Jeg er så træt af....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2015

modesty

Aisha skriver:

At made min snart 5 årige søn ! Hvis ikke jeg mader ham spiser han ingenting og kommer under 15 kilo. Min læge insistere på at vi skal gøre det som virker men synes nu altså at han godt kunne tage og spise selv. Han siger han er for træt til at spise eller at han ikke har lyst. Han vejer 15.5 nu.  Har i nogen ideer til hvad vi evt kunne prøve? Bestikkelse virker ikke den er afprøvet. 

Har I prøvet i en længere periode (f.eks en uge) at stoppe med at made ham?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

SandraXOXO

Vi har samme problem med vores 4 årige dreng. Det er en kamp at holde hans vægt oppe På noget acceptabelt for han spiser bare ikke hvis ikke vi putter maden i munden på ham. Folk kommer ofte med "gode" råd om bare at stoppe det, og "han spiser når han bliver sulten" men nej, det gør han ikke. Og han bliver hurtigt undervægtig og syg. Og hellere made ham, end at lægen indlægger ham og tvangsfodre ham med en sonde. Jeg har desværre ingen råd. Men ville bare sige i ikke er alene. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

M &.I

Min søn på 3 gider hellere ikke spise selv og siger jeg ikke sulten jeg mader ham også,  han taber sig meget hurtig og hader at se ham så tynd.  Jeg giver ham varm mælk blande med fibre kiks i og mader ham det er det eneste jeg prøver,  måske er det varm derfor svært at spise. Engang i mellem spiser han selv andre gang er det altid mig der mader ham. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Hectar

BC skriver:

Tager i gaflen fra ham? 

Ergo så prøver han jo på at spise selv i et eller andet omfang. 

Spis tidligere, eller giv ham noget så kedeligt som rugbrød eller havregryn, hvis at han ikke vil spise det samme som jer. 

Han skal nok lære det, og i skal lære at lade være med at overtage blot fordi at han ikke lige gider... Der går MAX et par dage, så spiser han selv når i stopper fodringen. 

Ville du også sige det til en med en spiseforstyrrelse såsom anoreksi?

Anmeld Citér

12. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores dreng har også næsten ikke spist noget - vi har intet gjort ved det. Han har nogle gange fået rugbrød med smør i stedet for - men det bliver jo ikke ved med ar være solndende. Idag spiser han ikke meget, men han spiser til han føler han er mæt. Nogle dage en stor portion andre dage mindre. 

Jeg tror på at man ikke skal gøre aftensmaden til en krav situation. For selvom I ikke tvinger ham og han ikke protesterer, så forbinder han måske aftensmad med nogle krav til ham fremfor en hyggelig familiestund? 

Anmeld Citér

12. juli 2015

LBK

Uhh det er i mine øjne en svær problematik som der ikke findes en konkret løsning på. 

Min datter er 4,5 år. Hun har/ har haft en "børne spiseforstyrrelse". Der gik lang tid inden vi fandt ud af det. Spiseforstyrrelser var forårsaget af et fysisk problem, som nu er væk. 

Jeg vil gerne fortælle historien MEN for at komme til sagens kerne, så mener jeg at der er en specifik grund til, at han ikke gider spise. Grunden skal bare findes og det kan jo så blive den store udfordring. 

Jeg vil gerne give dig alle mine detaljer hvis du ønsker og gode råd. Måske virker de, måske ikke.. Bare sig til 

At lade være med at presse hende, lade hende spise som hun ville (i vores tilfælde begyndte hun at spise med fingrende) og på ingen måde kommenterer hende mm mens hun spiste var vores vigtigste ændringer i forhold til at få hende igang. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

lineog4

Mine børn har aldrig været som du beskriver, men de har også perioder hvor de er småtspisende og der har jeg sørget for der altid er en skal med noget mad og især med nødder, ostestykker, rugbrødshapser fra ovnen med godt med olivenolie - det vil sige ting med gode kalorier, fedt og energi. Drt sviner lidt og kræver lidt af mig hele tiden at sørge for det, men det er godt givet ud. Plus min erfaring er de faktisk får forøget deres appetit ved at få noget gennem hele dagen frem for ved hovedmåltiderne. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Bare gæst

Aisha skriver:

At made min snart 5 årige søn ! Hvis ikke jeg mader ham spiser han ingenting og kommer under 15 kilo. Min læge insistere på at vi skal gøre det som virker men synes nu altså at han godt kunne tage og spise selv. Han siger han er for træt til at spise eller at han ikke har lyst. Han vejer 15.5 nu.  Har i nogen ideer til hvad vi evt kunne prøve? Bestikkelse virker ikke den er afprøvet. 

Er der nogle i familien som han ser op til? Måske en jævnaldrende (eller lidt ældre) fætter/kusine eller andet? 

Herhjemme har vi kæmpet meget med at få den ældste datter til at spise alt andet aftensmad end Spaghetti m/ kødsause eller pomfritter.. men når fætteren kommer på besøg og han spiser med, så spiser min datter også.. og ham ser hun op til.. måske kunne det virke for jer?  

Anmeld Citér

12. juli 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Skal nok svare jer alle sammen når jeg lige får tid ( har læst alle jeres svar tusind tak) vil lige sige han har været tilknyttet børne afd. Men er afsluttet derfra så fremover er det egen læge der skal kontaktes men ja det er svært. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Pikku Myy

Aisha skriver:

Nej han er ikke forvent men alligevel for når han ikke spiser så overtager enten hans far eller mig ved at tage gaflen fra ham og begynde. Han siger konstant jeg ikke sulten, eller jeg har ikke lyst. jeg  tvinge ham ikke men når han først han smagt maden så protestere han ikke. Vi har prøvet og sige han spiser ikke så skidt pyt men så taber han sig og lægen siger han skal tage mindst 3 kilo på men føler bare det surt lige nu. vi prøver og ignorerer ham og alligevel sidder jeg med en klump i halsen og jubler inde i mig selv  hver gang han tager et bid. 

Jeg synes din problematik er større end et barn der bare skal ignoreres til selv at spise når han bliver sulten nok. Han er 5 år. Jeg tænker at I har prøvet alle de almindelige tricks.

Jeg tænker, som en anden også nævner her i tråden, spiseforstyrrelse. Men du skriver også at I har været tilknyttet hospitalet. Hvad var deres konklusion?

En enkelt ting jeg hæfter mig ved, er at I tager gaflen. Har I prøvet at lade ham beholde gaflen, og så have en ekstra gaffel som i supplerer med? Jeg tænker at det at I tager gaflen, umuliggør hans deltagelse. Måske ville han gerne være med efter I har fået ham sat lidt i gang, men idet han ikke vil bruge fingrene og I har gaflen, kan han ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.