Jeg blev ringet op her til formiddag fra min søns børnehave om at han var syg. Både min mand og jeg var klar til at hente ham til trods for at det er hans fars periode, for så behøvede far ikke at tage fri.
Da min eks hørte det blev han direkte sur og sagde at det er hans opgave at sørge for drengen.
Så jeg blev i tvivl om det er os der er mmærkelige eller hvordan.
Det du, efter min mening, bør gøre i sådan en situation, er at sige til børnehaven at det er fars uge og at de skal ringe til far og aftale nærmere.
Derefter kan du ringe til far og sige at du hjertens gerne henter og passer hvis det er dårligt for far.
Jeg synes ikke at det er okay at sige til børnehaven at I er klar til at hente og passe. Det sætter far i en underlig situation hvis han f.eks foretrækker at hans forældre el. lign. passer.
Børnehaven skal holdes ude af jeres logistik, og først indblandes når aftalen er lavet.
Hvis I har overholdt de "regler", synes jeg at far overreagerer ved decideret at blive sur. Men igen - jeg kender intet til jeres relation, og når far bliver sur er det jo sandsynligvis fordi han har en eller anden form for følelser i klemme.
Anmeld
Citér