forældre arrengeret hyttetur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2015

modesty

HJORTH1945 skriver:

spørgsmålet er også, hvor gamle skal pigerne være, for at der stadig kan være mænd på værelset, og i vores dage, hvor der er så meget tale om mænd og småpiger, ville jeg ikke turde som mand, at sove sammen med småpiger

Så du synes at man skal bekræfte det skræmmmebillede ved at føje det? Det giver jo ingen mening. 

Jeg kan ikke se problemet. Hvis pigerne havde været 11 år måske (og da udelukkende pga pigernes blufærdighed), men 6 - nej. 

Børn er ekstremt påvirkelige, så det er klart at deres holdning bliver præget af de voksne omkring dem. Hvis du synes at det er er problem med manden, vil dit barnebarn uværgeligt blive påvirket af det. Så hvor meget er reelt set hendes egen blufærdighedsfølelse og hvor meget er en indirekte indflydelse?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

God-mor

HJORTH1945 skriver:

spørgsmålet er også, hvor gamle skal pigerne være, for at der stadig kan være mænd på værelset, og i vores dage, hvor der er så meget tale om mænd og småpiger, ville jeg ikke turde som mand, at sove sammen med småpiger

Men manden har jo åbenbart intet problem haft ved det, og det er efter min mening kun rigtig godt. Mænd skal ikke gå og være bange for at blive mistænkeliggjort! Det er sådan en ond spiral.. Hvis pigerne havde været 13-14 år var det nok heller ikke planlagt sådan at en far skulle ligge i samme værelse som dem. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

klmf

Det ville jeg ikke have noget problem med. Ville du synes det var mærkeligt hvis det var en kvinde, der sov sammen med 6 årige drenge? Eller er det bare fordi det er en mand? 

Anmeld Citér

23. juni 2015

lineog4

Tror ikke helt jeg forstår: det var en far til en af pigerne? Dvs. Ikke en lærer/pædagog? 

Jeg ville ikke en gang løfte et øjenbryn hvis jeg fik den historie fortalt. jeg mener, han sov i sin egen seng 

Må også lige tilføje de stadig mange steder bader sammen i børnehaveklassen og der er der ofte ikke en mandlig lærer (ja det er det vi mangler hos os), så drengene skal bade sammen med kvinder.

Anmeld Citér

23. juni 2015

ErDetSnartNU

Jeg kan virkelig heller ikke se problemet og jeg synes det er rigtig trist at dæmonisere mænd på den måde - bare fordi han sover i samme rum med sin datters veninder (undet et arrangement som i mine øjne vidner om stort forældreengagement og som jeg synes er et super initiativ!) så er han pludselig på grænsen til at have gjort noget galt eller gjort små piger på 6 år utrygge? Jeg kunne til dels forstå kritikken hvis han havde delt dyne med dem men når endda er tale om soveposer så synes jeg det er helt forrykt at der overhovedet er en debat om hvorvidt en forældre har gjort noget forkert fordi han har holdt opsyn med børnene om natten. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Risse

HJORTH1945 skriver:

Mit barnebarn på 6 1/2 var på hyttetur, alle pigerne lå på række på brikse i soveposer om natten, på den samme briks sov den ene af pigernes far, det syntes jeg ikke om, de kunne have lagt en mor ind i pigeværelset, er jeg for gammeldags? min datter er heller ikke helt tilfreds

Undskyld, men jeg bliver faktisk helt vred, når jeg læser dit indlæg.

Her er der nogle forældre som har lagt et stort stykke arbejde i at arrangere en skøn tur for børnene, og så skal de mistænkes for at have bagtanker ved at sove sammen med børnene, som tydeligvis er i en alder, hvor det er almindeligt på den slags ture?

Det kunne jo være at det var datteren, eller datterens gode veninde der havde spurgt om ikke det kunne være ham, der sov inde hos dem? Eller omvendt, hvis kvinden på turen var blevet spurgt af en af drengene? 

Jeg har selv været leder for børn i både denne alder og ældre. Og ved de små sover man altså sammen med dem? Så lægger man sig til at sove med dem, og hvis ikke man er fuldstændig bombet efter en hel dag med så mange skønne krudtugler, så står man op igen når børnene er faldet i søvn, og så kommer man tilbage igen og sover når man selv er klar. 

Han har jo sovet i sin egen pose og selv HVIS han var på værelset da de skulle klæde sig om, så er jeg sikker på at der intet har været i det. 

han er jo tydeligvis en far, før en mand. Og en mand før en pædofil. 

Det er lige præcis sådan en mistro, der gør, at forældre og i særdeleshed mænd er bange for at gøre noget godt for andres børn. 

Jeg synes at i er decideret utaknemmelige og håber inderligt for den stakkels mand at han får opbakning fra alle de andre forældre, så der kan blive arrangeret flere dejlige ture for de andre børn. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

SandraXOXO

Hvorfor skulle de ha lagt en mor derind istedet for en far? Min datter er 7 år og lige tryg ved mænd og kvinder, så for mig er det en underlig tanke at det er forkert. Man hører jo så meget nu om dage, ja det gør man. Men jeg tror alligevel de fleste mænd er søde og sjove helt almindelige ikke monstre. Hatten af for de mænd der tør ha med børn at gøre nu til dags. Man bliver sku hurtig dømt. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Hectar

Jeg kan ærligt talt ikke se hvad problemet er.

Anmeld Citér

23. juni 2015

bøllen

lotchen skriver:

Det ville jeg ikke have noget problem med. Ville du synes det var mærkeligt hvis det var en kvinde, der sov sammen med 6 årige drenge? Eller er det bare fordi det er en mand? 

Også min første tanke

syntes det er synd at vi ser så skævt til mænd - børn. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Sprit25

Det minder om engang jeg var på lejr. De amerikanske spejders leder måtte ikke sove i samme telt som sine piger. Tiltrods for de var samme køn! Så de havde to telte med. Et til lederen og et til ungerne! Fuldstændig vanvittigt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.