Dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2015

esiuol22

Jeg giver dig ret! Selvfølgelig skal man have overskud til et sygt barn og det mener jeg også er meget svært efter en nattevagt. Det er jo ikke alle syge børn, der bare putter foran fjernsynet og sover det meste af dagen når de er syge. Held og lykke med at finde en løsningDet er enormt stressende med syge børn!

Hørt hørt, har heller aldrig haft et sygt barn der bare sov og puttede, når de var syge.

Her har sygdom altid været lig med ingen søvn, både ved feber lungebetændelse, mellemørebetændelse, skoldkobber, lusingesyge og omgangssyge.

God bedring med den lille, og prøv at smide den dårlige samvittighed væk, den kan ikke bruges til noget og stresser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

Isabella_mor

Han må jo få en rutine der hedder at han er oppe efter arbejde og går i seng så det passer med at han har fået de der 6-8 timers søvn inden han tager på arbejde. (De dage hvor jeres datter er syg) 

man går jo heller ikke i seng når man er hjemme fra job hvor man arbejde fra 7-15. Så må i planlægge det bedre så du slipper for dårlig samvittighed, og så kan i faktisk planlægge det sådan at ingen af jer kommer til at skulle melde barn syg? 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg forstår ikke helt din reaktion. 

Far kunne da sagtens tage barnet fra han kom hjem til du kommer hjem igen, så kan han sove når du kommer hjem og så til han skal op til næste vagt. 

Så han skulle tage fra kl 7-17? Og så køre på job igen til kl 21????

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak til alle jer der er kommet med POSITIVE indlæg. Det havde jeg rigtig meget brug for i går. 

Som flere skriver er der netop ikke noget der hedder barnets første sygedag hvis man har nattearbejde OG ikke er dækket af overenskomst..

Anmeld Citér

23. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Selvsagt skal han ikke det - men vi der har nogen børn på bagen ved der kommer sygdomsperioder hvor man skal være hjemme en uge - ja jeg havde med min sidste det sådan at han lå hver 3. Uge den første vinter han var institution og han lå en uge af gangen, dvs, en uge syg, to uger frisk, en uge syg, to uge frisk. Havde jeg skulle tage alle barns sygedage så havde jeg intet arbejde. 

Så tror vi alle råder jer til at finde alternative løsninger, om det er din mand kan klare en tur igennem, bedster, ung pige eller.... For du får ikke mindre dårlig samvittighed og jo heller ikke sikkert dit arbejde vil være så rummeligt når der ugen efter 10 dages skoldkopper lige kommer feber igen igen igen 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Selvsagt skal han ikke det - men vi der har nogen børn på bagen ved der kommer sygdomsperioder hvor man skal være hjemme en uge - ja jeg havde med min sidste det sådan at han lå hver 3. Uge den første vinter han var institution og han lå en uge af gangen, dvs, en uge syg, to uger frisk, en uge syg, to uge frisk. Havde jeg skulle tage alle barns sygedage så havde jeg intet arbejde. 

Så tror vi alle råder jer til at finde alternative løsninger, om det er din mand kan klare en tur igennem, bedster, ung pige eller.... For du får ikke mindre dårlig samvittighed og jo heller ikke sikkert dit arbejde vil være så rummeligt når der ugen efter 10 dages skoldkopper lige kommer feber igen igen igen 

Det skal vi da også helt sikkert. 

Men alle bedsteforældre er unge og stadig i job. Så det er desværre ikke en mulighed for os. Så det er svært at finde en løsning. 

Min kæreste forsøger at få job i dagstimerne, fordi det er den eneste mulige løsning vi kan se.

Anmeld Citér

23. juni 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvad ville han gøre hvis han var enlig og havde sygt barn? Du kan jo også spørge om du kan gå en eller to timer før. 

Nogen gange som forældre må man ofre noget, og det kan godt være søvn. Man kan godt klare 24timer uden søvn (og arbejde to natarbejde )

Og han kan vel sove, når barnet tager en lur? 

Jeg kender en der har sovet 3-4timer eller slet ikke, og taget på arbejde igen kl.21 til 7, fordi sådan var der.

Anmeld Citér

23. juni 2015

Pikku Myy

modesty skriver:

Så kunne han vel holde næste vagt fri?

Men kan godt forstå at det er vildt hårdt at skulle springe en nattesøvn over og så skulle passe sygt barn umiddelbart efter. Det virker som om timingen er dårlig hvis hun først er blevet syg efter at far er taget på arbejde.

Men hvis hun en anden gang bliver syg inden far tager på arbejde, er det jo en mulighed at han bliver hjemme, så.

Min mand, der arbejder om natten, har ikke ret til barns første sygedag. Hans chef hjælper gerne med at finde en løsning når det er nødvendigt, men det er af egen lomme. Sådan er det at arbejde om natten. Det bliver forventet at den der normalt er hjemme hos barnet om natten, selv sagt også er det hvis barnet er sygt. Og så bliver det ignoreret lidt at det er nødvendigt at sove.

Til gengæld giver det, hos os, en masse fridage at arbejde om natten. Og min søn kan lige så godt være syg på en af min mands fridage, og så er det selvfølgelig ham der står for sygeplejen.

Anmeld Citér

23. juni 2015

alenemor42

Hvor har i fra at man ikke kan have barn syg i nattevagt??

Så vidt jeg ved gælder det alle vagtlag

Anmeld Citér

23. juni 2015

Pikku Myy

Yurie skriver:

Hvad ville han gøre hvis han var enlig og havde sygt barn? Du kan jo også spørge om du kan gå en eller to timer før. 

Nogen gange som forældre må man ofre noget, og det kan godt være søvn. Man kan godt klare 24timer uden søvn (og arbejde to natarbejde )

Og han kan vel sove, når barnet tager en lur? 

Jeg kender en der har sovet 3-4timer eller slet ikke, og taget på arbejde igen kl.21 til 7, fordi sådan var der.

Det er et lidt underligt spørgsmål. Hvem er hos barnet når den enlige arbejder om natten? De enlige jeg kender der arbejder nat, har enten fået det arrangeret sådan at børnene er hos den anden forælder når de arbejder, eller også er børnene store nok til at være alene hjemme. Begge løsninger betyder umiddelbart at der ikke er nogen problemer ved sygdom.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.