Samværsforældre - udstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.816 visninger
25 svar
19 synes godt om
8. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvad skal man sørge for af udstyr som samværsforælder? Skal man overhovedet sørge for noget? Eller er det mit ansvar som bopælsforælder at sørge for dyne, seng, bleer og legetøj til vores datter når hun er hos sin far når nu han betaler børnebidrag?  Er godt klar over at det er mit ansvar at hun har sko og tøj svarende til sæsonen og vejret med hver gang.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2015

TNBC

MummiT skriver:

Hvad skal man sørge for af udstyr som samværsforælder? Skal man overhovedet sørge for noget? Eller er det mit ansvar som bopælsforælder at sørge for dyne, seng, bleer og legetøj til vores datter når hun er hos sin far når nu han betaler børnebidrag?  Er godt klar over at det er mit ansvar at hun har sko og tøj svarende til sæsonen og vejret med hver gang.

Uden at være 100% sikker, tRor jeg ikke du skal sørge for seng og dyne, når der skal stå hos ham. Bleer pg legetøj, ville gi lidt bleer med til start, og måske lidt af  hendes lefetøj hvis han ikke har noget, men ikke at du skal ud og købe legetøj der skal ligge hos ham

.

Anmeld Citér

8. juli 2015

Diosa85

MummiT skriver:

Nej det er ikke dit ansvar at sørger for de ting. Som du selv siger så er det kun tøj og sko efter sæsonen. 

Han skal selv sørger for at jeres barn har seng osv hos ham. 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Mettefpigen

Du skal sørge for tøj og overtøj (sko)  han skal sørge for alt andet ☺

Anmeld Citér

8. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tak for jeres svar. 

Det var også hvad jeg tænkte, men han påstår hårdnakket at det er mit ansvar at sørge for da han jo betaler børnebidrag hver måned.. 

Anmeld Citér

8. juli 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
MummiT skriver:

Tak for jeres svar. 

Det var også hvad jeg tænkte, men han påstår hårdnakket at det er mit ansvar at sørge for da han jo betaler børnebidrag hver måned.. 

Så må du bede ham kontakte statsamtet, så kan de fortælle ham at det eneste du skal sørge for er beklædning, sådan er reglerne nemlig!

Anmeld Citér

8. juli 2015

Dorthe1986

Det eneste du skal sørge for er tøj. Ikke en disse andet. Du kan bede ham læse på statsforvaltningens hjemmeside, han afholder alle udgifter i forbindelse med samvær. Min eks mente det samme måtte jo så forklare ham at det børnebidrag jo ikke var i nærheden af halvdelen af hvad det koster at forsørge et barn samt vise ham det sort på hvidt.

Anmeld Citér

8. juli 2015

Mettefpigen

MummiT skriver:

Tak for jeres svar. 

Nej, de penge går til den daglige forsørgelse af barnet plus tøj og udstyr ☺ han køber jo ikk noget andet end det han har hjemme ved sig selv ��

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonymor

Jeg har fået at vide af statsforvaltningen at jeg skal betale for bleer

Anmeld Citér

8. juli 2015

Mettefpigen

Anonymor skriver:

Jeg har fået at vide af statsforvaltningen at jeg skal betale for bleer

Det skal du ikk, du skal sørge for bleer i institutionen, men ikk hjemme ved ham ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.