Hvad tror i? Kønsgætteri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2015

MMOGM

Diosa85 skriver:

Haha. Det er da heller ikke dårligt at bruge penge på nyt tøj.  
Jeg har allerede købt oceaner af tøj til ham. Så meget at han sikkert ikke engang når at bruge det inden han vokser ud af det. Men kan simpelthen ikke lade være når jeg ser noget  

Ja det må du da. Det bliver et langt forløb. Ligeså snart han er født så et par timer efter vil han blive tilset af en børnelæge der vil tage stilling til hvor slem grad foden er. En uges tid efter vil vi så blive indkaldt på Rigshospitalet hvor de så giver ham gips på foden og hele vejen op til låret. En gang om ugen skal vi så ind og have skiftet gipsen. Det forløb vil tage ca 6-7 uger. Derefter er foden rettet helt ud og vil i teorien være helt normal. 80% af alle klumpfodsbørn skal dog have en mindre operation i arkillesenen for at forhindre at foden ryger tilbage. Når det så er sket så skal han gipses igen til det er helet og derefter står den så på skinneforløb hvor han skal have specialsko med en skinne mellem indtil knoglerne er blevet hårde. Og det kan sagtens tage 3-4 år afhængig af hvor slemt det er.  Så det bliver et meget langt forløb. Men han kommer jo ikke til at kende til andet. Og lægerne forsikre at foden vil blive helt normal til slut og han vil kunne det samme som alle andre børn.

Blev lige en lidt længere forklaring

Haha der er heller intet bedre end at købe tøj til de små 

mange tak for dit svar, og ja det lyder som et længere forløb, men det er da helt igennem fantastisk hvad lægerne kan gøre idag!   Ved i hvor slemt nogenlunde det er? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

MMOGM

xStinepigen skriver:

Hvis jeg skal komme med et gæt vil jeg sige der ligner en dreng . Bliver spændene at se, har selv lige været til kønsscanning dog i uge 17, 

Tror også selv en dreng 

uha hvad venter i? 

Anmeld Citér

10. juli 2015

MMOGM

Septemberbaby2 skriver:

Jeg vil tro du skal ud på shopping igen - mit gæt er i hvert fald en dreng. 

Spændende 

ville ikke være dårligt hvis jeg skulle bruge en masse penge  hahahahaha 

ej der skal selvfølgelig også bruges penge på pigen hvis det bliver det, men der har jeg lidt fra min datter hehe 

Anmeld Citér

10. juli 2015

MMOGM

SofiaMik skriver:

Jeg gætter på en pige

Spændende  får svar den 21  glæder mig til at Se hvem der får ret hiihi

Anmeld Citér

10. juli 2015

Diosa85

MMOGM skriver:

Haha der er heller intet bedre end at købe tøj til de små 

mange tak for dit svar, og ja det lyder som et længere forløb, men det er da helt igennem fantastisk hvad lægerne kan gøre idag!   Ved i hvor slemt nogenlunde det er? 

Nej det er da så hyggeligt.

De er helt fantastiske lægerne i dag. er medlem af en gruppe på facebook for forældre og folk med klumpfødder. Og det er nogle helt vilde resultater de viser. Man kan slet ikke se der har været noget galt med fødderne engang.  Det er kun de voksne man kan se det på, men dengang var behandlingerne også helt anderledes end de er i dag.

Nej man ved ikke hvor slemt det er før han bliver født. Kan kun se at hans fod vender indad. På nogle billeder er det 90 grader, så andre er det mindre. Så det er ikke til at sige endnu. Det afhænger også meget af hvor blød brusken og knoglerne i hans fod er hvor slemt det er.

Hvis du kigger i mit album der hedder Tobias. Der har jeg lagt et 3D scanningsbillede af hans fod.

Anmeld Citér

11. juli 2015

xStinepigen

MMOGM skriver:

Tror også selv en dreng 

uha hvad venter i? 

En dreng 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.