Han ændrer sig med al sandsynlighed ikke. Det hænder da at folk vender op og ned på deres liv, men På mig lyder det som om, at han helt fundamentalt ikke vil ændre sig. Formentlig siger han at han vil for at du kan komme løbende tilbage i hans arme og han kan styre dig igen. For lige i øjeblikket har han jo magten over dig 100%. han giver dig ikke tid og omsorg, han signalerer konstant du intet er værd, når han sviner dig til og ikke vil hjælpe. Når du prøver at tale med ham, fejer han dig af, og han er der ikke for jeres barn. hvad får dig til at tro at det skulle ændre sig?
Helt basalt kan man aldrig ændre sig fordi andre siger man skal og ønsker det. Man kan først ændre sig i det øjeblik man har indset og erkendt man har nogle problemer og oprigtig talt ønsker at ændre dem for ens egen skyld - fordi man selv har lyst. Det lyder ikke til at han er der.
Min tanke er at dit selvværd efterhånden er så langt brudt ned, at du inderst inde tror du ikke fortjener bedre. Men selvfølgelig gør du det - og det gør dit barn også. Da du valgte at sætte et barn i verden, så valgte du også at være et forbillede. Et godt et. Og du fik et ansvar. Den rolle oppebærer du ikke ved at blive i et giftigt forhold, hvor dit barn endda skal forholde sig til at far ikke rigtig gider ham.
selvfølgelig skal man kæmpe når man har børn. Men så skal det være fordi man begge er indstillet på det - han lyder virkelig ikke som om han er indstillet på at HAN har noget arbede at gøre. Faktisk synes jeg det ville være enormt naivt at give ham den chance. Hvorfor fortjener han det?
Og selvfølgelig ville det være dumt og uansvarligt at få et barn mere med den mand. Undskyld mig. Hvad for et liv ville det barn få med den slags far? Hvis du er gravid nu, er det stadig tidligt og tids nok til at få en abort. Jeg synes det er mere i barnets tarv at stoppe før det er levedygtigt end at give det en turbulent opvækst med en dårlig faderfigur.
Undskyld hvis noget af det lyder lidt hårdt, men du er nødt til at tage ansvar for dig selv. Kun du er ansvarlig for din lykke, du kan ikke vente på at resten af verden redder dug
Anmeld
Citér