Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: må modsatte forælder passe syge børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.081 visninger
20 svar
35 synes godt om
30. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg blev ringet op her til formiddag fra min søns børnehave om at han var syg. Både min mand og jeg var klar til at hente ham til trods for at det er hans fars periode, for så behøvede far ikke at tage fri.

Da min eks hørte det blev han direkte sur og sagde at det er hans opgave at sørge for drengen.

Så jeg blev i tvivl om det er os der er mmærkelige eller hvordan.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

SandraXOXO

Uden tvivl sødt af jer at tilbyde. Men kan nu godt forstå far gerne vil være der for sit barn både når han er rask og syg. En del af forældreskabet er jo at yde ekstra omsorg for børnene når de er syge. 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Valle81

Jeg synes ingen af jer er gal på den. Jeg synes, det er flot, at i vil gøre det for ham, og jeg håber han normalt vil sætte pris på det. Men har han fået valget, eller hentede i uden han havde fået valget?

Synes også, at far viser stort engagement, når han gerne selv vil��

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg synes ingen af jer er gal på den. Jeg synes, det er flot, at i vil gøre det for ham, og jeg håber han normalt vil sætte pris på det. Men har han fået valget, eller hentede i uden han havde fået valget?

Synes også, at far viser stort engagement, når han gerne selv vil��

Jeg kontaktede min eks og sagde at sønnen var blevet syg og at vi havde fri hele dagen, og alligevel kørte lige forbi, så om vi skulle tage ham med hjem.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg blev ringet op her til formiddag fra min søns børnehave om at han var syg. Både min mand og jeg var klar til at hente ham til trods for at det er hans fars periode, for så behøvede far ikke at tage fri.

Da min eks hørte det blev han direkte sur og sagde at det er hans opgave at sørge for drengen.

Synes det er lidt af en overreaktion fra faderens side at blive direkte sur. I ville jo bare hjælpe ham og som jeg forstår så henter i ikke drengen men ringer og spørger ham først. Så kunne han da pænt have sagt nej tak, at det skulle han nok selv. 

Forstår dog ikke hvorfor børnehaven ringer til jer og ikke til ham hvis det er hans periode 

Anmeld Citér

30. juni 2015

klmf

Tilslutter mig at ingen er gal på den - det var fint af jer at tilbyde det og fint at far ser det som om selvfølge at han selv skal passe sit barn  

Anmeld Citér

30. juni 2015

modesty

Det du, efter min mening, bør gøre i sådan en situation, er at sige til børnehaven at det er fars uge og at de skal ringe til far og aftale nærmere.

Derefter kan du ringe til far og sige at du hjertens gerne henter og passer hvis det er dårligt for far.

Jeg synes ikke at det er okay at sige til børnehaven at I er klar til at hente og passe. Det sætter far i en underlig situation hvis han f.eks foretrækker at hans forældre el. lign. passer.

Børnehaven skal holdes ude af jeres logistik, og først indblandes når aftalen er lavet.

Hvis I har overholdt de "regler", synes jeg at far overreagerer ved decideret at blive sur. Men igen - jeg kender intet til jeres relation, og når far bliver sur er det jo sandsynligvis fordi han har en eller anden form for følelser i klemme.

Anmeld Citér

30. juni 2015

2721

Jeg forstår begge parter. Selvfølgelig vil man gerne selv passe sit syge barn. Ser dog ingen grund til at blive sur. Et nej tak, hvad været mere passende 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Synes det er lidt af en overreaktion fra faderens side at blive direkte sur. I ville jo bare hjælpe ham og som jeg forstår så henter i ikke drengen men ringer og spørger ham først. Så kunne han da pænt have sagt nej tak, at det skulle han nok selv. 

Forstår dog ikke hvorfor børnehaven ringer til jer og ikke til ham hvis det er hans periode 

de ringede til os, fordi vi åbentbart står alfabetisk, så jeg stod før min eks.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det du, efter min mening, bør gøre i sådan en situation, er at sige til børnehaven at det er fars uge og at de skal ringe til far og aftale nærmere.

Derefter kan du ringe til far og sige at du hjertens gerne henter og passer hvis det er dårligt for far.

Jeg synes ikke at det er okay at sige til børnehaven at I er klar til at hente og passe. Det sætter far i en underlig situation hvis han f.eks foretrækker at hans forældre el. lign. passer.

Børnehaven skal holdes ude af jeres logistik, og først indblandes når aftalen er lavet.

Hvis I har overholdt de "regler", synes jeg at far overreagerer ved decideret at blive sur. Men igen - jeg kender intet til jeres relation, og når far bliver sur er det jo sandsynligvis fordi han har en eller anden form for følelser i klemme.

jeg sagde også til dem at det var fars periode, så de skulle ringe til ham. Det var først bagefter at min mand sagde at vi da kunne tage ham med med hjem at jeg så kontaktede min eks.

jeg har ikke på noget tidspunkt sagt noget til dem om at vi kunne tage ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.