amstaff skudt af politi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
29 svar
0 synes godt om
14. september 2009

Jordbærpigen

"En muskelhund af racen Amstaff blev lør­dag skudt og dræbt, da to politi­betjente ville tjekke op på en livløs mand i Esbjerg."

Hvad synes I om dette.. Er det ok?

Personligt kan jeg ikke udstå disse hunde og bliver pisse bange, hver gang jeg skal passerer en.. Går hellere en omvej end forbi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

Dictes mor

Det kommer så sandelig an på, hvorfor de skød, der må have været en grund, hvis ikke der har været nogen grund synes jeg det er dybt uacceptabelt, og så er jeg ligeglad med race eller hvilket som helst dyr der er tale om.

Anmeld

14. september 2009

mor_sabina

Jane84 skriver:

"En muskelhund af racen Amstaff blev lør­dag skudt og dræbt, da to politi­betjente ville tjekke op på en livløs mand i Esbjerg."

Hvad synes I om dette.. Er det ok?

Personligt kan jeg ikke udstå disse hunde og bliver pisse bange, hver gang jeg skal passerer en.. Går hellere en omvej end forbi..

Jeg er meget splittet. For havde en nabo der havde en sådan hund og det var den sødeste hund, mend det er jo altså ogå bare en stærk hund så den kræver opdragelse så jeg synes det er et stort problem når folki anskaffer sig den som potensforlænger og våben.
Men hvis den har været til fare for politiet så har det sikkert været deres eneste udvej da den slags hunde jo kæmper til det sidste.

Anmeld

14. september 2009

Jordbærpigen

Majastina skriver:

Det kommer så sandelig an på, hvorfor de skød, der må have været en grund, hvis ikke der har været nogen grund synes jeg det er dybt uacceptabelt, og så er jeg ligeglad med race eller hvilket som helst dyr der er tale om.

Her er resten af historien...

Syd- og Sønderjyllands Politi blev kaldt ud til den livløse mand. Ved hans side sad en trofast Amstaff og passede på ham. Hunden nægtede at lade betjentene nærme sig for at tilse manden.

Da hunden gik til angreb på den ene betjent, trak den anden sin tjeneste­pistol og skød hunden. Hunden blev dræbt af skuddet.

Betjentene fik efterfølgende rusket liv i manden, som var stærkt påvirket af både stoffet og alkohol. Manden forklarede, at hunden ikke tilhørte ham, men en af hans venner.

Anmeld

14. september 2009

Dictes mor

Det lyder som om de har følt det var nødvendigt for at redde manden. Man kunne have håbet på en anden løsning, men hvis det har været nødvendigt. Engang imellem kunne jeg savne, at man havde en form for dyrepoliti ligesom de har i USA, hvor man kan få fat på hunden uden at skade den. Jeg kan godt forstå at folk kan blive bange for hundene, de kan se ret farlige ud, og medier taler tit om det. Selvom man ofte hører om, at muskelhunde har angrebet mennesker eller dyr, så er det faktisk slet ikke den race som oftest bider. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan forstå at man er nervøs ved dem, det kan jeg sagtens, man bør have respekt for alle hunde. Og som sagt lyder det jo til, at det har været sidste udvej for betjenten, de troede jo at manden kunne være i livsfare. Hvad mener du om det?

Anmeld

14. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jane84 skriver:

Syd- og Sønderjyllands Politi blev kaldt ud til den livløse mand. Ved hans side sad en trofast Amstaff og passede på ham. Hunden nægtede at lade betjentene nærme sig for at tilse manden.

Da hunden gik til angreb på den ene betjent, trak den anden sin tjeneste­pistol og skød hunden. Hunden blev dræbt af skuddet.

Betjentene fik efterfølgende rusket liv i manden, som var stærkt påvirket af både stoffet og alkohol. Manden forklarede, at hunden ikke tilhørte ham, men en af hans venner.

Hvor sørgeligt   Hunden passede jo bare på sin ejer som hunde jo gør... Problemet er bare at sådan en hund kan gøre langt større skade end de fleste hunde. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor betjentene ikke skød den i benet eller et andet sted - hvorfor slog de den ihjel???

Anmeld

14. september 2009

Tulle28

Hvis den er gået til angreb på politiet, kan jeg godt forstå de skød den - manden var jo livløs.

Jeg er lidt splittet mht. de hunde - som udgangspunkt tror jeg ikke det er hunden der er noget i vejen med, men ejeren og opdragelsen. Nu bor jeg selv på Amager og der er det (håber ikke nogen bliver stødt) primært pumpede amagerdrenge og indvandrere der har dem... Og det er sgu ikke de skarpeste i min verden. 

Anmeld

14. september 2009

Dictes mor

tulle28 skriver:

Hvis den er gået til angreb på politiet, kan jeg godt forstå de skød den - manden var jo livløs.

Jeg er lidt splittet mht. de hunde - som udgangspunkt tror jeg ikke det er hunden der er noget i vejen med, men ejeren og opdragelsen. Nu bor jeg selv på Amager og der er det (håber ikke nogen bliver stødt) primært pumpede amagerdrenge og indvandrere der har dem... Og det er sgu ikke de skarpeste i min verden. 

Enig...

Anmeld

14. september 2009

Vingummien

Jane84 skriver:

Man vil næsten ønske at de havde en bedøvelses pistol med, for den gjorde det jo kun for at passe på ham og det er der jo intet ondt i. Synd den skulle lade livet fordi ham manden var så langt ude.
Men de har nok set det nødvendigt, men stakkel

Anmeld

14. september 2009

Diana...

tulle28 skriver:

Enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.