Hvad må man og hvad må man ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2015

vsimonev

AnoMe skriver:

Tun på dåse må man godt spise, har jeg læst.. Det er tun på andre måder man ikke må.. Det har vist noget at gøre med hvordan det er blevet forarbejdet.. Underligt nok.. Graviditet er snart en hel videnskab

Tun på dåse er små tun så de indeholder ikke lige så store mængder kviksølv som de store man får via f.eks sushi

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2015

ErDetSnartNU

MMOGM skriver:

Du ved forhåbentlig hvad jeg mener når jeg skriver alt med måde.... 

Og selvfølgelig er der ting man skal holde sig fra! Som de fleste nok ved hvis de lige tænker sig en ekstra gang om. Men at spise ananas og leverpåstej osv. Hvis det bliver gjort med måde, så ville jeg bestemt ikke bekymre mig.....

Tror man skal følge sin egen sunde fornuft. For der bliver konstant ændret på hvad man må og ikke må.

Ja  - jeg ved hvad du mener og det gør langt de fleste andre også =) Sagen er bare at der altid sidder enkelte som ikke ved hvad der menes og dermed tager " alt med måde" for bogstavligt. 

Det var heller ikke fordi jeg er uenig med dig eller har lyst til at diskutere med dig - faktisk er jeg meget enig i at man kan ende med at blive lidt for hysterisk med nogle ting. At jeg citerede dit indlæg var blot et springbræt for mit argument om hvor vigtigt det er at man undersøger tingene grundigt så man kan finde hoved og hale i alle anbefalingerne (og dermed kan vurdere hvilke man måske vil tage lidt lettere på). 

Anmeld Citér

7. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du kan sagtens skifte kattebakke. Bare ifør dig et par hansker. Husk god håndhygiejne. Mht andre dyr ved jeg ikke noget om. 

Mit råd til dig vil være at du skal glemme alle de 'myter' og lytte til dig selv og sund fornuft. 

Du må spise stort set alt, bare alt med måde. Lidt leverpostej er der vist ingen der dør af. Ananas/andre frugter skader heller ikke, jo hvis du æder flere kilo! Men så får vi det vist alle sammen lidt dårligt.

kommer du til at spise noget du er i tvivl om, så træk vejret dybt og tænk på dengang man ikke vidste alle de ting, de mødre fødte også sunde børn. 

Undgå helst vild laks, helst gerne opdrettede. Kommer du til at spise tun, så nyd det, men gå gerne lidt udenom.

lad være med at drikke flere kander kaffe eller drik dig fuld samt ryge 2 pakker cigrratter om dagen. 

Så går det nok

Anmeld Citér

7. juli 2015

NBNixen

Appelsin skriver:

Tak for gode råd , det er noget med at leverpostej er jo lavet af lever der er et organ dom afgifter og derfor indeholder affaldsstoffer, men hvorvidt det er skidt eller ikke, er igen det, hvor meget man skal lægge i det . Men 31+3 spændende så er ser ikke så længe igen 

Velbekommen og tror der med leverpostej er en gammel skrøne, i det at man ikke må spise så meget Lever eller helst ikke noget når man er gravid, men i leverpostej er der så meget andet og i sidste ikke nok ikke så meget lever igen  

Anmeld Citér

7. juli 2015

Hectar

Putomanen skriver:

Du må ikke tømme kattebakke eller røre ved andet vildt dyrs afføring. 

Derudover skal du holde dig fra rovfisk, dvs tun og østersølaks. Opdrættet laks er fint. Intet råt kød eller ost på upasteauriseret (staves) mælk.

Du må ikke få for meget lever, men der er langt fra nok i leverpostej til, at det er et problem, så det spiser du bare løs af. Jeg mener at man skal holde sig til max 3 kopper kaffe om dagen.

Derudover skal man leve/spise fornuftigt.

Jeg har helt sikkert glemt nogle gode råd 

Hvad skal man så gøre, hvis man har kat og er alene?

Anmeld Citér

7. juli 2015

Rikke.N 86

Katafalk skriver:

ta et par handsker og en maske på, og evt ta kattebakke med udendørs og skift den

Anmeld Citér

7. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Rikke.N 86 skriver:

ta et par handsker og en maske på, og evt ta kattebakke med udendørs og skift den

Hvorfor maske? Det er ikke igennem luft, det smitter...

Anmeld Citér

7. juli 2015

Putomanen

Katafalk skriver:

Det er et godt spørgsmål.

Hvis du slet ikke har nogen til at kunne tømme den, ville jeg gøre det med nogle plasthandsker og vaske hænderne grundigt bagefter. 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Hectar

Putomanen skriver:

Det er et godt spørgsmål.

Hvis du slet ikke har nogen til at kunne tømme den, ville jeg gøre det med nogle plasthandsker og vaske hænderne grundigt bagefter. 

Det er jo også det jeg gør i forvejen

Anmeld Citér

7. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Katafalk skriver:

God håndhygienje det er vejen frem....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.