Nu får jeg sikkert høvl.
Men jeg forstår ikke altid de der "brokketråde" omkring svigerforældre.
For ja, vi kan jo alle komme til at sige noget, som ikke lige passer ind i de personers hoveder, som er tilstede. Men hvis vi alle er for nærtagende kan det være svært at vide hvad man må sige og ikke sige.
Jeg har også et par svigerforældre som indimellem skal påpege et eller andet, eller kan spørge til noget, som jeg for længst har glemt. Men altså, jeg vælger at se igennem fingre med det, jeg vælger at tænke på de gode stunder i stedet. Og andre gange kan jeg også komme med en lille hurtig bemærkning - men uden det er stødende for mine svigerforældre og uden jeg skal få dårlig samvittighed bagefter.
Jeg holder utrolig meget af mine svigerforældre, men fx omkring slik og sodavand er vi bare som nat og dag. Jeg mener ikke der er grund til at fylde mine børn med sukker, hvor mine svigerforældre synes jeg er for streng. Men det er jo mig der i sidste ende bestemmer og jeg sagde fra start at jeg ikke syntes mine børn skulle drikke sodavand. Min svigermor kom da med det samme med en lille opsang fra de varme lande, men hvis jeg skulle hænge mig i det, ville alt, hvad der kom ud af hendes mund blive et irritationsmoment.
Men åben munden, fortæl hende at nogle ting sårer/irriterer dig. Ingen tænker ens og det er ikke sikkert at hun siger/gør de ting for at genere dig. 
Anmeld
Citér