Arr svigerforældre!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Med halskæden;  sig ja hun har den på til speciele lejligheder.

nål og tråd; sig ja den er sku nok forsvundet da vi flyttede, men det skal vi nok finde ud af.

Kjlen: hvis du ved at de kommer en dag, så giv pigen kjolen å. Hun vil jo bare se se sit barnebarn i den kjole hun har givet hende.

Det kan godt være at de går megrt op i tingene,  men jeg ville  bare ryste å hovdet og svarer   ville ike lægge mere i det.

Nej, nej....det er bare ret irriterende syntes jeg. For føler at jeg bliver stemplet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kender mange voksende der først er begyndt at bruge deres kors som voksende, da deres forældre var bange for at kæden sku gå i stykker, fordi de tit er så skrøbelige. ( feks mine egene forældre ) 

Så jeg ville bare sige at hun først fik kæden på når hun blev lidt større og ku passe bedre på den osv. 

Nål og tråd er da bare blevet brugt eller hvis du vælger at sige at det er blevet væk, så var det måske fordi det var så småt, at i ik lige havde opdaget det. Og helt ærlig pyt, det drejer sig om nål og tråd, hvilket jo ik ligefrem er en stor dyr Singer symaskine... 

Kjolen, ville jeg da bare lige gi hende på, lige inden i sku ses og ellers så er hun måske snart vokset ud af den... Vh stine

Anmeld Citér

23. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej, nej....det er bare ret irriterende syntes jeg. For føler at jeg bliver stemplet 

Ok så er det ik rart.

Jeg ville ikke se det som stempling  (det med jeres datter) men at de bare spørg ind til det. Kan godt forstå at hun vil se pigen i kjolen..

Men bare svar dem tilbage, ærligt.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Newsence

Sorry men forstår ikke helt din mand. Gu skal du da ej forklare dem en skid. Han skal derimod sige fra over for sine forældre og støtte dig. Ja svigermor er for meget men det kan man arbejde med men at han er sådan overfor dig er bare ikke ok. Man gemmer sgu da ikke alt man får. Så jeg ville nok tage fat i det faktum at din mand ikke støtter dig. Og når den så er afklaret så få sagt fra på en ok måde. Ja giv hende kjolen på en dag i skal være sammen. Har man givet noget tøj er det fedt at se hvordan det ser ud på. Men det andet med halskæden og nålen der skal I ( som i jer begge sammen ) sige stop.

dit største problem er i følge mig at din mand tørre den af på dig. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Skal lige høre om jeg er den eneste med svigerforældre der lægger mærke til ALT!!??

Min datter fik en halskæde med motiv af Jesus på korset i dåbsgave i februar 2012 af min mor. Hun er nu 4 lige om hjørnet. Min svigermor har så sagt til min kæreste at det må da være synd for min mor at vores datter aldrig går med den halskæde. Men min mor har aldrig nævnt det. Og ærlig talt så tænker jeg ikke over at hun har den halskæde. Syntes eller ikke at det er en som hun skal have på specielt når hun er i børnehave.

Nå, men så havde vores datter lavet et flot hjerte i perler i børnehaven som hun havde med hjem her forleden. Min kæreste spurgte så hans forældre om han kunne låne en nål og få lidt tråd til hjertet så vi kan få det op at hænge. Men nej for det havde jeg jo fået af dem. Og vi snakker altså  at det er flere år siden jeg fik nål og tråd af dem. Sådan et lille sæt. Jeg havde selv helt glemt at vi havde haft det. For jeg sagde til kæresten at eg ikke ved hvor det er. Måske det er blevet væk i flytterodet da vi flyttede sidste år. Så sagde han at jeg måtte selv forklare hans forældre hvor det er blevet af hvis de spørger engang. 

Nå, men så har vores datter fået en kjole af dem og svigermor har så sagt til kæresten at hun ikke syntes at vores datter har den kjole på. Men de ser hende ca 1 gange ugen og hun har altså en del andet tøj og det er ikke altid hun vil have den kjole på samt så har hun altså brugt den. Så det er ikke fordi hun ikke bruger den.

Jeg bliver altså lidt irriteret på dem når de kommer med sådanne udtalelser!! Har I også sådan nogle svigerforældre der bare ser alt og lægger mærke til alt!!?? 

ved ikke om de ligger mærke til alt.

men jeg har svigerforældre der kan finde på at spørge om noget tøj mine børn har på om det ikke var det de fik af dem i julegave. Hvor tit jeg tænker. Jeg har to drenge det er 6 mdr siden det var jul. Hvordan skal jeg kunne huske et enkelt par bukser fra de 5 par de fik i julegave.

da drengene var mindre og svigerforældrene havde passet dem. Aflagde de nærmest punktlig rapoet over hvad de har spist, leget med, sovet til middag, flere af de små ting.

så kender godt det at have svigerforældre der måske ikke brokker sig nem er for omsorgsfulde at det bliver for meget.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Skouboe

Jeg ville nok tage det oppefra og ned, købe et lille sy-kit (der kommer helt sikkert flere perleplader, papirklip mv.) og sende svigermor en hurtig SMS med et billede, næste gang datteren har kjolen på, med teksten "Tak farmor - jeg elsker min kjole".

