Hvis jeg var dig.. Hjælp mig lidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig! Det lyder som om at du er i et meget usundt forhold og jeg kan slet ikke forstå hvorfor du vil udsætte dig selv + din søn + ENDNU et barn for den behandling. 

Hvorfor skal du til lægen for at tjekkes for graviditet? Har du ikke/kan du ikke tage en test selv? 

Jo kan jeg godt. Men troede lægen kunne se det 100% ? Men er det det samme som man kan gøre hjemme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jo kan jeg godt. Men troede lægen kunne se det 100% ? Men er det det samme som man kan gøre hjemme?

Jep de bruger de samme tests

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jep de bruger de samme tests

Okay, har lige taget en herhjemme og den var negativ, så behøver jeg vel ikke også at tage til lægen vel?

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anitta J

Det kunne have været mit indlæg for to uger tilbage! 

Hvis jeg var dig så ville jeg blive boende i min egen lejlighed og droppe din kæreste! Jeg er lige kommet ud af samme type forhold for to uger siden, vi har det sidste halve år forsøgt at få det til at lykkes ved at have hver vores bolig men boede alligevel nærmest sammen men igen ting ændrede sig og han endte med endnu engang at slæbe en anden pige med hjem uden at fortælle mig om det og så stadig komme her! Forskellen på dit indlæg og det jeg kunne have skrevet er bare at jeg desværre fik barn med ham for 12 uger siden! Jeg elsker mit barn det skal der ikke være tvivl om, men det er dælme hårdt at være alene mor til to og han er bestemt ikke Samarbejdsvillig. 

Når de er sådan er de desværre meget utilregnelige, på trods af 4 års forhold er han som en komplet fremmed jeg kender ham ikke længere- virkelig skræmmende.

jeg ønsker dig alt held og lykke fremover, ligegyldigt hvilket valg du træffer

Anmeld Citér

25. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Okay, har lige taget en herhjemme og den var negativ, så behøver jeg vel ikke også at tage til lægen vel?

Nej det behøver du ikke - men du kan for en sikkerheds skyld tage en til om et par dage. Er der ikke to teste i en pakke - kan ikke huske det 

Anmeld Citér

25. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

I forhold til at være gravid, nej der behøver du ikke tage til lægen, men hvis du alligevel har en tid, så løb der op og tal prævention.

Måske kan du og din kæreste arbejde på forholdet, måske kan I finde sammen, måske kan I vende bøtten og måske ender I med at blive grå og gamle sammen. Men en ting er sikkert det gør I ikke ved at få et barn nu, I skal arbejde på forholdet, på jer selv og I skal give det tid. Og det gør man ikke ved at få endnu et barn. 

Så op til lægen og få fx en spiral så I er helt sikre, begrav drømmen om endnu et barn i et par år til I er blevet stabile eller du er i stabilt forhold med en anden.

Anmeld Citér

25. juni 2015

Skouboe

På mig lyder det som om du er mere ked af at miste drømmen om hvordan du ønsker at han skulle være, og om det liv du ønsker at få end at miste ham. Det siger meget synes jeg.

Anmeld Citér

25. juni 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Nej - så er det blot spild af samfundets ressourcer. Tagrøret til lægen hvis din menstruation er udeblevet i længere tid (mere end de 5 dage det er normalt at svinge i cykluslængde) og du stadig ikke har fået en positiv test

Anmeld Citér

25. juni 2015

Anonymor

Han ændrer sig med al sandsynlighed ikke. Det hænder da at folk vender op og ned på deres liv, men På mig lyder det som om, at han helt fundamentalt ikke vil ændre sig. Formentlig siger han at han vil for at du kan komme løbende tilbage i hans arme og han kan styre dig igen. For lige i øjeblikket har han jo magten over dig 100%. han giver dig ikke tid og omsorg, han signalerer konstant du intet er værd, når han sviner dig til og ikke vil hjælpe. Når du prøver at tale med ham, fejer han dig af, og han er der ikke for jeres barn. hvad får dig til at tro at det skulle ændre sig?

Helt basalt kan man aldrig ændre sig fordi andre siger man skal og ønsker det. Man kan først ændre sig i det øjeblik man har indset og erkendt man har nogle problemer og oprigtig talt ønsker at ændre dem for ens egen skyld - fordi man selv har lyst. Det lyder ikke til at han er der.

Min tanke er at dit selvværd efterhånden er så langt brudt ned, at du inderst inde tror du ikke fortjener bedre. Men selvfølgelig gør du det - og det gør dit barn også. Da du valgte at sætte et barn i verden, så valgte du også at være et forbillede. Et godt et. Og du fik et ansvar. Den rolle oppebærer du ikke ved at blive i et giftigt forhold, hvor dit barn endda skal forholde sig til at far ikke rigtig gider ham.

selvfølgelig skal man kæmpe når man har børn. Men så skal det være fordi man begge er indstillet på det - han lyder virkelig ikke som om han er indstillet på at HAN har noget arbede at gøre. Faktisk synes jeg det ville være enormt naivt at give ham den chance. Hvorfor fortjener han det?

Og selvfølgelig ville det være dumt og uansvarligt at få et barn mere med den mand. Undskyld mig. Hvad for et liv ville det barn få med den slags far? Hvis du er gravid nu, er det stadig tidligt og tids nok til at få en abort. Jeg synes det er mere i barnets tarv at stoppe før det er levedygtigt end at give det en turbulent opvækst med en dårlig faderfigur.

Undskyld hvis noget af det lyder lidt hårdt, men du er nødt til at tage ansvar for dig selv. Kun du er ansvarlig for din lykke, du kan ikke vente på at resten af verden redder dug

Anmeld Citér

25. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville smutte! Han er IKKE det værd... 

Derudover er der et barn involveret, et barn som lærer at det er i orden, at være sådan. 

Jeg tror ikke, han ændrer sig, og hvis barn nr. 2 kommer, så vil jeres forhold blive presset endnu mere...

Du fortjener SÅ meget bedre! Det er selvf. Dit valg om du vil leve sådan, men JEG kunne ikke leve i et forhold som var sådan... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.