Min datter vil være en dreng..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Yeap, det ved jeg godt og kan godt se det når jeg skriver det ned.. Egentlig fortrød jeg at jeg havde nævnt det allerede da jeg var igang med og sige det til hende... Må tage den med ro og tage den på hendes præmisser.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Der er en rigtig fin artikel om et transkønnet barn her:  http://www.information.dk/483847 - Det er så den anden vej rundt, altså dreng til pige. Men, hovedpointen i artiklen er, at det bedste du kan gøre er, selv at lade dit barn vælge og vise hvad det føler sig som. Hvis det går i sig selv om nogle år, er det jo helt fint, men hvis det ikke gør, vil I under alle omstændigheder stadig  have et fantastisk barn, som ved at det er elsket, og har opbakning hjemmefra 

Det kan blive en hård kamp med omverdenen, da folk er fulde af negative fordomme. Men stå fast på, at det er jeres barn, og at I kender det bedst. Det er i barnets bedste interesse. 

Har lige læst artiklen, tak 

Anmeld Citér

10. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng bliver 4 til september. Han vil gerne være en pige og kan genkende meget af det du skriver. 

Jeg skriver enten senere eller imorgen et længere svar ift. hvordan vi håndterer det. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min dreng bliver 4 til september. Han vil gerne være en pige og kan genkende meget af det du skriver. 

Jeg skriver enten senere eller imorgen et længere svar ift. hvordan vi håndterer det. 

Tusind tak det må du gerne ! Vores datter bliver 4 til oktober , så de er jo jævnaldrende .. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor gammel han var da det "begyndte" ? Og hvordan det kom til udtryk? 

Já, det må du godt, men det er super svært at svare på med ord på skrift. Når jeg ser tilbage var det nok samme alder som din er nu, men alle børn kan jo ha en periode hvor de vil være noget andet end de er, så ðet tænkte vi ikke så meget over. Det er først i de senere år, det rigtig er kommet til udtryk hos ham. Han har skiftet navn, cpr nr og har været i tyskland og fået fjernet sine bryster for egen regning. I starten havde jeg det super svært med det og jeg "pressede" lidt den anden vej, men jeg har nu valgt at støtte og hjælpe alt det jeg kan i dag. Og jeg har lært rigtig meget af ham( om hvordan det er at føle sig anderledes/forkert). 

Anmeld Citér

10. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Har lige læst artiklen, tak 

Der er også den her video(Der ligger flere på youtube) https://www.youtube.com/watch?v=epDPui27QZQ 

og der er også del historier om børn, der har "skiftet" køn over sommeren,(kan ikke lige huske hvad de hedder), men altså de er startet deres nye år med et andet køn.. Og jeg synes altid jeg læser meget positivt omkring det, at folk forstår og acceptere det(selvfølgelig er det mærkeligt i starten.)

Men som de andre siger, støt hende, lad hende bestemme hvordan tingene skal være. Det kan være en fase, men det kan også være noget mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.