Unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
20 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej dejlige piger. 

Jeg har længe gået og tænkt over det her med unge mødre. Jeg er selv en af de "uansvarlige" der gerne vil have børn enten før eller lige efter jeg er blevet 20.

Men hvad synes I herinde om unge mødre? Jeg ved at der er flere unge mødre herinde, men hånden på hjertet, hvad er jeres helt ærlige mening omkring dem der helt selv vælger, at blive unge mødre, og især dem der er under 20, så?

Knus og på forhånd tak for de ærlige svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej dejlige piger. 

Jeg har længe gået og tænkt over det her med unge mødre. Jeg er selv en af de "uansvarlige" der gerne vil have børn enten før eller lige efter jeg er blevet 20.

Men hvad synes I herinde om unge mødre? Jeg ved at der er flere unge mødre herinde, men hånden på hjertet, hvad er jeres helt ærlige mening omkring dem der helt selv vælger, at blive unge mødre, og især dem der er under 20, så?

Nu var jeg selv kun 21 år da vi fik den første, men jeg havde ikke ønsket at få barn som fx 19 årig.

Jeg mener ikke noget specielt om det, men jeg forstår ikke hvis man fx planlægger barn som 18-19 årig, men forstår godt hvis man ikke vælger abort hvis man skulle været blevet gravid ved et uheld.

Anmeld Citér

21. juni 2015

lineog4

Mit helt ærlige svar:

Jeg er ikke i tvivl unge som ganle mødre bliver fantastiske, skønne, elskelige, omsorgsfulde og vidunderlige mødre.

Men kom min datter som 17 årig fx og sagde nu ville hun gå i gang med et baby projekt, så ville jeg ikke juble. Og hvorfor ville jeg ikke det, når nu jeg er sikker på hun ville blive en fantastisk mor. Fordi jeg ønsker mig mere for hende, jeg ønsker hun skal leve livet ikke med fester osv. Men finde sit sted, finde sin hylde, se verden og blive mor når og fordi hun er det sted i livet. Jeg ønsker for hende at kunne begrave sig i sin uddannelse, at kunne rejse jorden rundt og meget mere. Alt sammen noget man kan med børn, men...

kom hun som 17 årig og sagde hun gik i gang med projekt baby, ville jeg bebrejde mig selv, ikke at hun blev ung mor, ikke at hun nu skulle kæmpe mod de dumme statistikker, men at jeg ikke havde giver hende nok... Det er svært at forklare, men jeg ville bebrejde mig selv. 

og igen en ung mor er mindst lige så fantastisk som en ikke ung... Så for det barn der kom ville jeg ikke være bekymret, men jeg ville ønske min datter ville vente for hendes egen skyld.

Anmeld Citér

21. juni 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej dejlige piger. 

Min holdning er at jeg tror der er mange der klare det rigtig godt, især nu hvor der har været så meget fokus på det at være ung mor, da det nok inspirere til at gøre det bedre.

Men.. jeg mener også det er en... i mangel på bedre ord.. dårlig ide at blive mor så ung. Jeg tror på at det vil være bedre for både mor og barn at moderen er en smule ældre, så de har nået at få noget mere livserfaring. Jeg siger ikke at en på 20 eller under ikke kan have livserfaring, men de fleste har ikke hvad jeg personligt vil vurdere som værende "nok". 

Hvis en ung mor klare det godt at være mor og passe på sin børn, ser jeg ikke anderledes på hende end på ældre mødre der også klare det godt. Det er ikke for mig per definition det at være ung der gør en dårlig som forældre. 

Men derfor synes jeg stadig det er en god ide at vente. Der er så meget verden derude og børn kan de fleste få et par år senere også.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Hej dejlige piger. 

Synes ikke der er noget som helst uansvarligt i at være ung mor. 

Føler man sig klar så er alderen fuldstændig lige gyldig. 

Men 20 årig kan være lige så god som en 30 årig ligeså vel kan en 30 årig være ligeså uansvarlig som en 20 årig. 

Læste tidligere Idag om en mor på 31 år der blev taget i spritkørsel med en promille på +2 med hendes 3 børn på 4 og 5 år i bilen. 

Det handler om hvor man er i sit liv. :-)

Anmeld Citér

21. juni 2015

Jeia

Er enig med Lineog4, kan ikke skrive det bedre selv.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym

Jeg er 20 år og færdig uddannet om præcis 1 år. 

Jeg har en kæreste på 25 år som også studere og han har et barn på 2,5 år vi har 6 dage om ugen. 

Vi bor i eget hus og har egen bil. 

