Samværsforældre - udstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2015

Newsence

Nu kender jeg ikke alderen men kan jo regne ud at dit barn er forholdsvis lille.. Jeg har fået afvide at bopælsforælderen sørger for tøj, overtøj og sko. Bruger barnet noget særligt som briller eller andet skal bopælsforælderen også sørge for dette. Derudover skal der ved meget små børn stilles barnevogn/ lift til rådighed UNDER samværet ( altså kan du forlange den hjem igen efter endt samvær eller han skal stille den i inst) dette gælder til barnet er ca 2 år hvis det formodes at være til barnets bedste at have en sådan en med sig.. ( dette er især ved længerevarende samvær som ferier) klapvogn autostol, seng dyne legetøj og bleer ( fik jeg afvide) sørger han selv for.. Medicin : hvis det er kronisk medicin sørger bopælsforælderen for det. Er det medicin grundet pludselig opstået sygdom sørger den der har barnet for denne udgift da sygdommen konstateres og medicinen følger med barnet til og fra samvær ( dette er ink. Lusemiddel osv) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2015

alenemor42

Lige en side bemærkning...... utroligt hvad de tror deres 1200 kr. Dækker. 

De ville vist falde bagover hvis de skulle have dem hver dag og hvad det så ville koste dem

Anmeld Citér

8. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hvad skal man sørge for af udstyr som samværsforælder? Skal man overhovedet sørge for noget? Eller er det mit ansvar som bopælsforælder at sørge for dyne, seng, bleer og legetøj til vores datter når hun er hos sin far når nu han betaler børnebidrag?  Er godt klar over at det er mit ansvar at hun har sko og tøj svarende til sæsonen og vejret med hver gang.

jeg er samværsforælder og jeg har desværre selv skullet sørge for tøj og sko... da jeg brokkede mig over det til statsamtet sagde de at dét skulle vi deles om, men jeg skulle selv betale for en ny seng til ham da den gamle var i stykker...

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonymor

Mettefpigen skriver:

Det skal du ikk, du skal sørge for bleer i institutionen, men ikk hjemme ved ham ☺

Det er ikke det statsforvaltningen siger, og jeg spurgte specifikt om det

Anmeld Citér

9. juli 2015

Mettefpigen

Anonymor skriver:

Det er ikke det statsforvaltningen siger, og jeg spurgte specifikt om det

Hold da op... De har da ikk styr på deres egne regler.... 

Anmeld Citér

10. august 2015

Musse21

Lige nu deler vi også barnevogn og autostol fordi det var noget vi købte sammen dengang.. Hvis jeg køber ny autostol skal jeg så også sende den med faderen hver anden weekend? 

Anmeld Citér

10. august 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Musse21 skriver:

Lige nu deler vi også barnevogn og autostol fordi det var noget vi købte sammen dengang.. Hvis jeg køber ny autostol skal jeg så også sende den med faderen hver anden weekend? 

Nej, han skal selv sørge for alt andet end beklædning, hvis han har brug for en autostol skal han selv købe en.

Anmeld Citér

10. august 2015

alenemor42

Musse21 skriver:

Nej det skal han selv sørge for

Anmeld Citér

10. august 2015

Musse21

Og med beklædning mener i alt tøj og overtøj ?

Anmeld Citér

10. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Musse21 skriver:

Og med beklædning mener i alt tøj og overtøj ?

Ja, rent tøj til hver dag, passende overtøj og fodtøj

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.