Jeg er så træt af....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.469 visninger
26 svar
28 synes godt om
12. juli 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

At made min snart 5 årige søn ! Hvis ikke jeg mader ham spiser han ingenting og kommer under 15 kilo. Min læge insistere på at vi skal gøre det som virker men synes nu altså at han godt kunne tage og spise selv. Han siger han er for træt til at spise eller at han ikke har lyst. Han vejer 15.5 nu.  Har i nogen ideer til hvad vi evt kunne prøve? Bestikkelse virker ikke den er afprøvet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Tip!

Aisha skriver:

At made min snart 5 årige søn ! Hvis ikke jeg mader ham spiser han ingenting og kommer under 15 kilo. Min læge insistere på at vi skal gøre det som virker men synes nu altså at han godt kunne tage og spise selv. Han siger han er for træt til at spise eller at han ikke har lyst. Han vejer 15.5 nu.  Har i nogen ideer til hvad vi evt kunne prøve? Bestikkelse virker ikke den er afprøvet. 

Vil han heller ikke spise med fingrene? 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
BC skriver:

Vil han heller ikke spise med fingrene? 

Nej, han kan slet ikke have beskidte fingre. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Tip!

Aisha skriver:

Nej, han kan slet ikke have beskidte fingre. 

Ikke at det skal lyde forkert, men er han blevet for forvent? 

Jeg ville sk*de på hvad lægen siger, og stoppe øjeblikkeligt med at made ham. 

Når han bliver sulten nok, skal han nok begynde at spise, med bestik. 

Lad være med at lave en scene omkring aftensmaden, spiser han intet, jamen så er det blot tak for mad og så videre i dagens tekst. Ingen sure miner, men anerkendelse hvis at han spiser noget.. 

Med tiden finder han ud af at maden skal man selv gøre noget for.. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
BC skriver:

Ikke at det skal lyde forkert, men er han blevet for forvent? 

Jeg ville sk*de på hvad lægen siger, og stoppe øjeblikkeligt med at made ham. 

Når han bliver sulten nok, skal han nok begynde at spise, med bestik. 

Lad være med at lave en scene omkring aftensmaden, spiser han intet, jamen så er det blot tak for mad og så videre i dagens tekst. Ingen sure miner, men anerkendelse hvis at han spiser noget.. 

Med tiden finder han ud af at maden skal man selv gøre noget for.. 

Nej han er ikke forvent men alligevel for når han ikke spiser så overtager enten hans far eller mig ved at tage gaflen fra ham og begynde. Han siger konstant jeg ikke sulten, eller jeg har ikke lyst. jeg  tvinge ham ikke men når han først han smagt maden så protestere han ikke. Vi har prøvet og sige han spiser ikke så skidt pyt men så taber han sig og lægen siger han skal tage mindst 3 kilo på men føler bare det surt lige nu. vi prøver og ignorerer ham og alligevel sidder jeg med en klump i halsen og jubler inde i mig selv  hver gang han tager et bid. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

nu ved jeg ikke om han går i børnehave, men hvis han gør, kan han så selv spise der ?. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Hck skriver:

nu ved jeg ikke om han går i børnehave, men hvis han gør, kan han så selv spise der ?. 

Han er ikke nogen stor spiser men han spiser som han skal derovre. Madpakken kommer som regl halv tomt hjem. Problemet er nu her når vi har sommerferie og er hjemme.. Nu brokker han sig over lasagne i aften og mener han fik det igår  det gjorde han ikke. Jeg har sagt til min mand at vi ikke tilbyder ham noget andet idag. Og han må selv smage...  

Anmeld Citér

12. juli 2015

Tip!

Aisha skriver:

Nej han er ikke forvent men alligevel for når han ikke spiser så overtager enten hans far eller mig ved at tage gaflen fra ham og begynde. Han siger konstant jeg ikke sulten, eller jeg har ikke lyst. jeg  tvinge ham ikke men når han først han smagt maden så protestere han ikke. Vi har prøvet og sige han spiser ikke så skidt pyt men så taber han sig og lægen siger han skal tage mindst 3 kilo på men føler bare det surt lige nu. vi prøver og ignorerer ham og alligevel sidder jeg med en klump i halsen og jubler inde i mig selv  hver gang han tager et bid. 

Tager i gaflen fra ham? 

Ergo så prøver han jo på at spise selv i et eller andet omfang. 

Spis tidligere, eller giv ham noget så kedeligt som rugbrød eller havregryn, hvis at han ikke vil spise det samme som jer. 

Han skal nok lære det, og i skal lære at lade være med at overtage blot fordi at han ikke lige gider... Der går MAX et par dage, så spiser han selv når i stopper fodringen. 

Anmeld Citér

12. juli 2015

TNBC

Aisha skriver:

Men han ved at I tager gaflen når han  Ikke spiser, så han ved han bliver  madet. Og så bliver han ved. Hvad med rugbrød som u børnehave n?

Anmeld Citér

12. juli 2015

TNBC

Aisha skriver:

Hvor høj er han? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.