Anonym skriver:
Hej. Jeg vælger lige at være anonym da der kan være folk der kender mig herinde. 
Men kunne godt tænke mig at høre om nogen kan fortælle mig om der er stor forskel på at blive gift når man venter barn sammen eller bare leve i et forhold? Sikre man barnet bedst ved ægteskab eller var det kun før i tiden?
Jeg har aldrig haft gifte drømmen. Og min kæreste er i mod ægteskab. Men nu står vi og venter barn og har snakket om hvorvidt det egentlig er bedst at blive gift eller ej? Jeg vil gerne giftes med ham. Men vil ikke tvinge ham til noget.
Håber i kan gøre mig lidt klogere 
I sikrer jer selv bedst ved at gifte jer. Hvis en af jer dør, inden I bliver gift, vil barnet være nærmeste arving, og dermed arve pensioner, forsikringer (hvis ikke andre er begunstigede) og andeler i ejendomme samt materielle ting. Hvis I er gift, vil ægtefællen kunne arve det meste og samtidig sidde i uskiftet bo.
Det er måske et scenarie, der ligger langt fra jeres hverdag, men det kan ske. Det skete for mig, og jeg er lykkelig for, at vi var gift, for det gjorde det muligt for mig, at blive i vores fælles hus og give vores fælles børn en stabil hverdag, samt at vi har en økonomisk sikkerhed, så jeg f.eks kan arbejde deltid og være mere for dem, når de nu kun har en forælder tilbage. Havde vi ikke været gift, skulle jeg udrede halvdelen af husets værdi til dem, hvilket havde krævet et salg, og alle pensioner m.m ville gå til dem i form af en båndlagt formue, som jeg ikke ville kunne gøre brug af - og her tænker jeg ikke at jeg skal vælte mig i børnenes arv, men når man pludselig står alene i sorg, og med børn i sorg, er det bare en fordel at have økonomisk råderum til nogle gode oplevelser sammen som familie.
Hvis I ikke vil giftes, vil jeg under alle omstændigheder råde jer til at få oprettet et testamente, så børnene "kun" får deres tvangsarv.