ErDetSnartNU skriver:
Jeg ville bare sige noget i stil med "Nu skal jeg lige vise jer hvor hoveddøren er så I ved hvor I skal banke på næste gang I kommer - den kam nemlig godt være lidt svær at finde
" - husk smilet. På den måde siger man fra uden at nedgøre sig selv med "måske er det bare mig der er underlig" eller lignede der åbner for at det er dig der er forkert på den og at de derfor skal tage hensyn til det. Hellere et klart og neutralt svar sagt med et smil 
Nu tillader jeg mig lige at svare dig, da du citere noget jeg har skrevet.
Det er ikke min holdning at man nedgøre sig selv blot fordi man anderkender, at andre måske vil finde ens ønske underligt.
Personligt ville jeg føle mig talt ned til hvis nogen sagde til mig at de lige ville vise mig hvor hoveddøren er så man kan finde den næste gang, synes faktisk overhovedet ikke det svar er neutralt men nærmere passivt aggressivt. Og når du har med mennesker at gøre hvor kommunikationen måske ikke er god i forvejen, er det i min optik næsten altid bedre bare at tage den på sin egen kappe og lade dem tro man er åndsvag, sart, sippet og vide bedre selv, hvis det kan få dem til at gøre det man gerne vil have dem til.
(nu snakker jeg selvfølgelig i denne situation og lignende og ikke i alle situationer, lidt manipulation er godt, meget er skidt).
Anmeld
Citér