Dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2015

Tip!

Den problematik sidder min kæreste lige pt med.. 

En af hans ansatte havde barn syg i fredags, og nu igen Idag mandag... Han undre sig voldsomt... At det ikke er faderen/en tæt relation af familien der kan passe stump, for selvom det er nok så putte nusse hyggeligt at passe ens syge barn, så er der stadig et ansvar overfor ens arbejdesgiver. 

Nogle steder er barnets første (og anden) sygedag ikke en selvfølge! 

Barnets far må komme på banen nu.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Selvfølgelig skal han da tage sin del, og det vil han da også super gerne. Men når man arbejder 21-07, har man altså brug for søvn inden næste vagt! Desuden er det da vigtigt at have overskud til sit barn, når det er sygt. 

Så kunne han vel holde næste vagt fri?

Men kan godt forstå at det er vildt hårdt at skulle springe en nattesøvn over og så skulle passe sygt barn umiddelbart efter. Det virker som om timingen er dårlig hvis hun først er blevet syg efter at far er taget på arbejde.

Men hvis hun en anden gang bliver syg inden far tager på arbejde, er det jo en mulighed at han bliver hjemme, så.

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mettefpigen

modesty skriver:

Så kunne han vel holde næste vagt fri?

Men kan godt forstå at det er vildt hårdt at skulle springe en nattesøvn over og så skulle passe sygt barn umiddelbart efter. Det virker som om timingen er dårlig hvis hun først er blevet syg efter at far er taget på arbejde.

Men hvis hun en anden gang bliver syg inden far tager på arbejde, er det jo en mulighed at han bliver hjemme, så.

Det er ikk alle arbejdspladser der godtager det... min eks arbejder også nat og på hans arbejdsplads var der ikk noget der hed "barnet syg"... 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mettefpigen

Jeg kan godt forstå dig.... da jeg var sammen med min eks var det på samme måde... Han arbejder også nat (19-04, 20-04) og jeg selv var først hjemme kl 17-18 fra arbejde så han kunne Heller ikk køre igennem.... det er pisse hårdt, me  desværre en del af at have børn....

God bedring ☺

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mama85

Iiiih, hvor jeg dog kender din problematik. Herhjemme er det også mig der må tage alle børnenes sygedage når jeg kommer tilbage på job. Far har en lederstilling og de er underbemandede, så han kan groft sagt ikke undværes. Og der vil være nogen der siger "så må de ansatte flere" eller "hvad nu hvis han selv bliver syg" og alle andre gode forslag, der desværre ikke er brugbare. Men du er IKKE alene, og der er intet jeg kan sige for at lette din samvittighed, det bliver guldet ikke rask af, håber at der snart er ro på med al sygedommene. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anpau

Mettefpigen skriver:

Det er ikk alle arbejdspladser der godtager det... min eks arbejder også nat og på hans arbejdsplads var der ikk noget der hed "barnet syg"... 

Jeg troede ellers man havde krav på barnets første sygedag? Men det er måske kun hvis arbejdspladsen er med i en arbejdsgiverorganisation?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Mettefpigen

Anpau skriver:

Jeg troede ellers man havde krav på barnets første sygedag? Men det er måske kun hvis arbejdspladsen er med i en arbejdsgiverorganisation?

Min eks sagde at det var via deres overenskomst... 

Anmeld Citér

23. juni 2015

GUSO

Anpau skriver:

Uden at vide det 100% mener jeg ikke at man har ret til barnets 1.sygedag når man arbejder udenfor institution åbningstid, der skulle man jo under alle omstændigheder finde anden pasning til sit barn sygdom eller ej .. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anpau

Mettefpigen skriver:

Min eks sagde at det var via deres overenskomst... 

Okay. Tak for svar

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anpau

GUSO skriver:

Uden at vide det 100% mener jeg ikke at man har ret til barnets 1.sygedag når man arbejder udenfor institution åbningstid, der skulle man jo under alle omstændigheder finde anden pasning til sit barn sygdom eller ej .. 

Nej det kan der selvfølgelig være noget om

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.