hannetheis skriver:
nu spørger jeg lige hvorfor er det vigtigt at hun kan komme ikontakt med jer.
tænkte bare at i hverdagene er hun vel i sfo og der kan de ansatte da ringe hvis der er noget. Og er det for i kan få fat i hende når i er hjemme. Tænker hvis hun er ude og lege eller hos en ven. Så er man som 7 årig da ikke længere væk end at man kan kalde på hende eller ringe til vennen.
Og self må du spørge!
Det er fordi min datter er en lille hjælpsom dagdrømmer, der nogle gange ka gå lidt i sin helt egen verden, hvor det ka tage over en time at cykle fra skolen og om i SFO, hvilket betyder at vi med jævne mellemrum bliver ringet op af sfo'en der gerne lige vil vide om hun feks holder fri eller om hun bare er forsinket. Hvis hun "bare" er forsinket holder de lige øje med om hun ankommer, hvorefter de sender os en SMS om at hun er kommet. Hvis så en dag hun ik kommer, vil de jo self blive meget bekymret, kontakte os eller lede efter hende.
Turen fra skolen til børnehaven tager normalt højest 15 min, så nå den tager over en time, bliver de bekymret, hvilket vi jo self også gør.
Feks i går var hendes venindes cykel blevet stjålet omme i skolen, hvor de så har ledt efter den og ik har fundet den. Thea var så, så sød at låne veninden sin cykel, fordi det jo var synd for veninden at hun sku gå hele vejen om i børnehaven, med det resultat at thea så selv måtte gå hele vejen derom. De har fri kl 13.30 og var først kommet om i børnehaven kl 15. Vi blev ringet om kl 14.20 at hende og veninden ik var kommet endnu, kl 14.45 går en pædagog og et par unger ud på stien og kigger efter dem og møder veninden på thea's cykel, som fortæller at thea går længer nede af stien med alle ders ting.
Sådan en dag ku det være rigtig rart at ku ringe hende op og høre om hun var ok eller hun selv ku ringe til os eller børnehaven og fortælle at de er på vej og at de er ok.
Håber det var svar nok! Vh stine
Anmeld
Citér