Hvilken mobil tlf, til snart 7 årie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mama85 skriver:

Følger lige med, går selv og tænker over det samme.

Bare helt ok! Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

StineW79

hekran skriver:

Umiddelbart ville jeg sige 'ingen', men hvis det er til sikkerhed for, at I som forældre skal kunne komme i kontakt med hende, så ville jeg personligt vælge en tast-model, hvor telefonen ikke bliver et legetøj, men en værktøj til kommunikation.

Overvejer det samme til vores 8 årige, men først om et par år.

Ville endelig også helst sige ingen!

Men nu er vi en del gange blevet ringet op af hendes SFO, som har fortalt at hun stadig ik er kommet derom når kl er 14.30-14.45 og de har fri fra skole kl 13.30. Om hun holder fri i dag eller om hun bare er en smule forsinket osv. Turen fra skolen om i børnehaven behøver ik tage mere en højest 15 min, men børn ka jo lige glemme et øjeblik hvor der er på vej hen osv.

Tit er det fordi hun lige ska hjælpe en af hendes venner med noget, kommer til at lege på legepladsen med nogen af de andre børn eller hun bare har en tulle dag, hvor hun går og hygger sig på turen. Der er altid en god grund, men man når lige at blive lidt bekymret alligevel! 

De dage ville det bare være rigtig rart lige at ku ringe til hende og tjekke at hun er ok. Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

sscm skriver:

Her har datteren du hun var 8 år overtaget min, det var dog en iPhone..... Ikke fordi det var nødvendig men det var den der var, og jeg vil ikke købe ny til hende....

Jeg ville skaffe en gammel en.... Har i ikke en ganmel en i gemmerne? 

Vi har ik købt nye mobiler de sidste 4 år tror jeg ik, og når vi skifter Tlf er det fordi de gamle går i stykker.

Dog er jeg ved at overveje at hun ka overtage min iPhone, og jeg så ka få en ny.

Fungere det fint med en iPhone? Jeg tænker nemlig ik der ska være en masse spil osv på den, men ka bare godt se fidusen i at man i farvoritte gruppe ka vedhæfte et billede af feks mig ud fra mit nr osv. Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

PernilleogLouis skriver:

Her har han også min gamle iPhone - den havde jeg alligevel liggende

Og der er ingen Problemer med at der bliver spillet på den i tide og utide? Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

Jeanne skriver:

Vi købte en i elgiganten til 80 kr. Den kunne ringe og sende SMS.  Mener det var en Nokia. Det fungerede rigtig godt indtil han fik styr på hvad en telefon skal bruges til og kunne bruge den ansvarligt, så fik han min gamle iPhone 

Det lyder også smart og billigt! Var det så med taletidskort? Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

Klumpe-dumpe

StineW79 skriver:

Ja overskriften siger vist sig selv, nemlig hvilken mobil Tlf vil i anbefale til en pige på snart 7 år??

Den ska gerne være ok billig og self nem at bruge.

Det den ska bruges til, vil primært være, så hun ka ringe til os og vi ka ringe til hende. Tænker ik der ska være en masse spil osv på.

På forhånd tak! Vh stine

Min datter på 6.5 har lige fået en Huawei. Fik den gratis med, da jeg oprettede abo til hende. Den er nem for hende at gå til, da den er opbygget som iPhone, som hun kender. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

De3Guldklumper skriver:

Her har vores 7 årige også "arvet" en gammel iphone 4 vi havde liggende. 

Og der er ingen problemer med at der bliver spillet på den osv?

Har i taletidskort? Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

MorDk skriver:

Her får vores unger også vores "aflagte" når tid er... Men det er først om nogle år for vores ældste vedkommende. Han fylder 5 til september. Og tænker han MINDST skal være 7. 

Ja jeg ville endelig også helst vente et par år endnu, men thea er en lille guldfisk, der nogle gange kommer til at bruge 1 time på at komme fra skolen, om i børnehaven, hvor de jo går og venter på hende. Så tænker at det de dage ku være meget rart at ku ringe til hende og tjekke at der ik var sket noget. X

Anmeld Citér

24. juni 2015

StineW79

Klumpe-dumpe skriver:

Min datter på 6.5 har lige fået en Huawei. Fik den gratis med, da jeg oprettede abo til hende. Den er nem for hende at gå til, da den er opbygget som iPhone, som hun kender. 

Den kender jeg slet ik. Hvor har i oprettet hende henne og hva koster det pr mdr? Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2015

Klumpe-dumpe

StineW79 skriver:

Den kender jeg slet ik. Hvor har i oprettet hende henne og hva koster det pr mdr? Vh stine

Det er en smart-phone. Og som du skrev tidligere kan man også vedhæfte billeder ved kontakter.

det koster 129 pr mdr de første 6 mdr med fri tale/SMS (og 5gb data) derefter kan det sætte ned til 50 kr.

det er hos Telenor et familie abo. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.