faktor v leiden fra begge gen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2015

Tiggi

Anonym skriver:

Har betalt 2000 her første gang.  Ved ik lige hvor mange sprøjter der er i. Men fik afvide at næste gang koster det vist det samme og først tredje gang blir det en del billigere. SStartede i uge 5. Er du gravid

Tak :-)

Nej er ikke gravid :-) har en dattee på 4,5 måned så tror lige at vi venter lidt (nogle år)  

Men er jo rart at have en fornemmelse af hvordan det skal gå næste gang efter min blodprop sidst ;-) 

Lyder til at være en dyr fornøjelse, men må man jo tage med for sin egen og den lilles sikkerhed :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

quindelist

Tiggi skriver:

Håber det er okay at jeg spørger :-)

Da jeg fik min blodprop fik jeg Innohep på baggrund af vægt.  

Hvornår er du begyndt at sprøjte? Da i bbegyndte pb, ved positiv test eller? 

Hvad er prisen for dig i sprøjter på månedsbasis? 

Jeg begyndte med Innohep da vi startede i fertilitetsbehandling som heldigvis lykkedes i første forsøg og sluttede da INR lå i niveau cirka 10 dage efter fødslen. Det mest almindelige er at man starter så snart der er en positiv graviditetstest.

Dengang (2011) fik jeg det udleveret på Rigshospitalet men har hørt at man nu betaler selv. Det er ret bekosteligt men få dem til at søge en kronikerbevilling til dig så er det til at have med at gøre du kan se de præcise priser på medicinpriser.dk

Anmeld Citér

7. juli 2015

quindelist

Anonym skriver:

Min hedder vist 4500 er det vist. Vejer 60. Så ved ik om jeg også skal ha to sprøjter senere . Hvor blev du fulgt og hvordan.  Og får man ik taget blodprøver for at se om sprøjterne har en virkning. Ja jeg har en masse spørgsmål 

Sprøjterne virker  og nej der skal ikke almindeligvis tages blodprøver for at følge det.

når du får 4500 IE får du såkaldt profylaktisk dosis og det skal du formentlig blive ved med resten af graviditeten det er typisk dem der får terapeutisk niveau der får flere doser samtidigt. Til sammenligning fik jeg 20.000IE til sidst i graviditeten men jeg har nok haft flere risikofaktorer end du har (tidligere blodpropper, overvægt, fmiliehistorie osv).

fragmin som en anden skriver om er samme type lægemiddel nemlig lavmolekylær heparin, forskellige regioner bruger forskellige præparater men med samme virkning.

du skal tænke på det som en helt almindelig graviditet  formentlig skal du en tur eller to til lægen på svangreafd men afhængig af din risikoprofil formentlig ikke mere end det. De er såvidt jeg ved holdt op med at sætte igang før termin hvis der ikke er andre årsager men det skal du spørge dem om.

Anmeld Citér

7. juli 2015

Lunae

Anonym skriver:

Så du fik ikke innohep?  Dejligt at høre at du har født to raske børn 

Nej, jeg har fået fragmin. Jeg var tilknyttet Skejby.

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Sprøjterne virker  og nej der skal ikke almindeligvis tages blodprøver for at følge det.

når du får 4500 IE får du såkaldt profylaktisk dosis og det skal du formentlig blive ved med resten af graviditeten det er typisk dem der får terapeutisk niveau der får flere doser samtidigt. Til sammenligning fik jeg 20.000IE til sidst i graviditeten men jeg har nok haft flere risikofaktorer end du har (tidligere blodpropper, overvægt, fmiliehistorie osv).

fragmin som en anden skriver om er samme type lægemiddel nemlig lavmolekylær heparin, forskellige regioner bruger forskellige præparater men med samme virkning.

du skal tænke på det som en helt almindelig graviditet  formentlig skal du en tur eller to til lægen på svangreafd men afhængig af din risikoprofil formentlig ikke mere end det. De er såvidt jeg ved holdt op med at sætte igang før termin hvis der ikke er andre årsager men det skal du spørge dem om.

Nå ok troede man blev fulgt lidt mere med scaninger. Synes jeg har læst man bliver scannet hver 4 uge. så din graviditet og fødsel gik fint? 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Tiggi

Anonym skriver:

Nå ok troede man blev fulgt lidt mere med scaninger. Synes jeg har læst man bliver scannet hver 4 uge. så din graviditet og fødsel gik fint? 

Nu ved jeg jo kun hvad de fortalte mig på medicinsk dagafsnit, men der talte de også om at ved en evt. senere gravidliteten ville jeg netop skulle have Innohep og scanning oftere. Så ikke kun dig som har hørt det med scanninger.  Forvirrende

Anmeld Citér

7. juli 2015

Tiggi

quindelist skriver:

Jeg begyndte med Innohep da vi startede i fertilitetsbehandling som heldigvis lykkedes i første forsøg og sluttede da INR lå i niveau cirka 10 dage efter fødslen. Det mest almindelige er at man starter så snart der er en positiv graviditetstest.

Dengang (2011) fik jeg det udleveret på Rigshospitalet men har hørt at man nu betaler selv. Det er ret bekosteligt men få dem til at søge en kronikerbevilling til dig så er det til at have med at gøre du kan se de præcise priser på medicinpriser.dk

Har prøvet Men svært når man ikke ved præcis hvad eller hvor meget man skal have.

Anmeld Citér

7. juli 2015

LG1986

Jeg har haft 14 blodpropper og jeg skal også have blodfortyndende medicin som fragmin under graviditeten 

Jeg har 2 forskellige gen fejl som gør at jeg er i større risiko for en ny blodprop under graviditeten 

Anmeld Citér

7. juli 2015

quindelist

Anonym skriver:

Altså jeg blev scannet hver 3. Uge fra nakkedoldscanningen men tror de vurderer det individuelt.

min søster har lige været gravid og hun fik kun en enkelt ekstra scanning -hun har også mutationen men har iøvrigt færre risici end jeg har

Anmeld Citér

7. juli 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Hej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få lidt klarhed over det her. jeg har fået af vide at jeg har faktor v leiden og har det fra både min mor og far vist. jeg er så igang med noget blodfortyndene som jeg skal sprøjte mig selv med en gang hver dag. mit spørgsmål er så, om andre herinde også har det og ved i hvor mange gen i har det fra, og hvor mange gange skal i sprøjte jer selv. je har mistet to gange før, og er vild nervøs den her gang. jeg undre mig over hvorfor jeg kun skal sprøjte mig selv en gang og ikke to gange som jeg har læst andre gør? 

håber virkelig nogen af jer har et svar eller måske har prøvet det samme som kan fortælle mig om deres forløb og hvordan det gik og hva jeg skal være opmærksom på 

Jeg har det også. Dog kun fra én forælder. Jeg skulle også sprøjte mig to gange første graviditet (fik en blodprop i benet og så fandt de ud af det!) Og i anden graviditet sku jeg sprøjte mig én gang.. grunden til det var fordi der bare var forskel på mængden i sprøjterne .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.