er så træt af....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2015

Kløver

Som tillæg til de andre svar, måske prøve en periode at inddrage ham i maden, altså helt fra bunden, madlavning og/eller hvad i skal have. Lade ham vælge. Tilbyde små snacks og mellemmåltider, feks skål melon, frisk frugt skåret i hapsere, kiks, bær, nødder osv så det er nemt og ser indbydende ud 

måske et skema med ugedagene hvor han får en smiley, hvis han spiser selv/deltager eller hvad i nu sætter fast for hvad i kan rimeligt forvente, og sætte forventningerne op med tiden. Og får han 3-5 eller igen hvad i finder passende, smileys på en uge, er der en belønning, feks noget han ønsker sig, oplevelse eller andet. Behøver ikke være noget stort og kostbart  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

Sprit25

Jeg tænker I skal starte forfra. Simpelthen som da han var tumling. 

Giv ham en ekstra gaffel, køb en tallerken med vacum også giv ham noget han selv kan sidde med. Mad ham indimellem i det omfang der går an. Hvis han nægter at spise mere jamen så endten fjern fokus fra ham eller bare sig: du er vist ikke mere sulten. 

Det er så vigtigt det ikke bliver italesat som et problem. Jeg var selv meget undervægtigt og spiste ikke meget men da mine forældre stoppede med at gøre det til et problem fik jeg det bedre med det. Dog har det sat enorme spor i mig og hvis min datter ikke spiser går jeg næsten i panik. 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder som et større problem end alm "sultestrejke" som mange børn har af og til.. Men jeg har da et enkelt forslag, har i prøvet at servere mad udenfor måltiderne? Hæfter mig ved at han godt kan spise ok i børnehaven. Min knægt spiser også altid godt i bhv, men hjemme kan maden godt være svær. Til gengæld bliver der ryddet fuldstændig hvis jeg laver et par skåle på sofabordet med sunde snacks (gulerødder, ristet rugbrødsstænger, dip, mandler) så går han og spiser det stille og roligt. Hans appetit er i øvrigt altid størst om eftermiddagen efter bhv, så det er også om at udnytte dét tidspunkt til at få noget mad i ham.

Anmeld Citér

13. juli 2015

Meandu

nogle børn har svært ved at mærke sult. Eller ignorere den. De kan undvære mad i lang tid. Når jeres dreng er tynd og har nemt ved at tabe sig, så ville jeg gøre det der virker. For det andet går ud over hans helbred. Nogle børn søger omsorg via at blive madet. Har han lange dage i institutionen? Er han blevet storebror? Er det andre forandringer som er sket hjemme ved jer? Det lyder til at han har svært med hans taktilesans. Han kan ikke lide at blive beskidt. Han kan måske heller ikke lide følelsen af at maden kommer rundt om munden? På hænderne? Det kan man arbejde med. Jeg har en søn der er ligesådan. Der skal du gå ind og stimulere den taktilesans... 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Mom2010

Giv ham hvad der svare til tre bidder. 

Min søn har/havde samme problem, han en kvart kartoffel, to bitte små stykker kød. Han begyndte at spise. Han får selv lov til at øse op, det giver ham lidt mere "selvtillid"

Håber det lykkes jer.

Dbh Sabrina  

Anmeld Citér

13. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

er det til alle dagens måltider eller kun aftensmaden at I har problemer?...

for vi havde problemer med at få vores søn til at spise aftensmad og da han så tabte sig sagde sundhedsplejersken at vi kunne prøve at skrue op for de andre måltider... han endte med at spise næsten dobbelt så meget som mig om morgenen og det samme som mig til frokost... 

han er nu 7½ og spiser mere jævnt... vi har stadig problemer ind i mellem med aftensmaden, men han var med ved børnelægen i dag og prøvede hans vægt... jeg ved ikke lige hvad den stod på, men børnelægen sagde at der ikke var noget at være bekymret for, selvom han godt kan tåle godt med smør på brødet og kakao... 

Anmeld Citér

14. juli 2015

mpr

Vi havde også et problem med min bonus da hun var cirka 5. Hun kunne godt spise selv men tit spiste hun ikke mere end 3 mundfulde og så var hun mæt (hun fandt det kedeligt at spise aftensmad). På det tidspunkt kunne hun gå fra bordet når hun var færdig. Det ændrede vi til at hun skulle blive siddende indtil alle var færdige og så ellers ikke have fokus på hendes mad. Da hun fandt ud af hun skulle sidde der uanset hvad begyndte hun at spise mere og efter bare et par måneder kunne hun spise en hel børne potion ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.