At mennesker skulle være mere værd end dyr er et typisk eksempel på at mennesker ser sig højt hævet over andre arter pga deres intelligens, hvilket egentlig er usmagligt, da vi netop i kraft af vores intelligens burde påkræve retfærdighed overfor alle arter. (Nu skriver jeg arter da menneske også er et dyr og intet mere)
At dyreelskere skulle være de eneste der betaler for et dyrepoliti er jeg også uenig i. Vi burde helt klart have et dyrepoliti synes jeg, men skulle man selv bestemme hvad man ville betale til ville vi få et alvorligt problem.
Nogle kunne hævde at de ikke vil betale for flygtning fordi der er ligeglade med dem.
Andre vil ikke betale til børnebidrag fordi de ikke selv har børn osv osv.
Nej, vi må være fælles om at løfte det ansvar som det er at passe på hinanden. Mennesker som dyr.

Mht trådstarters spørgsmål synes jeg det er okay at skyde hvis man bliver angrebet.
En hund kan lugte at betjentene ikke er aggressive og derfor bør den ikke angribe.
Jeg har dog ondt af den stakkels hund der er vokset op hos et så uansvarligt mennesker der overlader sit dyr i en så uegnet persons varevægt.
Anmeld