Vi tænker baby projekt om et års tid når vi er færdige med uddannelse.. Udelukkene fordi jeg altid gerne har ville være ung mor og inden min kæreste fylder 30... Samt vi har lavet vores base nu og har fin økonomi.

Jeg ser ingen problemer i at være unge forældre, hvis man har nået det man gerne ville inden man vælger at sætte børn i verden 

Jeg synes det er "fedt" at der er så få år i mellem en og ens barn.. Selvom jeg allerede følte mig klar for 1-2 år siden, valgte jeg og få uddannelse først, og det er jeg nu meget glad for. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Benjamins'mor

Jeg var 16 da jeg fik min første, jeg blev gravid ved et uheld og det blev opdaget 3 måneder henne. 

Jeg elsker at være mor, og det har jeg hele tiden gjort. Jeg fortryder aldrig min søn. 

Men helt ærligt, var jeg ikke blevet gravid med ham havde jeg ventet mange år med at få børn. 

Nu ved jeg godt at 16 er yngre end 20, så jeg var jo knap færdig med folkeskolen da jeg fandt ud af det.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym

Jeg er 20 år og færdig uddannet om præcis 1 år. 

Jeg har en kæreste på 25 år som også studere og han har et barn på 2,5 år vi har 6 dage om ugen. 

Vi bor i eget hus og har egen bil. 

Vi tænker baby projekt om et års tid når vi er færdige med uddannelse.. Udelukkene fordi jeg altid gerne har ville være ung mor og inden min kæreste fylder 30... Samt vi har lavet vores base nu og har fin økonomi.

Jeg ser ingen problemer i at være unge forældre, hvis man har nået det man gerne ville inden man vælger at sætte børn i verden 

Jeg synes det er "fedt" at der er så få år i mellem en og ens barn.. Selvom jeg allerede følte mig klar for 1-2 år siden, valgte jeg og få uddannelse først, og det er jeg nu meget glad for. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Hønsemor

Anonym skriver:

Hej dejlige piger. 

Jeg var 18 år da jeg blev mor første gang og derfor en af de unge mødre (ser nu egentlig bare mig selv som mor)..

Hånden på hjertet forstår jeg heller ikke dem der planlægger et barn i så ung en alder, ingen af mine børn er planlagte og kunne sådan set heller ikke blive gravid ifølge lægerne, og derfor valgte jeg også at beholde min ældste på trods af faderen og jeg kun havde været kærester i 3 mdr, da jeg opdagede graviditeten..

Jeg elsker mine børn ingen tvivl om det, men havde jeg kunne ændre noget, havde jeg valgt at vente nogle år. Jeg elsker tiden med mine børn, jeg elsker at jeg virkelig kan nyde dem og mit liv, men hold op en kamp det har været og hold op nogle kameler jeg har skulle sluge.. Jeg har først lige fået min uddannelse, godt nok med top karaktere og hele pivtøjet, men det har ikke været sjovt at vide at når jeg kom hjem, så ventede ungerne og når de var puttet ventede lektierne og så kom drengenes far (min mand) i sidste række..

Jeg husker tydeligt at min mor fortalte mig for 5 år siden, at hun helst så jeg fik min uddannelse først, da hun selv stod som nybagt mor i en alder af 21 år og ingen uddannelse havde, men at hun nok skulle støtte mig.. Jeg forstår udemærket min mor og ja jeg vil sige det samme til mine drenge når de bliver store..

Jeg vil og ville aldrig råde noget menneske til at blive forælder i ung alder, og slet ikke i et nyt forhold, for det kræver virkelig sit. Jeg kan stadig efter 5,5 års forhold få sved på panden over de ting min mand og jeg har skulle igennem allerede nu og hvad man ellers bliver tvunget ud i af ting som nybagte forældre der knap selv kender hinanden. Dog vil jeg råde folk til at følge deres hjerter og hjerner, da ingen udefra kan sige om det er det rigtige eller forkerte at blive unge forældre eller om tidspunktet også passer..

For ja når alt jo nok egentlig kommer til alt, så tror jeg det var godt for mig at blive mor som 18-årig og jeg vil hverken være op- eller nedturene foruden, for jeg har lært rigtig meget om mig selv, kærlighed, familie og egoisme, for jeg tror helt ærligt ikke på at jeg havde været gift idag, med mit livs kærlighed, hvis ikke han havde været med til at lave vores børn, jeg tror ikke vi havde kæmpet så meget for hinanden og ikke mindst også vores børn, hvis ikke vi havde fået vores ældste søn knap 11 mdr inde i vores forhold 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.