Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2015

Mettefpigen

Min mening: hvis det er fars periode så er det far der henter ☺ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg blev ringet op her til formiddag fra min søns børnehave om at han var syg. Både min mand og jeg var klar til at hente ham til trods for at det er hans fars periode, for så behøvede far ikke at tage fri.

Da min eks hørte det blev han direkte sur og sagde at det er hans opgave at sørge for drengen.

Så jeg blev i tvivl om det er os der er mmærkelige eller hvordan.

Hvis jeg var din eks, ville jeg blive mere irriteret over at de har ringet til jer, før mig, når det var min periode.
Det er da lige meget om I står først, børnehaven skal da vide hvem barnet er hos, for at vide hvilken forældre de skal ringe til først.

Det er måske en voldsom reaktion, men han er nok blive noget chokeret over at I ved det før ham, for som han siger, det er ham der skal tage sig af drengen, og så kan han spørge jer om hjælp, hvis der er brug for det. 

Så jeg ville snakke med ham, og så sørge for at børnehaven ved hvornår drengen er hos jer og hos din ex, og at de skal ringe til dem, sønnen er hos, ikke den der står først. Jeg gætter på at I måske har 7/7 eller noget, siden det er fars periode midt på ugen, så burde børnehaven da vide hvornår drengen er hvor.

Anmeld Citér

1. juli 2015

IngenKoPåIsen

Yurie skriver:

Hvis jeg var din eks, ville jeg blive mere irriteret over at de har ringet til jer, før mig, når det var min periode.
Det er da lige meget om I står først, børnehaven skal da vide hvem barnet er hos, for at vide hvilken forældre de skal ringe til først.

Det er måske en voldsom reaktion, men han er nok blive noget chokeret over at I ved det før ham, for som han siger, det er ham der skal tage sig af drengen, og så kan han spørge jer om hjælp, hvis der er brug for det. 

Så jeg ville snakke med ham, og så sørge for at børnehaven ved hvornår drengen er hos jer og hos din ex, og at de skal ringe til dem, sønnen er hos, ikke den der står først. Jeg gætter på at I måske har 7/7 eller noget, siden det er fars periode midt på ugen, så burde børnehaven da vide hvornår drengen er hvor.

Kan jeg slet ikke sætte mig ind i, at du synes, børnehaven skal holde styr på det! 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Sprit25

Malunsesmutti skriver:

Kan jeg slet ikke sætte mig ind i, at du synes, børnehaven skal holde styr på det! 

Det er vel ikke værre end at der hænger en kalender i barnets rum hvor der står hvilke uger barnet er hvor

Anmeld Citér

1. juli 2015

FruK

Yurie skriver:

Jeg synes så ikke det skal være børnehavens problem at holde styr på det.

Hos os har det altid været sådan, at de bare skulle ringe til en af os. Om det er far, mor, fars kæreste, ellermin mand er fuldstændig ligegyldigt. Bare de får fat i en af "hans" voksne - så skal vi nok aftale indbyrdes, hvem der henter. De skal ikke bruge deres tid på at hitte ud af, hvor han er hvornår og om de nu ringer til den rigtige.

TS: Jeg synes det er helt fint, som I har gjort. Tænker at far måske har et eller andet i klemme, hvis han kan blive stødt over det... 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det som udgangspunkt er den forældre der har barnet, der står for pasning ved sygdom. Men jeg synes også det er fint hvis man samarbejder så godt at man kan hjælpe hinanden hvis det kniber

jeg synes fars reaktion er i overkanten, for som jeg læser det har i blot tilbudt at hente fordi i havde fri alligevel og han skulle tage fri fra job - ergo i ville bare hjælpe ham, og han kunne have nøjes med at sige "det var pænt af jer, men jeg kan sagtens tage fri og selv hente".

jeg tænker at han har noget andet i klemme siden hans reaktion var som den var. Evt fordi DU blev ringet op først og ikke ham? Måske han føler sig lidt umyndiggjort ved at de ringer til mor først i alle situationer - også når det er hans uge. selvom det dybest set nok var et tilfælde. Bare et bud.  

Anmeld Citér

1. juli 2015

TNBC

Malunsesmutti skriver:

Jeg siger ikle at de selv skal stå og holde styr på det, men at de måske ved at i lige uger (skrevet ned) er han hos far, så det er far der får det første opkald, fordi der er ham der er ansvarsforældren i den periode. 

Ellers spørge forældrene om det er ligemeget hvem de ringer til først, fruK (mener jeg det er) skirver jo at hos hende at det ligemeget hvem der ringes til, men det synes ts' eksmand åbenbart ikke, han vil gerne ringes til først, så det bør de så jo vide i børnehaven.

Anmeld Citér

1. juli 2015

TNBC

FruK skriver:

Jeg synes så ikke det skal være børnehavens problem at holde styr på det.

Hos os har det altid været sådan, at de bare skulle ringe til en af os. Om det er far, mor, fars kæreste, ellermin mand er fuldstændig ligegyldigt. Bare de får fat i en af "hans" voksne - så skal vi nok aftale indbyrdes, hvem der henter. De skal ikke bruge deres tid på at hitte ud af, hvor han er hvornår og om de nu ringer til den rigtige.

TS: Jeg synes det er helt fint, som I har gjort. Tænker at far måske har et eller andet i klemme, hvis han kan blive stødt over det... 

Jeg forstår godt hvad du siger, og det er skønt at i kan det, men hvis der altid er mor der bliver  ringer til først, kan far måske føle sig overset (da de står først).. og som du siger at han måske har noget i klemme, så er han bliver irriteret over at igen har de ringet til ts  først.  

Og så siger jeg heller ikle at de selv skal holde styr, men at i lige uger er han hos far (skrevet ned) så at far gerne vil ringes til først. Det har han åbenbart behov for.

De kan jo også se hvem der aflevere, så kan de skrive hvor de krysder dem ind;er hos far, eller far henter, så de ved hvem han er hos.

Anmeld Citér

1. juli 2015

Mami

Syntes det er en overdrevet reaktion og jeg kan ikke se du har gjort noget galt

Anmeld Citér

1. juli 2015

S*DD

Yurie skriver:

Det er da ikke til at holde styr på for børnehaven hvem der har hvilken periode.. 

Jeg ser ingen problemer i at ringe til den ene frem for den anden når jeg arbejder, jeg forventer at når man har valgt at få barn sammen må man samarbejde, så hvis jeg har ringet til den forkerte, kan den forkerte forældre ringe til den anden og give beskeden.. vi har ikke tid til at ringe rundt til mange forskellige med de normeringer vi har i dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.