Nogen gange (har mit komplicerede forhold til min svigermor lært mig) er det bare nemmere at vælge ikke at blive irriteret, for det hjælper ikke noget alligevel.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ja, jeg har en svigermor sin lægger mærke til alt, hvordan jeg sidder, hvordan jeg går osv men jeg har bare lært, at sådan er hun bare..

jeg skulle lige vænne mig hun var sådan. men det var en kamel der lige skulle sluges

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Nu får jeg sikkert høvl.

Men jeg forstår ikke altid de der "brokketråde" omkring svigerforældre. 

For ja, vi kan jo alle komme til at sige noget, som ikke lige passer ind i de personers hoveder, som er tilstede. Men hvis vi alle er for nærtagende kan det være svært at vide hvad man må sige og ikke sige.

Jeg har også et par svigerforældre som indimellem skal påpege et eller andet, eller kan spørge til noget, som jeg for længst har glemt. Men altså, jeg vælger at se igennem fingre med det, jeg vælger at tænke på de gode stunder i stedet. Og andre gange kan jeg også komme med en lille hurtig bemærkning - men uden det er stødende for mine svigerforældre og uden jeg skal få dårlig samvittighed bagefter. 

Jeg holder utrolig meget af mine svigerforældre, men fx omkring slik og sodavand er vi bare som nat og dag. Jeg mener ikke der er grund til at fylde mine børn med sukker, hvor mine svigerforældre synes jeg er for streng. Men det er jo mig der i sidste ende bestemmer og jeg sagde fra start at jeg ikke syntes mine børn skulle drikke sodavand. Min svigermor kom da med det samme med en lille opsang fra de varme lande, men hvis jeg skulle hænge mig i det, ville alt, hvad der kom ud af hendes mund blive et irritationsmoment. 

Men åben munden, fortæl hende at nogle ting sårer/irriterer dig. Ingen tænker ens og det er ikke sikkert at hun siger/gør de ting for at genere dig. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Benjamins'mor

hannetheis skriver:

ved ikke om de ligger mærke til alt.

men jeg har svigerforældre der kan finde på at spørge om noget tøj mine børn har på om det ikke var det de fik af dem i julegave. Hvor tit jeg tænker. Jeg har to drenge det er 6 mdr siden det var jul. Hvordan skal jeg kunne huske et enkelt par bukser fra de 5 par de fik i julegave.

da drengene var mindre og svigerforældrene havde passet dem. Aflagde de nærmest punktlig rapoet over hvad de har spist, leget med, sovet til middag, flere af de små ting.

så kender godt det at have svigerforældre der måske ikke brokker sig nem er for omsorgsfulde at det bliver for meget.

Det med tøjet kender jeg godt, dog ikke kun til jul. 

Men hvis svigermor indimellem køber tøj og hun så en dag spørger, er det ikke den jeg købte. Øhm det kan jeg da ikke huske. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Ms.Sunshine skriver:

lige i situationen sad hun bare og kikkede på mig uden at sige noget, men da vi besøgte dem et par dage senere fortalte hendes mand at hun havde været gal da hun kom hjem, men siden da accepterede hun det vist, for hvis hun kom på besøg og jeg var i gang med at gøre rent tilbød hun altid enten at pudse vinduerne for mig (jeg var ikke ret god til det) eller også at tage knægten med på legepladsen/hjem til dem.

Ej hvor fedt!! Nogle gange kan det måske godt hjælpe at åbne munden. Det du sagde har helt sikkert åbnet hendes øjne(i hvert fald efter raseriet var overstået).

bare min mor/svigermor tilbød sådan noget. Min mor siger som regel, hvis jeg undskylder for rod og mangel på rengøring, at det gør skam ikke noget, hun tager det alligevel ikke med hjem.... Nej men hvor ville jeg en gang imellem ønske det.

Til ts:

min svigermor er utrolig glad for vores datter som er den første af det køn i den familie siden hende selv, og har syet og strikket en hel del. Hun siger også nogen gange om hun nu får det på. Men det er som du siger det, de ser hende ikke så tit og ved derfor ikke at barnet måske har gået med det 3 gange i ugens løb. Løsningen er her at jeg sørger for at hun har noget farmor-tøj på når svigermor kommer. Samt sender billeder en gang imellem. Nu har hun stort set farmor-tøj på hver dag da vi vist efterhånden har 8 bukser...

nå men pointen er at måske kan du arrengere det sådan at næste gang svigermor kommer så har hun kjolen på?

eller send et lille billed hvor hun har den på og evt laver en aktivitet. 

Mht den halskæde, så er det jo såre simpelt at en 4 årig ikke skal have en dyr og fin halskæde på til hverdag. Hun vil garanteret hellere have en hjemmelavet perlekæde på.. Eller ingenting måske

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.