amstaff skudt af politi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

AstridM

Det handler overhoved ikke om hunderacen men om at de var nødt til at finde ud af om de kunne hjælpe manden.

Det handler slet ikke om det er en muskelhund eller ej, men om at de var nødt til at gå til manden og da hans hund angreb (uanset race) så måtte de forsvare sig.

og ØHHH hvad gør at i tror de havde bedøvende skud på sig? 

Dette er jo udelukkende den side jeg har hørt af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

Vingummien

Zeta skriver:

Så længe samfundet mangler resourcer til andre vigtige ting, og jeg vil også sige, så længe vi officielt her 5.000 boligløse mennesker, og uofficielt 10.000, så må resourcerne gå til mennesker fremfor dyr.

Hvis dyreelskerne mener at det er påkrævet, så stemmer jeg klart for en selvfinancieret ordning, dvs. alle dyrejere betaler an afgift ved anskaffelse af dyr - alle skal registreres - og en årlig afgift som vi har det på biler, og indtægterne kan så betale det dyrepoliti folk efterlyser.

Men som en anden skrev herinde, mennesker fremfor dyr tak! Alt andet er hyklerisk og uværdigt.

Siger så ikke dyr frem for mennesker.

Men kunne da være en ide med at dem der har dyr betaler til sådan noget, og så skal det kun bruges hvis de bliver kaldt ud.

Men self er mennesker da vigtigere, men er jo ikke alle der ser det på den måde

Anmeld

14. september 2009

FrkC

tulle28 skriver:

Hvis den er gået til angreb på politiet, kan jeg godt forstå de skød den - manden var jo livløs.

Jeg er lidt splittet mht. de hunde - som udgangspunkt tror jeg ikke det er hunden der er noget i vejen med, men ejeren og opdragelsen. Nu bor jeg selv på Amager og der er det (håber ikke nogen bliver stødt) primært pumpede amagerdrenge og indvandrere der har dem... Og det er sgu ikke de skarpeste i min verden. 

Fuldstændig enig!!

Anmeld

14. september 2009

RGN

Profilbillede for RGN
At mennesker skulle være mere værd end dyr er et typisk eksempel på at mennesker ser sig højt hævet over andre arter pga deres intelligens, hvilket egentlig er usmagligt, da vi netop i kraft af vores intelligens burde påkræve retfærdighed overfor alle arter. (Nu skriver jeg arter da menneske også er et dyr og intet mere)

At dyreelskere skulle være de eneste der betaler for et dyrepoliti er jeg også uenig i. Vi burde helt klart have et dyrepoliti synes jeg, men skulle man selv bestemme hvad man ville betale til ville vi få et alvorligt problem.
Nogle kunne hævde at de ikke vil betale for flygtning fordi der er ligeglade med dem.
Andre vil ikke betale til børnebidrag fordi de ikke selv har børn osv osv.
Nej, vi må være fælles om at løfte det ansvar som det er at passe på hinanden. Mennesker som dyr.

Mht trådstarters spørgsmål synes jeg det er okay at skyde hvis man bliver angrebet.
En hund kan lugte at betjentene ikke er aggressive og derfor bør den ikke angribe.
Jeg har dog ondt af den stakkels hund der er vokset op hos et så uansvarligt mennesker der overlader sit dyr i en så uegnet persons varevægt.

Anmeld

14. september 2009

Trolde_mor

Zeta skriver:

Jeg tror ikke du har læst nyheden, politiet er bekymret for en bevidstløs mand, hunden ender med at angribe politiet, der så skyder den i selvforsvar. Mistanke om en mand i livsfare, ja så skal der handles hurtigt. Iøvrigt bør ingen hunde opdrages til at angribe nogen mennesker overhoved, i så fald bør de ikke færdes frit, så det er helt fint er der er en farlig hund mindre i DK.

Kan forstå den angreb, men inden en hund angriber viser den jo tydeligt at man ikke er velkommen og allerede der bør de jo tye til bedøvelse. Og hurtigst muligt hjælpe den bevidstløse mand.

Anmeld

14. september 2009

Zeta

Senia skriver:

Kan forstå den angreb, men inden en hund angriber viser den jo tydeligt at man ikke er velkommen og allerede der bør de jo tye til bedøvelse. Og hurtigst muligt hjælpe den bevidstløse mand.

