Hvilken mobil tlf, til snart 7 årie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
StineW79 skriver:

Og self må du spørge!

Det er fordi min datter er en lille hjælpsom dagdrømmer, der nogle gange ka gå  lidt i sin helt egen verden, hvor det ka tage over en time at cykle fra skolen og om i SFO, hvilket betyder at vi med jævne mellemrum bliver ringet op af sfo'en der gerne lige vil vide om hun feks holder fri eller om hun bare er forsinket. Hvis hun "bare" er forsinket holder de lige øje med om hun ankommer, hvorefter de sender os en SMS om at hun er kommet. Hvis så en dag hun ik kommer, vil de jo self blive meget bekymret, kontakte os eller lede efter hende.

Turen fra skolen til børnehaven tager normalt højest 15 min, så nå den tager over en time, bliver de bekymret, hvilket vi jo self også gør. 

Feks i går var hendes venindes cykel blevet stjålet omme i skolen, hvor de så har ledt efter den og ik har fundet den. Thea var så, så sød at låne veninden sin cykel, fordi det jo var synd for veninden at hun sku gå hele vejen om i børnehaven, med det resultat at thea så selv måtte gå hele vejen derom. De har fri kl 13.30 og var først kommet om i børnehaven kl 15. Vi blev ringet om kl 14.20 at hende og veninden ik var kommet endnu, kl 14.45 går en pædagog og et par unger ud på stien og kigger efter dem og møder veninden på thea's cykel, som fortæller at thea går længer nede af stien med alle ders ting.

Sådan en dag ku det være rigtig rart at ku ringe hende op og høre om hun var ok eller hun selv ku ringe til os eller børnehaven og fortælle at de er på vej og at de er ok. 

Håber det var svar nok! Vh stine

det er fint svar. Og kan af den grund godt forstå at i vil have mulighed for at komme i kontakt med hende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
hannetheis skriver:

det er fint svar. Og kan af den grund godt forstå at i vil have mulighed for at komme i kontakt med hende.

Ja også fordi når hun kommer sent derom, så er der 9 ud af 10 gange fordi hun lige har sku hjælpe en veninde, så det er ik fordi hun render og laver ting hun ik må. Hun er bare en lille dagdrømmer. Vh stine

Anmeld Citér

25. juni 2015

Linkaa

StineW79 skriver:

Ville endelig også helst sige ingen!

Men nu er vi en del gange blevet ringet op af hendes SFO, som har fortalt at hun stadig ik er kommet derom når kl er 14.30-14.45 og de har fri fra skole kl 13.30. Om hun holder fri i dag eller om hun bare er en smule forsinket osv. Turen fra skolen om i børnehaven behøver ik tage mere en højest 15 min, men børn ka jo lige glemme et øjeblik hvor der er på vej hen osv.

Tit er det fordi hun lige ska hjælpe en af hendes venner med noget, kommer til at lege på legepladsen med nogen af de andre børn eller hun bare har en tulle dag, hvor hun går og hygger sig på turen. Der er altid en god grund, men man når lige at blive lidt bekymret alligevel! 

De dage ville det bare være rigtig rart lige at ku ringe til hende og tjekke at hun er ok. Vh stine

Hvordan kan det være at børnene skal gå alene i SFO? Bare et undrende spørgsmål, da jeg synes skolen skulle sørge for en pædagog til at hente klassen ;-)

Anmeld Citér

25. juni 2015

Stjerneskud84

StineW79 skriver:

Ja overskriften siger vist sig selv, nemlig hvilken mobil Tlf vil i anbefale til en pige på snart 7 år??

Den ska gerne være ok billig og self nem at bruge.

Det den ska bruges til, vil primært være, så hun ka ringe til os og vi ka ringe til hende. Tænker ik der ska være en masse spil osv på.

På forhånd tak! Vh stine

Jeg tænker den gode gamle Nokia, der er mange gode modeller med taster... 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Michael healer

StineW79 skriver:

Ja også fordi når hun kommer sent derom, så er der 9 ud af 10 gange fordi hun lige har sku hjælpe en veninde, så det er ik fordi hun render og laver ting hun ik må. Hun er bare en lille dagdrømmer. Vh stine

Jeg ville nok vælge at købe sådan en som denne her 

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/NOK105BK/nokia-105-mobiltelefon-sort 

Vedr. abonnement, så det jo også i forhold til hvad i selv har

Her hjemme hos os, har vi alle callme, og børnene har abonnement til 49 kr for 1 times tale, og 1 gb date fri sms/msm og hvis du også for callme så kan i ringe sammen gratis, og uden om taletiden der følger med abonnement 

Anmeld Citér

2. juli 2015

Bshizzle

Min søn fik som 8 årige en HTC.  

Han er utrolig lærenem, så han fandt hurtigt ud af at bruge den  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.