Hvilken mobil tlf, til snart 7 årie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

De3Guldklumper

StineW79 skriver:

Og der er ingen problemer med at der bliver spillet på den osv?

Har i taletidskort? Vh stine

Jo hun spiller på den men kun herhjemme. Ser det ikke som noget problem da hun ellers ville spille på ipad'en i stedet for. Hun bruger meget FaceTime hvor hun ringer til veninderne eller de ringer til hende. 

Pt har vi abb. på den men vi skal have det ændret til noget billigere eller taletidskort - det har vi ikke lige fundet ud af endnu. 

Men det har ikke taget overhånd og så længe det fungere sådan så har hun den til fri rådighed. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

PernilleogLouis

StineW79 skriver:

Og der er ingen Problemer med at der bliver spillet på den i tide og utide? Vh stine

Han bruger den næsten aldrig så nej men skal dog siges at han har sin egen iPad som han jo spiller på når han skal spille 

Anmeld Citér

24. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
StineW79 skriver:

Ja overskriften siger vist sig selv, nemlig hvilken mobil Tlf vil i anbefale til en pige på snart 7 år??

Den ska gerne være ok billig og self nem at bruge.

Det den ska bruges til, vil primært være, så hun ka ringe til os og vi ka ringe til hende. Tænker ik der ska være en masse spil osv på.

På forhånd tak! Vh stine

nu spørger jeg lige hvorfor er det vigtigt at hun kan komme ikontakt med jer.

tænkte bare at i hverdagene er hun vel i sfo og der kan de ansatte da ringe hvis der er noget. Og er det for i kan få fat i hende når i er hjemme. Tænker hvis hun er ude og lege eller hos en ven. Så er man som 7 årig da ikke længere væk end at man kan kalde på hende eller ringe til vennen.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Diosa85

En htc smartphone kunne også være en mulighed. De er ikke så dyre og kan ikke indeholde særlig mange spil osv. Det kunne være en god begynder telefon til det formål. :-)

Anmeld Citér

24. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977
StineW79 skriver:

Det lyder også smart og billigt! Var det så med taletidskort? Vh stine

Nej lavede et abonnement til børn hos cbb. Det koster 50 kr med 30 min tale og 300 SMS. Der er så også noget data, men kan ikke huske hvor meget 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Mum33

Jeg må indrømme jeg ikke kan se årsagen til at hun skal have en.... I hvilken situation tænker I at det er vigtigt? 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Fremad

StineW79 skriver:

Vi har ik købt nye mobiler de sidste 4 år tror jeg ik, og når vi skifter Tlf er det fordi de gamle går i stykker.

Dog er jeg ved at overveje at hun ka overtage min iPhone, og jeg så ka få en ny.

Fungere det fint med en iPhone? Jeg tænker nemlig ik der ska være en masse spil osv på den, men ka bare godt se fidusen i at man i farvoritte gruppe ka vedhæfte et billede af feks mig ud fra mit nr osv. Vh stine

Ja det fungere rigtig godt....

Der er ikke spil på, og er kun til sms og opkald....

Og det overholder hun... Hun face timer nogle gange med sin far, når hun er hos mig....

Anmeld Citér

24. juni 2015

Diosa85

Abemor skriver:

Jeg må indrømme jeg ikke kan se årsagen til at hun skal have en.... I hvilken situation tænker I at det er vigtigt? 

Det er der svaret på hvis du kigger tilbage og læser hvad der skrives 

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
hannetheis skriver:

nu spørger jeg lige hvorfor er det vigtigt at hun kan komme ikontakt med jer.

tænkte bare at i hverdagene er hun vel i sfo og der kan de ansatte da ringe hvis der er noget. Og er det for i kan få fat i hende når i er hjemme. Tænker hvis hun er ude og lege eller hos en ven. Så er man som 7 årig da ikke længere væk end at man kan kalde på hende eller ringe til vennen.

Og self må du spørge!

Det er fordi min datter er en lille hjælpsom dagdrømmer, der nogle gange ka gå  lidt i sin helt egen verden, hvor det ka tage over en time at cykle fra skolen og om i SFO, hvilket betyder at vi med jævne mellemrum bliver ringet op af sfo'en der gerne lige vil vide om hun feks holder fri eller om hun bare er forsinket. Hvis hun "bare" er forsinket holder de lige øje med om hun ankommer, hvorefter de sender os en SMS om at hun er kommet. Hvis så en dag hun ik kommer, vil de jo self blive meget bekymret, kontakte os eller lede efter hende.

Turen fra skolen til børnehaven tager normalt højest 15 min, så nå den tager over en time, bliver de bekymret, hvilket vi jo self også gør. 

Feks i går var hendes venindes cykel blevet stjålet omme i skolen, hvor de så har ledt efter den og ik har fundet den. Thea var så, så sød at låne veninden sin cykel, fordi det jo var synd for veninden at hun sku gå hele vejen om i børnehaven, med det resultat at thea så selv måtte gå hele vejen derom. De har fri kl 13.30 og var først kommet om i børnehaven kl 15. Vi blev ringet om kl 14.20 at hende og veninden ik var kommet endnu, kl 14.45 går en pædagog og et par unger ud på stien og kigger efter dem og møder veninden på thea's cykel, som fortæller at thea går længer nede af stien med alle ders ting.

Sådan en dag ku det være rigtig rart at ku ringe hende op og høre om hun var ok eller hun selv ku ringe til os eller børnehaven og fortælle at de er på vej og at de er ok. 

Håber det var svar nok! Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Abemor skriver:

Her lige skrevet en længer forklaring, længer nede. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.