Dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.436 visninger
32 svar
26 synes godt om
22. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg startede i mandags på job igen, efter 11 mdr's barsel, og 6 mdr's sygemelding under graviditet.

allerede i onsdags, var mor barn syg med snot og feber. Hun kom dog hurtigt over det, og var afsted igen torsdag. Men jeg havde simpelthen så dårlig samvittighed over, at jeg allerede måtte ringe og sige, at jeg ikke kom. Sent i aftes bliver hun så syg igen, med over 39 i feber. Hun har været vågen flere gange i nat, og er stadig rigtig skidt. Men jeg kan bare mærke, at jeg igen har dårlig samvittighed, over at skulle ringe igen i morgen, men omvendt kan jeg jo heller ikke sende hende syg afsted. Hendes far har nattearbejde, så han kan desværre ikke tage over, og alle bedsteforældre er i job eller bor mere end en time herfra.

Er det mig der er helt gal på den?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Jeg startede i mandags på job igen, efter 11 mdr's barsel, og 6 mdr's sygemelding under graviditet.

allerede i onsdags, var mor barn syg med snot og feber. Hun kom dog hurtigt over det, og var afsted igen torsdag. Men jeg havde simpelthen så dårlig samvittighed over, at jeg allerede måtte ringe og sige, at jeg ikke kom. Sent i aftes bliver hun så syg igen, med over 39 i feber. Hun har været vågen flere gange i nat, og er stadig rigtig skidt. Men jeg kan bare mærke, at jeg igen har dårlig samvittighed, over at skulle ringe igen i morgen, men omvendt kan jeg jo heller ikke sende hende syg afsted. Hendes far har nattearbejde, så han kan desværre ikke tage over, og alle bedsteforældre er i job eller bor mere end en time herfra.

Er det mig der er helt gal på den?

Jeg kan godt forstå dig. Men sådan er det jo bare, det er der jo ikke noget at gøre ved.. 

Er sikker på dine kollegaer forstår.

Anmeld Citér

22. juni 2015

lineog4

I alt den her snak op til valget om hvad kunne lette børnefamilie, sad jeg og tænkte: har de spurgt os? For en af de ting der stresser os her hjemme er når børnene er syge, hader at skulle slå sten saks papir og lade vores børn se de på en måde er til besvær, når det eneste jeg har lyst til er at putte dem og passe på dem.

Nå sidespring, selvsagt skal du melde barn syg og selvsagt har du dårlig samvittighed. Tænker I bliver nød til at finde ud af hvordan reglerne er med din mand, eller om han kan klare at køre igennem uden søvn nogen dage, for man har jo ikke ret til mere end max 2 barn syg og der kommer sygdom også noget det varer et stykke tid alla skoldkopper....

Anmeld Citér

22. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at så må din mand tage en sygedag og passe jeres barn en gang i mellem også. 

Jeg har selv arbejedet en del nat, hvor jeg feks havde fri kl 7 eller 8. Hjem og passe barn, mens kæresten var på arbejde osv. Det ka man altså godt engang i mellem. Så sover man når barnet sover også går man tidligt i  seng og sover et par timer, hvis man ska på vagt igen. 

Min arbejdsplads ville syntes det var mærkligt hvis man ik skiftes til at tage barnets sygedage.

Rigtig god bedring med hende. Vh stine

Anmeld Citér

22. juni 2015

Frk.S

Det er surt men sådan er det jo. 

Men jeg tænker altså også at manden må tage sin del. Hvorfor skulle han ikke kunne det bare fordi han har nattearbejde?

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anonym trådstarter

Selvfølgelig skal han da tage sin del, og det vil han da også super gerne. Men når man arbejder 21-07, har man altså brug for søvn inden næste vagt! Desuden er det da vigtigt at have overskud til sit barn, når det er sygt. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mor til Ella

Jeg må sige at jeg som arbejdsgiver ville finde det mærkeligt at det altid er den ene part som tager de dage.

og som mor mener jeg at far sagtens kan tage en dag i ny og næ

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anonym trådstarter

Åh gud, vi lukker den her.. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

noder1

Profilbillede for noder1
Anonym skriver:

Selvfølgelig skal han da tage sin del, og det vil han da også super gerne. Men når man arbejder 21-07, har man altså brug for søvn inden næste vagt! Desuden er det da vigtigt at have overskud til sit barn, når det er sygt. 

Jeg giver dig ret! Selvfølgelig skal man have overskud til et sygt barn og det mener jeg også er meget svært efter en nattevagt. Det er jo ikke alle syge børn, der bare putter foran fjernsynet og sover det meste af dagen når de er syge. Held og lykke med at finde en løsningDet er enormt stressende med syge børn!

Anmeld Citér

22. juni 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Åh gud, vi lukker den her.. 

Jeg forstår ikke helt din reaktion. 

Far kunne da sagtens tage barnet fra han kom hjem til du kommer hjem igen, så kan han sove når du kommer hjem og så til han skal op til næste vagt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.