Det er rene gisninger, der er mange hunde der angriber uden tegn eller forvarsel. Endelig, hvis politiet skulle tilkalde dyrlæge og vente på bedøvelse, så kunne vedkommende der var bevidstløs havde været i livsfare og død, derfor mener jeg at fremgangsmåde er ok. Ordentlig opdragede hunde angriber aldrig mennesker. Gør de, så skal de aflives efter min bedste mening.

Anmeld

14. september 2009

Trolde_mor

Zeta skriver:

Det er rene gisninger, der er mange hunde der angriber uden tegn eller forvarsel. Endelig, hvis politiet skulle tilkalde dyrlæge og vente på bedøvelse, så kunne vedkommende der var bevidstløs havde været i livsfare og død, derfor mener jeg at fremgangsmåde er ok. Ordentlig opdragede hunde angriber aldrig mennesker. Gør de, så skal de aflives efter min bedste mening.

De advarer altid! De ønsker jo ikke at angribe hvis de kan undgå det.
Men hvad så hvis politiet møder en psykisk syg mand, er det så også okay at skyde ham, for man kan jo ikke vente på en med forstand på det, og der ligger jo en ved siden af...

Se så er sagen jo en anden...

Giver en af de andre brugere ret i, at vi alle er på lige fod, vi er alle dyr.

Anmeld

15. september 2009

Dictes mor

RGN skriver:

At mennesker skulle være mere værd end dyr er et typisk eksempel på at mennesker ser sig højt hævet over andre arter pga deres intelligens, hvilket egentlig er usmagligt, da vi netop i kraft af vores intelligens burde påkræve retfærdighed overfor alle arter. (Nu skriver jeg arter da menneske også er et dyr og intet mere)

At dyreelskere skulle være de eneste der betaler for et dyrepoliti er jeg også uenig i. Vi burde helt klart have et dyrepoliti synes jeg, men skulle man selv bestemme hvad man ville betale til ville vi få et alvorligt problem.
Nogle kunne hævde at de ikke vil betale for flygtning fordi der er ligeglade med dem.
Andre vil ikke betale til børnebidrag fordi de ikke selv har børn osv osv.
Nej, vi må være fælles om at løfte det ansvar som det er at passe på hinanden. Mennesker som dyr.

Mht trådstarters spørgsmål synes jeg det er okay at skyde hvis man bliver angrebet.
En hund kan lugte at betjentene ikke er aggressive og derfor bør den ikke angribe.
Jeg har dog ondt af den stakkels hund der er vokset op hos et så uansvarligt mennesker der overlader sit dyr i en så uegnet persons varevægt.

Jeg er helt enig

Anmeld

15. september 2009

Tulle28

Senia skriver:

De advarer altid! De ønsker jo ikke at angribe hvis de kan undgå det.
Men hvad så hvis politiet møder en psykisk syg mand, er det så også okay at skyde ham, for man kan jo ikke vente på en med forstand på det, og der ligger jo en ved siden af...

Se så er sagen jo en anden...

Giver en af de andre brugere ret i, at vi alle er på lige fod, vi er alle dyr.

Så tror jeg faktisk også de ville have skudt ham - omend måske kun i benet.

Anmeld

15. september 2009

xx

Havde jeg selv stået i den situation,havde jeg da også skudt hunden. Og helt ærligt tror jeg heller ikke jeg ville stå og sigte efter et lille hundeben, hvis den var ved at angribe min partner. Synes ærlig talt det er lidt hjernedødt at hidse sig sådan op over......han har jo bare gjort sit job. Men politiet kan jo snart ingenting gøre uden at støde en eller anden som så kan sætte en helt masse i gang og gøre det endnu mere problematisk for betjentene at udføre deres arbejde. Hvis jeg en dag blev overfaldet og politiet ikke hjalp mig af frygt for at komme til at tage for hårdt fat i voldsmanden og selv ende med at få ballade for det ville jeg ikke bebrejde politiet, men alle de båtnakker der konstant himler op om uretfærdighed og politivold mod irakere, autonome, hærværkere, biltyve osv.... Det er fandme til at brække sig over!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.