Tak for jeres besvarelser og åbenhed om dette emne...

Personligt tror jeg det er sværere, at finde tætte venner og venninder jo ældre man bliver. Man formoder ofte, at "andre har hvad de skal bruge" og har nok derfor ofte en tendens til, at være lidt afholdende.
Jeg selv har haft mange tætte veninder - som så igennem årene ikke har vist sig, at være de veninder jeg troede de var, dermed har jeg oplevet en del skuffelser.
Tilbage har jeg 6 rigtig gode veninder som dog bor i forskellige dele af danmark, så dem ser jeg desværre ikke så ofte men vi taler da i telefon et pr gange om ugen.
Selv om de er der mærker jeg da i min hverdag, at jeg savner nogen tættere på mig som også har børn i mit barns alder... De to der bor tættest på er begge singler, uden børn og render i byen konstant (hvilket jeg nok også ville gøre hvis jeg var single og uden børn

) men når man selv har børn vægter man jo tingene anderledes og har dermed behov for andre ting fra veninderne. Det er sgu ikke atid jeg gider, at tage ud til en veninde med min søn for, at lægge øre til weekendens udskejlelser, så vil jeg hellere være herhjemme og lave noget sammen med min søn så han får noget ud af det nu når han ellers er så mange timer væk fra mig i hverdagen da han går i vuggestue og jeg selv læser.
Jeg har ofte tænkt over om jeg prioriterer forkert - om jeg burde bruge mere tid sammen med mine veninder der bor tæt på? Jeg ved det ikke - jeg gør som regel hvad der føles rigtig for mig og der kommer min søns behov som nr 1.
Og mht emnets overskrift så må jeg ærligt erkende, at jeg synes det er beklageligt at folk føler sig "underlegne" fordi de ingen venner har - for tænk hvor mange fantastiske venskaber der kunne blive opbygget af netop alle de mennesker der mangler hinanden?

Kh qp
Anmeld